Nagyon izgalmasan alakult a szombat délutáni Német Túraautó Bajnoki futam, a szezon utolsó előtti megmérettetése. Timo Scheider az első körökben megelőzte Maxime Martint, és onnan nem is engedte ki a kezéből a győzelmet. Az Audi németje hatalmas előnyt autózott ki a 40 perces versenytáv alatt, és hibátlanul teljesítette a távot, de a legnagyobb figyelem nem rá, hanem a 8. helyen beérő Pascal Wehrlein-re irányult, aki mindössze 20 évesen megszerezte a DTM bajnoki címet, és vált ezzel a sorozat legfiatalabb győztesévé.
Pascal Wehrlein rajtja nem sikerült fényesen, és az első kanyarokban történt lökdösődések után csak a mezőny hátsó traktusában találta magát. Páran komolyabban összeakadtak, mint például Miguel Molina és Gary Paffett, ezért be kellett hívni a biztonsági autót. Miután az SC elhagyta a pályát, Wehrlein igazi menetelésbe kezdett, és agresszív manőverekkel közelített a pontszerző helyek felé.
Az élen közben megtörtént a Martin-Scheider helycsere. Az Audis ellógott ezután a BMW belgájától, akit nemsokára Jamie Green és Paul Di Resta kezdett el támadni. Azonban hiába próbálkoztak a végletekig, végül egyikőjük se tudott előzést végrehajtani, így befutottak a 2-3-4. helyeken, Scheider pedig kényelmes győzelmet aratott. A kétszeres DTM bajnok ezzel egy hosszú negatív sorozatnak intett búcsút, ez volt ugyanis az első győzelme 2010 óta.
Wehrlein felzárkózása közben egy gyönyörű, túraautós manőverrel hagyta le a rajtnál elé került riválisát, Mattias Ekström-öt, akinek bajnoki reményei akkor szálltak el végleg, mikor Robert Wickens a bolyban elfékezte magát, és pont a svéd volt az a szerencsétlen, akit eltalált a Mercedes.A Mercedes ezt megúszta, ugyanis ha nincs ott Ekström Wehrlein mögött, akkor Wickens a bajnoki címért hajtó saját márkatársát üthette volna ki... Ekström ezután elkezdte a menetelést felfelé, de nem jutott tovább a 11. helynél, ami akkor is a bajnokság elvesztését jelentette volna neki, ha Wehrlein nem szerez pontot, de nem így történt. A Mercedes (ma még) 20 éves tehetsége egy kis márkán belüli segítséggel is feljött a 9. helyig, az utolsó előtti körben pedig még Antonio Felix Da Costát is megelőzte, így végül négy pontot bezsebelve, a 8. helyen hozta be autóját, és nyerte meg ezzel a címet. A fiatal német nem is aprózta el az ünneplést, több tribün előtt is fánkozott, majd kiszállt autójából, és a nézőkkel ünnepelt. Pascal Wehrlein ezzel a bajnokság legfiatalabb győztese lett, ezt a rekordot a tavalyi bajnok Marco Wittmanntól vette el, aki 25 évesen ért el hasonló sikert.
Edoardo Mortara hamar kiszállt a címért való küzdelemből, miután ő is belekeveredett egy-két rajt utáni kalamajkába, ráadásul Timo Glock megforgatásáért még egy áthajtásos büntetést is kapott. Ezután már nem volt értelme folytatni, így az olasz a boxban fejezte be versenyét. Hasonlóan járt Bruno Spengler is, akinek mindkét futamot meg kellett volna nyernie itt Hockenheim-ben ahhoz, hogy valamennyi esélye is legyen a végső győzelemre, de a kanadai szintén egy büntetés miatt végül kiállt a versenyből.
Wehrleint tehát bajnokká koronázták, így a holnapi futamnak már nem lesz tétje a bajnokság szempontjából, maximum annyi, hogy ki lesz mögötte a második (erre még mindhárom eddigi riválisa esélyes lehet). A holnapi napon tehát "60 perc + 1 kör ünneplés" vár Wehrlein-re és a Mercedesre, a többiek azonban mindenképp egy jó eredménnyel szeretnék zárni a szezont, szóval mindenképp érdemes lesz nézni a valamivel délután 3 óra után startoló, évadzáró futamot.
Az első futam végeredménye:
Official Results - Race 1 - TOP 15 #DTMFinale #DTM pic.twitter.com/4Zu1sKyU1h
— DTM (@DTM) 2015. október 17.
Fotó: Mercedes AMG DTM, Motorsport.com
Fábián Patrik
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.