Egyre kínosabb a Red Bull helyzete, jövőre akár mindkét csapatával kivonulhat a Forma-1-ből. A legfrissebb sajtójelentések azt firtatják, hogy a kiszállásuk okozta űrt a háromautós rendszerrel töltenék fel.
Pár hete a Red Bullról hangos a világsajtó, amikor is bejelentették hivatalosan, hogy az év végén szakítanak a Renault-val, azaz nem töltik ki 2016-ig tartó kontraktusukat, miután a bikák folyamatosan hangot adtak a francia gyártóval kapcsolatos elégedetlenségüknek, amely azt tervezi, hogy felvásárolja a Lotust, és 2016-tól kezdve újra gyári csapatot üzemeltet.
Először a Mercedesnél próbálkoztak Christian Hornerék, azonban Toto Wolffék bevágtak az ajtót a Red Bull előtt, mivel, ha motort adnának az energiaitalosoknak, veszélyben lenne a Forma-1-es projektjük sikeressége. Miután a Red Bull kosarat kapott a csillagmárkásoktól, a Ferrarinál kuncsorgott erőforrásokért, azonban az olaszok hasonló okokból csak régi motort adna a rivális csapatnak, ami azonban nem megfelelő a négyszeres konstruktőri bajnok gárdának.
Dr. Helmut Marko a Red Bull tanácsadója Suzukában ismét bepróbálkozott a Mercedesnél, és beszélgettek egyet Niki Laudával arról, hogy a Mercedes adjon motorokat a Red Bullnak. Azonban erre vajmi kevés az esély, azonban tökéletesen látszik az, hogy mekkora blamában van a Milton Keynes-i székelésű csapat a motorok hiánya miatt.
Eleinte a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne is készen állt arra, hogy motorokkal lássák el a Red Bullt, azonban belső nyomásra 180 fokos fordulatot vett a hozzáállása.
Akit nagyon frusztrál a kialakult helyzet, az a FOM elnöke, Bernie Ecclestone, ugyanis pontosan felméri annak súlyosságát, ha a Red Bull és a Toro Rosso faképnél hagyja a Forma-1-et. Ez esetben két olyan csapat menne el, melynek marketingértéke magas, ráadásul négy kiváló képességű pilótát versenyeztetnek. Sajtópletykák szerint Ecclestone berágott a Mercedesre, ezért is lehetett kevés alkalommal látni az Ezüst Nyilakat a világközvetítésben. Hamarosan a Ferrarin is hasonló "terrort" alkalmazhat a brit milliárdos.
Az energiaitalos csapat 2020-ig elkötelezte magát a Száguldó Cirkusz iránt, így amennyiben kiszállnak, akkor rögvest 200-300 millió dolláros kártérítést csengethetnek a FOM kasszájába. A Red Bull azonban ezt azzal tudná "kibackelni", hogy Ők senkitől sem kaptak motort, így ellehetetlenítették szereplésüket. Amennyiben pedig azt a kérdést szegeznék a csapatnak, hogy miért vált szét a Renault-val, akkor arra hivatkozna, hogy a kontraktusukban volt egy kilépési záradék.
Egy 9 csapatból és 24 pilótából álló mezőny valósulhatna meg, a két Red Bull-csapat kiszállna a Forma-1-ből, mégpedig a következő szisztéma szerint, melynek előnyei és hátrányai egyaránt lennének. A rendszer egyik fő előnyére Toto Wolff világított rá, miszerint sok fiatal tehetség tudna így jó autóba ülni. A másik pedig az, hogy a mezőnyből hat csapat tudná kivitelezni a rendszert, amennyiben a Force Indiát éves büdzséjét megtoldanák 25 millió euróval. Azonban ennek óriási hátulütője van. Mégpedig az, hogy ez esetben három Mercedes, három Ferrari és három Williams lenne a mezőnyben, így a Ferrari számára reménytelenné válna a dobogó elcsípése, míg olyan csapatok, mint a Force India, vagy a Sauber, esélytelenek lennének a pontszerzésre, ez pedig jelentős mértékben befolyásolná az alakulatok jövőjét.
Szóval, emiatt lehetne a Red Bull megmentője a Ferrari...
Fotó: motorsport.com
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.