Rosberg új V6-osában pénteken a hűtés meghibásodása tett kárt, a Hondánál cirkusz van, a Renaultnál jelentősen csúszik a továbbfejlesztett motor érkezése, mindeközben a Ferrarinál örülhetnek, hiszen a fejlesztések azonnal látványos javulást produkáltak.
Zajlik az élet a motorgyártóknál Monzában:
MERCEDES |
Mint ismert, szombat délelőtt, a harmadik szabadedzést követően akkor még nem azonosított gondok akadtak a motorral Nico Rosberg Mercedesében, így a német autójába a spái, gyengébb motort kellett visszahelyezni. Vasárnap délelőttre a Mercedes megtalálta a hiba okát, amely egy, a hűtésnél fellépő szivárgás volt. A Sky Sports F1 szakértője, Ted Kravitz elárulta, hogy a csillagmárkásoknál volt némi malőr az üzemanyaggal is, ugyanis a régi erőforráshoz a Petronas régebbi verziós keverékét lehet csak használni, így Rosberg W06-osából úgy kellett kipumpálni az újfajta üzemanyagot, miután az üzemanyagtartály cseréje már nem fért bele az időbe. Kravitz feltételezése alapján a kétféle üzemanyag valamilyen szintű keveredése is szabotálhatta Rosberg szombati teljesítményét. A címvédő csapatnál pedig Niki Lauda révén némi ellentmondás is kialakult, ugyanis a háromszoros bajnok szerint Rosberget nem hátráltathatta a motorerő, viszont az autó alulkormányzottsága igen. |
HONDA |
A McLaren-Hondánál szó szerint áll a cirkusz. A wokingi istálló vezetői nagy erőkkel dolgoznak azon, hogy kiebrudalják az elmúlt hetekben egyre többször ígérgető motorsport-igazgatót, Yasuhisa Arai-t. Azonban a McLaren erőfeszítései egyelőre hiábavalóak. A tegnapi sajtóeseményen csúnyán lekapták a keresztvizet Arai-ról, kellemetlenebbnél kellemetlenebb kérdések sorát szegezték neki, mint például bocsánat kért-e már a pilótáktól, Alonsótól és Buttontól az újabb gikszerért. Arai ezt felelte: "Miért? Miért?" A japán szakember arra a felvetésre már nem is akart reagálni, hogy a McLaren két világbajnok pilótája számára egy fontos év ment fuccsba az erőforrások megbízhatatlansága és gyengesége okán. |
RENAULT |
A Renault háza táján sem felhőtlen az élet, ugyanis a legfrissebb hírek arról számolnak be, hogy Szocsi helyett csak Austinban fog megérkezni a fejlesztett V6-os erőforrás. Ráadásul Daniel Ricciardo állítása szerint nagyon fogynak a motorok a franciáknál, miután az ausztrál motorja a tegnapi harmadik szabadedzésen bedobta a kulcsot. A háromszoros futamgyőztes elárulta, hogyha még egy motor be fog krepálni, akkor bele kell húznia a Renaultnak. |
FERRARI |
A mai nap folyamán a Braking News F1 már beszámolhatott arról, hogy az FIA nyilvánosságra hozta, hogy a motorgyártók eddig miként gazdálkodtak a zsetonokkal. Mint kiderült, a Ferrari a monzai hétvégére három módosító pontot áldozott be, és a fejlesztések egyelőre kifizetődőek, ugyanis az olasz istálló a tegnapi időmérőn a 2. és a 3. rajtkockát kaparintotta. James Allison szerint ebben az eredményben kulcsszerepet játszottak a friss fejlesztések. A sajtóértesülések arról is szólnak, hogy állítólag a Shell is új üzemanyaggal szolgált a Ferrari számára a hazai futamra, azonban a cég erről nemigen akart nyilatkozni, amikor a Sky Sports F1 az üzemanyagról kérdezősködött. |
Fotó: motorsport.com
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.