A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) beidézte a Mercedest az Olasz Nagydíj leintését követően, mivel mindkét W06-os guminyomása a Pirelli által megszabott érték alá kúszott.
Már az utolsó körök nagyon furcsán alakultak Lewis Hamilton és a Mercedes számára. A csapat arra kérte Hamiltont, hogy autózzon pokolian gyors időket, ugyanakkor a szokatlan kérés okát nem árulták el a szakemberek. Viszont a leintést követően fény derült a titokra, az FIA vizsgálatot indított a címvédő alakulat ellen, miután a guminyomás Hamilton és Rosberg autóján egyaránt a Pirelli által előre megszabott érték alatt volt.
Az FIA a Pirelli kérésére megvizsgálta egy-két csapat esetében, hogy valóban betartották-e a gumikra vonatkozó regulákat. Ez a két csapat pedig a Mercedes és a Ferrari lett, a vizsgálati szempontok pedig a gumifelület hőmérséklete, valamint a guminyomás volt. Az előbbin mindkét csapat megfelelt a követelményeknek, azonban utóbbin a Mercedes megbukott. Hamilton guminyomása 0,3 PSI-vel a megengedett minimumérték alatt volt, míg Rosbergé 1,1 PSI-vel.
A csapatfőnök Toto Wolff a kockás zászló után még nagyon hallgatott a gikszerről, azonban utána a BBC-nek elárulta, hogy a csapat sem érti, hogy miért lett ilyen alacsony a gumik nyomása. A technikai vezető Paddy Lowe is értetlenül állt a váratlan helyzet előtt.
Ezek után egyértelmű volt, hogy a csapat a verseny utolsó körében azért kért Hamiltontól egy brutálisabb tempót, hogy egy esetleges időbüntetés esetén se veszítsék el a győzelmet. Noha a Williams technikai igazgatója, Pat Symonds szerint komoly technikai szabályszegést követett el a Mercedes, így a két W06-ost diszkvalifikálni kéne.
Az FIA a Mercedes képviselőit 16:15-re idézte be a megbeszélésre.
Fotó: motorsport.com
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.