Daniel Abt körrekorddal zárta az élen a harmadik tesztnapot a Donington Parkban az ABT csapat autójával. Azonban nem volt mindenkinek ilyen gördülékeny tesztje: két tavalyi bajnoki rivális alatt megállt az autó, míg két csapat a bokszban ütötte el az időt.
Az ABT Schaeffler Audi Sport német versenyzője, Daniel Abt a harmadik tesztnapon 43 kört abszolvált összesen a délelőtti és a délutáni etap folyamán, azonban csak az utolsó percekben kavart nagy port a doningtoni pályán, amikor is 1:30.250-es köridejével felülmúlta Sebastien Buemi múlt heti körrekordját.
A nagyot villantó németet az e.Dams Renault franciája, Nicolas Prost követte a második helyen, míg a harmadik helyre Sam Bird ért oda a DS Virgin Racinggel, kettejük legjobb idejei között mindössze két ezredmásodperc a differenciál.
A Dragon belga pilótája, Jerome D'Ambrosio is az élmezőnyben zárt a negyedik helyével. Az egykori Forma-1-est egy másik egykori Forma-1-es követte, méghozzá az elektromos szériába bombaként berobbanó 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve, aki a Venturi versenygépével eddigi legjobb eredményét produkálta egy ötödik hely formájában. A kanadai mögött francia csapattársa, Stephane Sarrazin zárt, azonban az első szezon 14. helyezettje hat tizedmásodperces vereséget "kellett, hogy elviseljen".
A legtöbb kört az a Nicolas Lapierre futotta, aki életében először ült Formula E-autóban, ennek dacára a kilencedik helyen zárt a Team Aguri színeiben. Híresztelések szerint Lapierre, aki pár hete még a WTCC-s Lada Vestát tesztelte, az most versenyzői szerződést kaphat a Formula E-ben.
Azonban voltak olyan pilóták, sőt, csapatok, akik számára nem volt ennyire zökkenőmentes a gyakorlással. Az első szezon két bajnoki riválisa, Nelson Piquet Jr. és Sebastien Buemi körülbelül ugyanakkor parkolták le a pálya szélén autójukat akkumulátorhibával.
A Trulli Formula E Team mintha ott se lett volna a mai tesztnapon, ugyanis a múlt heti teszt folyamán óriási slamasztikába keveredett a korábbi olasz Forma-1-es pilóta vezette istálló azzal, hogy akkumulátoraik használhatatlanná hevültek. Azonban nem kizárt, hogy Jarno Trulliék a keddi nap folyamán megkísérelnek a pályára lépéssel.
Az Amlin Andrettinél sem rózsás a helyzet, hiába az új szponzor, az új technikai partner, a már leigazolt Simona de Silvestro, a csapat mégis a bokszban töltötte a tesztnapot. A nap javát fotózkodással és interjúadással töltő svájci pilótahölgy egyszer nekifutott annak, hogy kigördüljön a pályára, azonban az autó lendülete ennél már kisebb volt, így De Silvestro csak a depó kijáratáig jutott.
A harmadik tesztnap végeredménye:
Fotó: Daniel Abt / Facebook
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.