Az FIA egyértelműen szeretné jobbá tenni a kis csapatok jövőjét a Forma-1-ben, olyannyira, hogy a szövetségnél már Mosley terve is képbe került.
Az FIA még mindig kitart amellett,hogy költségcsökkentéssel próbálja könnyíteni a kis csapatok helyzetét. Eddig két verzió volt ismert: a Jean Todt-féle, amely az erőforrások költségét szabályozná, a másik pedig a Max Mosley-féle, ami pedig a költségplafont vezetné be.
Az FIA ezidáig a Mosley-féle koncepció ellen ellenkezett, de most fontolóra vette az ötletet. Jelen állás szerint egy költséghatárt húznának körülbelül 120-150 millió eurónál, ezen a határon belül pedig eltörölnék a tesztkorlátozást, a csapatok kötetlenül dolgozhatnának a szélcsatornában és a szimulátorban.
A nagy csapatok viszont sokkal rosszabbul járhatnak, ami ellen már most ellenkeznek. Várhatóan ők csak 8 napot tesztelhetnének egy évben, a szélcsatornát heti 25 órában használhatnák csak és összesen 25 teraflopot fordíthatnának a szimulációkra.
Azonban ezeken kívül Jean Todtnak még van egy-két ötlete, többek között a meghatározott számú szárnyak használata is.
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.