A zandvoorti első futamon hosszú idő után a 2014-es bajnok, Marco Wittmann végre vissza tért a dobogó legfelső fokára, miután szoros csatában győzte le márkatársát, Antonio Félex da Costát. A BMW teljesen uralta a futamot, 8 autójukból 7 az első hét helyen végzett (!), de ehhez Gary Paffett hibája is kellett.
A rajtnál mindenki szépen eljött, kivéve Farfust, aki a pole-ból visszaesett a 4. helyre, és még majdnem Paffett is elment mellette az első métereken. A 2-es kanyarban lévő hátsó régiókban történt egy kis lökdösődés, ami végül két Mercedeses, Paul Di Resta és a norisringi győztes Robert Wickens versenyének is véget vetett. Wickens az eddigi hétvégéjüket "rémálomnak" nevezte, de reméli, holnap javulhatnak. A baleset után a biztonsági autót is be kellett küldeni. Ez az időszak alatt Martin Tomczyk autója fura módon kezdett el füstölni, mert a karosszéria hozzáért a gumiabroncshoz. A németnek fel kellett adnia a futamot, és maga sem tudta megmondani, mi a pontos oka kiállásának.
A biztonsági autó boxba jövetele után a középmezőny szolgáltatta a showt. Vietoris, Wehrlein és tambay hármasa szép oda-vissza manővereket mutattak be a középső, kanyargós szektorban, melyből végül Tambay és Wehrlein jöttek ki jól, Vietoris pedig ahelyett, hogy duplát előzött volna, elveszített egy pozíciót Ekström-mel szemben. Mint később kiderült, ez a csata döntött az utolsó pontszerző hely sorsáról.
A verseny az utolsó 10 percben vált nagyon izgalmassá, mikor is a bajnokságot vezető Jamie Green kipördült a pályáról, és a kavicságyban végezte. Ennek köszönhetően a DTM történetében először kipróbálták a lassú zónát.
Green rendkívül csalódottan szállt ki az autójából megpörgése után
Miután újra a gázpedálba taposhattak a pilóták, a 2. helyen lévő Antonio Félix Da Costa keményen támadni kezdte Wittmannt az élen, de próbálkozásai sikertelenek voltak, így az 1. helyen már nem történt változás a hátralévő időben. A mezőny sűrűjében annál inkább! Gary Paffett sokáig az 5. helyen haladt legjobb nem BMW-sként, ám az utolsó előtti körben rászánta magát Augusto Farfust megelőzésére, de a középső szektorban egy gyors fordulóban összeértek, és a brit már nem tudta kontrollálni az autóját, mely végül a sóderben landolt. Paffett megmentette az esetet, de csak tizenegyedikként tudott visszatérni az aszfaltra, így Wehrlein lett a legjobb Mercedeses, a 10. helyen. Az utolsó körben még Daniel Juncadella is eldobta autóját, de a spanyol a 16. helyen célba tudott érni. Közben Adrian Tambay áthajtásos büntetést kapott, mert a megengedettnél gyorsabban haladt a lassú zónában.
Izgalmas csata a vezető helyért nem sokkal a vége előtt
Wittmann végül megnyerte a futamot, és először nyert Zandvoort-ban, a BMW pedig elképesztő versenyt zárt, és kisajátították az első 7 helyezést maguknak. Ez mindenképp jól jött már nekik az első három hétvégén való szenvedés után. A bajnokság pedig nagyon érdekesen alakul, ugyanis a legjobb ötből ma négyen is nulláztak! Az egyetlen pilóta, aki a tabella TOP 5-jéből pontot szerzett, az Pascal Wehrlein a 3. helyen, de ő is mindössze egyetlen pontocskát tudott összekaparni. Wittmann a megszerzett 25 pontjával az összetettben a 15. helyről előreugrott egészen a hatodikra!
A Német Túraautó bajnokság holland hétvégéje holnap folytatódik, és mindenki új esélyt kap a második időmérővel és az azt követő második futammal.
Az első futam végeredménye:
Fábián Patrik
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.