Szerdai ülését követően a Stratégia Csoport közleményben tudatta az idei, a 2016-os és a 2017-es szabályváltozásokat. Már idén kap egy plusz motort a McLaren-Honda, és ha minden a koncepció szerint meg, akkor a pilóták is jobban benne lehetnek a rivaldafényben.
Szerdán újra összeült a Stratégiai Munkacsoport, ahol a fő téma a 2017-es szabálymódosítások voltak, de még az idei szezonra vonatkozóan is született néhány döntés.
Az idei évre vonatkozó legfontosabb döntés az a versenyzőket érinti. A tavalyi évben bevezetett rádiókorlátozást tovább szigorítják, valamint a pilótáktól elvesznek rajtsegítő eszközöket és az eddigi két kuplung helyett mindössze egyet lehet alkalmazni. Ezek a szabályváltozások a Belga Nagydíjtól fognak életbe lépni, de nem ezek az egyetlen szabályok amelyek az idei évre vonatkoznak.
Habár ez a módosítás csak a Hondát érinti, hiszen a résztvevők megszavazták, hogy az új motorgyártók öt erőforrást használhassanak fel büntetlenül. Azonban a résztvevők céljai között szerepel az is, hogy a Hondát és a Renaultot is versenyképesebbé tegyék az izgalmasabb versenyek miatt, ezt a módosító pontok rendszerével kívánják elősegíteni.
Emellett szóba került a versenyhétvégék menetrendjének átalakítása, ami magában foglalna egy szombati sprintfutamot, így akár a csapatok junior programjában szereplő fiatal tehetségek is lehetőséghez jutnának. Ami pedig a 2017-es szabályokat illeti, a tervek között szerepel az, hogy az erőforrások árát jelentősen csökkentik, továbbá az, hogy mégsem vezetik vissza a futam közbeni tankolást.
Fotó: F1 Fanatic
Csáti Anna
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.