A #18-as Porsche zárt az élen a kaotikus kvalifikáción Le Mans-ban, a Jani - Dumas - Lieb trió indulhat a pole-ból a szombati 24 órás versenyen.
Beszámolónk első része ITT érhető el.
Időmérő edzés - második szakasz:
Egészen nyugodtan kezdődött meg a Q2 Le Mans-ban 19:00-kor. Az első fél órában csak egy-két korrigálás volt és megforgás, továbbra is gondokat okozott a pályahatárok betartása, ismét a Tertre Rouge-ban.
Kraihamer in the barriers #lm24 #LeMans pic.twitter.com/mRTRSuIFRF
— Mattzel89 (@Mattzel89) 2015. június 11.
A 35. percben szó szerint elszabadult a pokol. A #13-as Rebellionnal Dominik Kraihamer lecsókolta a gumifalat az egyik lassítóban a Mulsanne-egyenesben.
The #55 @AFCorse Ferrari off in gravel trap at Porsche Curves , bringing out the Red Flag. #LM24 pic.twitter.com/NxZElveq4d
— Peter Leung (@BaronVonClutch) 2015. június 11.
Nemsokára pedig a piros zászló is előkerült, mivel a GTE Am kategóriában szereplő #55-ös Ferrari Duncan Cameronnal kiforgott a Porsche-kanyaroknál.
Meanwhile Buemi had a little spin. He's gotten the @toyota_hybrid going again and is making his way back: #LM24 pic.twitter.com/zESWORMeVU
— Peter Leung (@BaronVonClutch) 2015. június 11.
Amikor pedig a pilótáknak vissza kellett mennie a bokszba a piros jelzés miatt, Sebastien Buemi (vélhetően váltóhiba miatt) megforgott az #1-es Toyotával az Arnage kanyarban.
Az edzés viszonylag rövid ideig, 15 percig állt. Viszont az élmezőnyben semmilyen változás nem történt a sorrendet illetően, mivel a baromi gyors LMP1-Hybrid autóknak jócskán meggyűlt a baja a jóval lassabb LMP2-es, illetve GTE-autókkal.
Oh Dear. The #63 @CorvetteRacing has crashed heavily. #LM24 pic.twitter.com/ssOEjQl9hW
— Peter Leung (@BaronVonClutch) 2015. június 11.
20:31-kor pedig újra meg kellett szakítani az edzést. A GTE Pro-s #63-as Corvette az egykori F1-es pilótával, Jan Magnussennel a volánnál balesetet szenvedett. Műszaki hibásodás történhetett, utána a dán hiába fékezett, előbb az acélkorlátnak orral, majd a pálya másik oldalán a betonfalnak háttal vágódott neki. A Corvette nagyon csúnyán összetört, a fal is sérült.
Körülbelül 25 percig állt az edzés, amikor a versenyigazgatóság azt a döntést hozta, hogy a Q2-t leinti, és akkor a Q3 kezdését előrehozza 21:30-ra.
Az állás a Q2 végeztével:
Poz. | # | Kat. | Versenyzők | Autó | G | Kör | Hátrány (1.) |
Hátrány (előtte) |
Idő | Átl.s. | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 19 | LMP1 | Nico HÜLKENBERG, Earl BAMBER, Nick TANDY |
Porsche 919 Hybrid | M | 20 | - | - | 3:18.862 | 246.7 | ||
2 | 7 | LMP1 | Marcel FÄSSLER, André LOTTERER, Benoît TRÉLUYER |
Audi R18 e-tron quattro | M | 18 | +1.699 | +1.699 | 3:20.561 | 244.6 | ||
3 | 18 | LMP1 | Romain DUMAS, Neel JANI, Marc LIEB |
Porsche 919 Hybrid | M | 15 | +2.112 | +0.413 | 3:20.974 | 244.1 | ||
4 | 17 | LMP1 | Timo BERNHARD, Mark WEBBER, Brendon HARTLEY |
Porsche 919 Hybrid | M | 7 | +2.118 | +0.006 | 3:20.980 | 244.1 | ||
5 | 8 | LMP1 | Lucas DI GRASSI, Loïc DUVAL, Oliver JARVIS |
Audi R18 e-tron quattro | M | 19 | +2.819 | +0.701 | 3:21.681 | 243.3 | ||
6 | 9 | LMP1 | Filipe ALBUQUERQUE, Marco BONANOMI, René RAST |
Audi R18 e-tron quattro | M | 12 | +3.632 | +0.813 | 3:22.494 | 242.3 | ||
7 | 1 | LMP1 | Anthony DAVIDSON, Sébastien BUEMI, Kazuki NAKAJIMA |
Toyota TS 040 - Hybrid | M | 20 | +6.371 | +2.739 | 3:25.233 | 239.1 | ||
8 | 2 | LMP1 | Alexander WURZ, Stéphane SARRAZIN, Mike CONWAY |
Toyota TS 040 - Hybrid | M | 15 | +7.518 | +1.147 | 3:26.380 | 237.7 | ||
9 | 12 | LMP1 | Nicolas PROST, Nick HEIDFELD, Mathias BECHE |
Rebellion R-One - AER | M | 12 | +9.883 | +2.365 | 3:28.745 | 235.0 | ||
10 | 4 | LMP1 | Simon TRUMMER, Pierre KAFFER, Tiago MONTEIRO |
CLM P1/01 - AER | M | 11 | +17.963 | +8.080 | 3:36.825 | 226.3 | ||
11 | 13 | LMP1 | Alexandre IMPERATORI, Dominik KRAIHAMER, Daniel ABT |
Rebellion R-One - AER | M | 3 | +19.182 | +1.219 | 3:38.044 | 225.0 | ||
12 | 23 | LMP1 | Olivier PLA, Jann MARDENBOROUGH, Max CHILTON |
Nissan GT-R LM Nismo | M | 12 | +20.092 | +0.910 | 3:38.954 | 224.1 | ||
13 | 21 | LMP1 | Tsugio MATSUDA, Mark SHULZHITSKIY, Lucas ORDOÑEZ |
Nissan GT-R LM Nismo | M | 12 | +21.130 | +1.038 | 3:39.992 | 223.0 | ||
14 | 46 | LMP2 | Pierre THIRIET, Ludovic BADEY, Tristan GOMMENDY |
Oreca 05 - Nissan | D | 18 | +21.579 | +0.449 | 3:40.441 | 222.6 | ||
15 | 47 | LMP2 | Matthew HOWSON, Richard BRADLEY, Nicolas LAPIERRE |
Oreca 05 - Nissan | D | 7 | +21.762 | +0.183 | 3:40.624 | 222.4 | ||
16 | 36 | LMP2 | Nelson PANCIATICI, Paul Loup CHATIN, Vincent CAPILLAIRE |
Alpine A450b - Nissan | D | 20 | +22.615 | +0.853 | 3:41.477 | 221.5 | ||
17 | 48 | LMP2 | Karun CHANDHOK, Mark PATTERSON, Nathanaël BERTHON |
Oreca 03R - Nissan | D | 18 | +22.965 | +0.350 | 3:41.827 | 221.2 | ||
18 | 22 | LMP1 | Harry TINCKNELL, Michael KRUMM, Alex BUNCOMBE |
Nissan GT-R LM Nismo | M | 17 | +23.368 | +0.403 | 3:42.230 | 220.8 | ||
19 | 30 | LMP2 | Scott SHARP, Ryan DALZIEL, David HEINEMEIER HANSSON |
Ligier JS P2 - HPD | D | 16 | +24.000 | +0.632 | 3:42.862 | 220.2 | ||
20 | 29 | LMP2 | Léo ROUSSEL, Ho-Pin TUNG, David CHENG |
Morgan - Nissan | M | 11 | +24.962 | +0.962 | 3:43.824 | 219.2 | ||
21 | 34 | LMP2 | Christopher CUMMING, Laurens VANTHOOR, Kevin ESTRE |
Ligier JS P2 - HPD | D | 16 | +24.991 | +0.029 | 3:43.853 | 219.2 | ||
22 | 41 | LMP2 | Gary HIRSCH, Gaëtan PALETOU, Jon LANCASTER |
Gibson 015S - Nissan | D | 17 | +25.261 | +0.270 | 3:44.123 | 218.9 | ||
23 | 31 | LMP2 | Ed BROWN, Johannes VAN OVERBEEK, Jonathon FOGARTY |
Ligier JS P2 - HPD | D | 16 | +25.769 | +0.508 | 3:44.631 | 218.4 | ||
24 | 42 | LMP2 | Nick LEVENTIS, Danny WATTS, Jonny KANE |
Dome S103 - Nissan | D | 13 | +25.842 | +0.073 | 3:44.704 | 218.4 | ||
25 | 40 | LMP2 | Tracy KROHN, Nick JÖNSSON, João BARBOSA |
Ligier JS P2 - Judd | M | 19 | +25.992 | +0.150 | 3:44.854 | 218.2 | ||
26 | 38 | LMP2 | Simon DOLAN, Mitch EVANS, Oliver TURVEY |
Gibson 015S - Nissan | D | 14 | +26.908 | +0.916 | 3:45.770 | 217.3 | ||
27 | 28 | LMP2 | Gustavo YACAMAN, Luis Felipe DERANI, Ricardo GONZALEZ |
Ligier JS P2 - Nissan | D | 14 | +27.642 | +0.734 | 3:46.504 | 216.6 | ||
28 | 26 | LMP2 | Roman RUSINOV, Julien CANAL, Sam BIRD |
Ligier JS P2 - Nissan | D | 13 | +28.851 | +1.209 | 3:47.713 | 215.5 | ||
29 | 37 | LMP2 | Mikhail ALESHIN, Kirill LADYGIN, Anton LADYGIN |
BR01 - Nissan | M | 6 | +33.521 | +4.670 | 3:52.383 | 211.1 | ||
30 | 27 | LMP2 | Maurizio MEDIANI, David MARKOZOV, Nicolas MINASSIAN |
BR01 - Nissan | M | 4 | +35.203 | +1.682 | 3:54.065 | 209.6 | ||
31 | 97 | LMGTE Pro | Darren TURNER, Stefan MÜCKE, Rob BELL |
Aston Martin Vantage V8 | M | 17 | +38.585 | +3.382 | 3:57.447 | 206.6 | ||
32 | 51 | LMGTE Pro | Gianmaria BRUNI, Toni VILANDER, Giancarlo FISICHELLA |
Ferrari 458 Italia | M | 18 | +38.641 | +0.056 | 3:57.503 | 206.6 | ||
33 | 91 | LMGTE Pro | Richard LIETZ, Michael CHRISTENSEN, Jörg BERGMEISTER |
Porsche 911 RSR | M | 14 | +38.981 | +0.340 | 3:57.843 | 206.3 | ||
34 | 71 | LMGTE Pro | Davide RIGON, James CALADO, Olivier BERETTA |
Ferrari 458 Italia | M | 16 | +39.536 | +0.555 | 3:58.398 | 205.8 | ||
35 | 92 | LMGTE Pro | Patrick PILET, Frédéric MAKOWIECKI, Wolf HENZLER |
Porsche 911 RSR | M | 16 | +39.859 | +0.323 | 3:58.721 | 205.5 | ||
36 | 72 | LMGTE Am | Victor SHAYTAR, Andrea BERTOLINI, Aleksey BASOV |
Ferrari 458 Italia | M | 16 | +39.975 | +0.116 | 3:58.837 | 205.4 | ||
37 | 95 | LMGTE Pro | Marco SØRENSEN, Nicki THIIM, Christoffer NYGAARD |
Aston Martin Vantage V8 | M | 15 | +40.121 | +0.146 | 3:58.983 | 205.3 | ||
38 | 35 | LMP2 | Jacques NICOLET, Jean-Marc MERLIN, Erik MARIS |
Ligier JS P2 - Nissan | D | 6 | +40.382 | +0.261 | 3:59.244 | 205.1 | ||
39 | 99 | LMGTE Pro | Fernando REES, Alex MACDOWALL, Richie STANAWAY |
Aston Martin Vantage V8 | M | 19 | +40.401 | +0.019 | 3:59.263 | 205.1 | ||
40 | 63 | LMGTE Pro | Jan MAGNUSSEN, Antonio GARCIA, Ryan BRISCOE |
Chevrolet Corvette C7R | M | 12 | +40.892 | +0.491 | 3:59.754 | 204.6 | ||
41 | 64 | LMGTE Pro | Oliver GAVIN, Tommy MILNER, Jordan TAYLOR |
Chevrolet Corvette C7R | M | 16 | +41.163 | +0.271 | 4:00.025 | 204.4 | ||
42 | 98 | LMGTE Am | Paul DALLA LANA, Pedro LAMY, Mathias LAUDA |
Aston Martin Vantage V8 | M | 17 | +41.248 | +0.085 | 4:00.110 | 204.3 | ||
43 | 61 | LMGTE Am | Peter MANN, Raffaele GIAMMARIA, Matteo CRESSONI |
Ferrari 458 Italia | M | 17 | +41.449 | +0.201 | 4:00.311 | 204.2 | ||
44 | 53 | LMGTE Am | Jeroen BLEEKEMOLEN, Ben KEATING, Marc MILLER |
Srt VIPER GTS-R | M | 15 | +42.639 | +1.190 | 4:01.501 | 203.2 | ||
45 | 88 | LMGTE Am | Christian RIED, Khaled AL QUBAISI, Klaus BACHLER |
Porsche 911 RSR | M | 7 | +43.499 | +0.860 | 4:02.361 | 202.4 | ||
46 | 68 | LMGTE Am | Han-Chen CHEN, Gilles VANNELET, Mike PARISY |
Porsche 911 RSR | M | 17 | +43.927 | +0.428 | 4:02.789 | 202.1 | ||
47 | 50 | LMGTE Am | Gianluca RODA, Paolo RUBERTI, Kristian POULSEN |
Chevrolet Corvette C7R | M | 14 | +44.009 | +0.082 | 4:02.871 | 202.0 | ||
48 | 83 | LMGTE Am | François PERRODO, Emmanuel COLLARD, Rui AGUAS |
Ferrari 458 Italia | M | 17 | +44.779 | +0.770 | 4:03.641 | 201.4 | ||
49 | 55 | LMGTE Am | Duncan CAMERON, Matt GRIFFIN, Alexander MORTIMER |
Ferrari 458 Italia | M | 16 | +44.903 | +0.124 | 4:03.765 | 201.3 | ||
50 | 66 | LMGTE Am | Abdulaziz AL FAISAL, Jakub GIERMAZIAK, Michael AVENATTI |
Ferrari 458 Italia | D | 18 | +45.019 | +0.116 | 4:03.881 | 201.2 | ||
51 | 96 | LMGTE Am | Roald GOETHE, Stuart HALL, Francesco CASTELLACCI |
Aston Martin Vantage V8 | M | 17 | +45.331 | +0.312 | 4:04.193 | 200.9 | ||
52 | 67 | LMGTE Am | Jun-San CHEN, Alex KAPADIA, Xavier MAASSEN |
Porsche 911 GT3 RSR (997) | M | 17 | +46.275 | +0.944 | 4:05.137 | 200.2 | ||
53 | 62 | LMGTE Am | William SWEEDLER, Townsend BELL, Jeffrey SEGAL |
Ferrari 458 Italia | M | 15 | +46.470 | +0.195 | 4:05.332 | 200.0 | ||
54 | 77 | LMGTE Am | Patrick DEMPSEY, Patrick LONG, Marco SEEFRIED |
Porsche 911 RSR | M | 9 | +49.295 | +2.825 | 4:08.157 | 197.7 | ||
43 | LMP2 | Pierre RAGUES, Oliver WEBB, Zoel AMBERG |
Morgan Evo - SARD | D | 0 | |||||||
45 | LMP2 | José IBANEZ, Pierre PERRET, Ivan BELLAROSA |
Oreca 03R - Nissan | D | 0 |
Időmérő edzés - harmadik szakasz
A 150 perces szakasz első 90 perce teljesen nyugodt körülmények között zajlott le, de ahogy azt megszokhattuk, utána ismét a feje tetejére állt a világ Le Mans-ban.
#71 Ferrari off into the gravel at Indianapolis. Olivier Beretta was at the wheel. #LM24 pic.twitter.com/5G8lWRENRZ
— Peter Leung (@BaronVonClutch) 2015. június 11.
A #71-es Ferrarival Olivier Beretta kiszaladt a sóderágyba és lekoccolta a falat az Indianapolis kanyarban. A #68-as Porsche is megpördült a Dunlopban Han-Chen Chennel a volánnál.
MASSIVE fire from the #67 Team AAI Porsche on the Mulsanne Straight at Sector 9: #LM24 pic.twitter.com/QIbWD8Ql5i
— Peter Leung (@BaronVonClutch) 2015. június 11.
Percekkel később előkerült a Q3 első piros zászlója, mivel a #67-es Porsche Kapadiával az autóban kigyulladt műszaki hiba miatt. A műszaki mentés és a pályatakarítás 22 percet vett igénybe.
The #41 has lost some bodywork in the esses #LM24 pic.twitter.com/k21DgFn3vj
— Mattzel89 (@Mattzel89) 2015. június 11.
A zöld zászlót pedig hamar sárgára kellett cserélni, mivel a pályán törmelék volt, miután a #41-es, a Greaves Motorsport által üzemeltetett LMP2-es kocsiról leszakadt egy alkatrész. Valamivel később pedig a #95-ös Aston Martin leállása hívta elő a sárga jelzést, a példáját a #45-ös Oreca követte:
The #95 Aston off at the Dunlop Chicane #lm24 #LeMans pic.twitter.com/LYwjENOEC8
— Mattzel89 (@Mattzel89) 2015. június 11.
The #95 Aston has crashed in the final minute #lm24 pic.twitter.com/v2238UPWbL
— Mattzel89 (@Mattzel89) 2015. június 11.
A pálya az utolsó percekre tisztult meg, de a leintést sem úsztuk meg baleset nélkül. Ismét a #95-ös Aston Martin került képernyőre, de immár összetörve.
Az első három rajtkockát a három Porsche bérelte ki, a #18-as egység volt a leggyorsabb, megelőzve a #17-est és a #19-est. Mögöttük az Audik, a Toyoták és a Rebellionok zártak.
Az LMP2-ben a #47-es KCMG, a GTE Pro-ban a #99-es Aston Martin, és a GTE Am-ban a #98-as Aston Martin bizonyult a legjobbnak.
Az időmérő edzés végeredménye:
Qualifying results 1/2 #lm24 pic.twitter.com/THGXC3VJul
— Mattzel89 (@Mattzel89) 2015. június 11.
Qualifying results 2/2 #lm24 pic.twitter.com/6p2UaDgXnj
— Mattzel89 (@Mattzel89) 2015. június 11.
Az év egyik, ha nem a leglegendásabb autóversenye szombaton 15:00-kor rajtol a Circuit de La Sarthe pályán, az eseményről pedig a Braking News F1 oldala élőben fog tudósítani, szöveges formában.
Fotó: FIA WEC
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon a képre kattintva!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.