WEC - KÁOSZ AZ IDŐMÉRŐN, A #18-AS PORSCHE ŰRIDŐVEL A POLE-BAN! - II. RÉSZ

chk9njcvaaen2br.jpg

A #18-as Porsche zárt az élen a kaotikus kvalifikáción Le Mans-ban, a Jani - Dumas - Lieb trió indulhat a pole-ból a szombati 24 órás versenyen.

Beszámolónk első része ITT érhető el.

Időmérő edzés - második szakasz: 

Egészen nyugodtan kezdődött meg a Q2 Le Mans-ban 19:00-kor. Az első fél órában csak egy-két korrigálás volt és megforgás, továbbra is gondokat okozott a pályahatárok betartása, ismét a Tertre Rouge-ban. 

A 35. percben szó szerint elszabadult a pokol. A #13-as Rebellionnal Dominik Kraihamer lecsókolta a gumifalat az egyik lassítóban a Mulsanne-egyenesben. 

Nemsokára pedig a piros zászló is előkerült, mivel a GTE Am kategóriában szereplő #55-ös Ferrari Duncan Cameronnal kiforgott a Porsche-kanyaroknál. 

Amikor pedig a pilótáknak vissza kellett mennie a bokszba a piros jelzés miatt, Sebastien Buemi (vélhetően váltóhiba miatt) megforgott az #1-es Toyotával az Arnage kanyarban.

Az edzés viszonylag rövid ideig, 15 percig állt. Viszont az élmezőnyben semmilyen változás nem történt a sorrendet illetően, mivel a baromi gyors LMP1-Hybrid autóknak jócskán meggyűlt a baja a jóval lassabb LMP2-es, illetve GTE-autókkal. 

20:31-kor pedig újra meg kellett szakítani az edzést. A GTE Pro-s #63-as Corvette az egykori F1-es pilótával, Jan Magnussennel a volánnál balesetet szenvedett. Műszaki hibásodás történhetett, utána a dán hiába fékezett, előbb az acélkorlátnak orral, majd a pálya másik oldalán a betonfalnak háttal vágódott neki. A Corvette nagyon csúnyán összetört, a fal is sérült.

Körülbelül 25 percig állt az edzés, amikor a versenyigazgatóság azt a döntést hozta, hogy a Q2-t leinti, és akkor a Q3 kezdését előrehozza 21:30-ra.

Az állás a Q2 végeztével:

Poz. # Kat. Versenyzők Autó G Kör Hátrány
(1.)
Hátrány
(előtte)
Idő Átl.s.
1 19 LMP1 Nico HÜLKENBERG,
Earl BAMBER,
Nick TANDY
Porsche 919 Hybrid M 20 - - 3:18.862 246.7
2 7 LMP1 Marcel FÄSSLER,
André LOTTERER,
Benoît TRÉLUYER
Audi R18 e-tron quattro M 18 +1.699 +1.699 3:20.561 244.6
3 18 LMP1 Romain DUMAS,
Neel JANI,
Marc LIEB
Porsche 919 Hybrid M 15 +2.112 +0.413 3:20.974 244.1
4 17 LMP1 Timo BERNHARD,
Mark WEBBER,
Brendon HARTLEY
Porsche 919 Hybrid M 7 +2.118 +0.006 3:20.980 244.1
5 8 LMP1 Lucas DI GRASSI,
Loïc DUVAL,
Oliver JARVIS
Audi R18 e-tron quattro M 19 +2.819 +0.701 3:21.681 243.3
6 9 LMP1 Filipe ALBUQUERQUE,
Marco BONANOMI,
René RAST
Audi R18 e-tron quattro M 12 +3.632 +0.813 3:22.494 242.3
7 1 LMP1 Anthony DAVIDSON,
Sébastien BUEMI,
Kazuki NAKAJIMA
Toyota TS 040 - Hybrid M 20 +6.371 +2.739 3:25.233 239.1
8 2 LMP1 Alexander WURZ,
Stéphane SARRAZIN,
Mike CONWAY
Toyota TS 040 - Hybrid M 15 +7.518 +1.147 3:26.380 237.7
9 12 LMP1 Nicolas PROST,
Nick HEIDFELD,
Mathias BECHE
Rebellion R-One - AER M 12 +9.883 +2.365 3:28.745 235.0
10 4 LMP1 Simon TRUMMER,
Pierre KAFFER,
Tiago MONTEIRO
CLM P1/01 - AER M 11 +17.963 +8.080 3:36.825 226.3
11 13 LMP1 Alexandre IMPERATORI,
Dominik KRAIHAMER,
Daniel ABT
Rebellion R-One - AER M 3 +19.182 +1.219 3:38.044 225.0
12 23 LMP1 Olivier PLA,
Jann MARDENBOROUGH,
Max CHILTON
Nissan GT-R LM Nismo M 12 +20.092 +0.910 3:38.954 224.1
13 21 LMP1 Tsugio MATSUDA,
Mark SHULZHITSKIY,
Lucas ORDOÑEZ
Nissan GT-R LM Nismo M 12 +21.130 +1.038 3:39.992 223.0
14 46 LMP2 Pierre THIRIET,
Ludovic BADEY,
Tristan GOMMENDY
Oreca 05 - Nissan D 18 +21.579 +0.449 3:40.441 222.6
15 47 LMP2 Matthew HOWSON,
Richard BRADLEY,
Nicolas LAPIERRE
Oreca 05 - Nissan D 7 +21.762 +0.183 3:40.624 222.4
16 36 LMP2 Nelson PANCIATICI,
Paul Loup CHATIN,
Vincent CAPILLAIRE
Alpine A450b - Nissan D 20 +22.615 +0.853 3:41.477 221.5
17 48 LMP2 Karun CHANDHOK,
Mark PATTERSON,
Nathanaël BERTHON
Oreca 03R - Nissan D 18 +22.965 +0.350 3:41.827 221.2
18 22 LMP1 Harry TINCKNELL,
Michael KRUMM,
Alex BUNCOMBE
Nissan GT-R LM Nismo M 17 +23.368 +0.403 3:42.230 220.8
19 30 LMP2 Scott SHARP,
Ryan DALZIEL,
David HEINEMEIER HANSSON
Ligier JS P2 - HPD D 16 +24.000 +0.632 3:42.862 220.2
20 29 LMP2 Léo ROUSSEL,
Ho-Pin TUNG,
David CHENG
Morgan - Nissan M 11 +24.962 +0.962 3:43.824 219.2
21 34 LMP2 Christopher CUMMING,
Laurens VANTHOOR,
Kevin ESTRE
Ligier JS P2 - HPD D 16 +24.991 +0.029 3:43.853 219.2
22 41 LMP2 Gary HIRSCH,
Gaëtan PALETOU,
Jon LANCASTER
Gibson 015S - Nissan D 17 +25.261 +0.270 3:44.123 218.9
23 31 LMP2 Ed BROWN,
Johannes VAN OVERBEEK, Jonathon FOGARTY
Ligier JS P2 - HPD D 16 +25.769 +0.508 3:44.631 218.4
24 42 LMP2 Nick LEVENTIS,
Danny WATTS,
Jonny KANE
Dome S103 - Nissan D 13 +25.842 +0.073 3:44.704 218.4
25 40 LMP2 Tracy KROHN,
Nick JÖNSSON,
João BARBOSA
Ligier JS P2 - Judd M 19 +25.992 +0.150 3:44.854 218.2
26 38 LMP2 Simon DOLAN,
Mitch EVANS,
Oliver TURVEY
Gibson 015S - Nissan D 14 +26.908 +0.916 3:45.770 217.3
27 28 LMP2 Gustavo YACAMAN,
Luis Felipe DERANI,
Ricardo GONZALEZ
Ligier JS P2 - Nissan D 14 +27.642 +0.734 3:46.504 216.6
28 26 LMP2 Roman RUSINOV,
Julien CANAL,
Sam BIRD
Ligier JS P2 - Nissan D 13 +28.851 +1.209 3:47.713 215.5
29 37 LMP2 Mikhail ALESHIN,
Kirill LADYGIN,
Anton LADYGIN
BR01 - Nissan M 6 +33.521 +4.670 3:52.383 211.1
30 27 LMP2 Maurizio MEDIANI,
David MARKOZOV,
Nicolas MINASSIAN
BR01 - Nissan M 4 +35.203 +1.682 3:54.065 209.6
31 97 LMGTE Pro Darren TURNER,
Stefan MÜCKE,
Rob BELL
Aston Martin Vantage V8 M 17 +38.585 +3.382 3:57.447 206.6
32 51 LMGTE Pro Gianmaria BRUNI,
Toni VILANDER,
Giancarlo FISICHELLA
Ferrari 458 Italia M 18 +38.641 +0.056 3:57.503 206.6
33 91 LMGTE Pro Richard LIETZ,
Michael CHRISTENSEN,
Jörg BERGMEISTER
Porsche 911 RSR M 14 +38.981 +0.340 3:57.843 206.3
34 71 LMGTE Pro Davide RIGON,
James CALADO,
Olivier BERETTA
Ferrari 458 Italia M 16 +39.536 +0.555 3:58.398 205.8
35 92 LMGTE Pro Patrick PILET,
Frédéric MAKOWIECKI,
Wolf HENZLER
Porsche 911 RSR M 16 +39.859 +0.323 3:58.721 205.5
36 72 LMGTE Am Victor SHAYTAR,
Andrea BERTOLINI,
Aleksey BASOV
Ferrari 458 Italia M 16 +39.975 +0.116 3:58.837 205.4
37 95 LMGTE Pro Marco SØRENSEN,
Nicki THIIM,
Christoffer NYGAARD
Aston Martin Vantage V8 M 15 +40.121 +0.146 3:58.983 205.3
38 35 LMP2 Jacques NICOLET,
Jean-Marc MERLIN,
Erik MARIS
Ligier JS P2 - Nissan D 6 +40.382 +0.261 3:59.244 205.1
39 99 LMGTE Pro Fernando REES,
Alex MACDOWALL,
Richie STANAWAY
Aston Martin Vantage V8 M 19 +40.401 +0.019 3:59.263 205.1
40 63 LMGTE Pro Jan MAGNUSSEN,
Antonio GARCIA,
Ryan BRISCOE
Chevrolet Corvette C7R M 12 +40.892 +0.491 3:59.754 204.6
41 64 LMGTE Pro Oliver GAVIN,
Tommy MILNER,
Jordan TAYLOR
Chevrolet Corvette C7R M 16 +41.163 +0.271 4:00.025 204.4
42 98 LMGTE Am Paul DALLA LANA,
Pedro LAMY,
Mathias LAUDA
Aston Martin Vantage V8 M 17 +41.248 +0.085 4:00.110 204.3
43 61 LMGTE Am Peter MANN,
Raffaele GIAMMARIA,
Matteo CRESSONI
Ferrari 458 Italia M 17 +41.449 +0.201 4:00.311 204.2
44 53 LMGTE Am Jeroen BLEEKEMOLEN,
Ben KEATING,
Marc MILLER
Srt VIPER GTS-R M 15 +42.639 +1.190 4:01.501 203.2
45 88 LMGTE Am Christian RIED,
Khaled AL QUBAISI,
Klaus BACHLER
Porsche 911 RSR M 7 +43.499 +0.860 4:02.361 202.4
46 68 LMGTE Am Han-Chen CHEN,
Gilles VANNELET,
Mike PARISY
Porsche 911 RSR M 17 +43.927 +0.428 4:02.789 202.1
47 50 LMGTE Am Gianluca RODA,
Paolo RUBERTI,
Kristian POULSEN
Chevrolet Corvette C7R M 14 +44.009 +0.082 4:02.871 202.0
48 83 LMGTE Am François PERRODO,
Emmanuel COLLARD,
Rui AGUAS
Ferrari 458 Italia M 17 +44.779 +0.770 4:03.641 201.4
49 55 LMGTE Am Duncan CAMERON,
Matt GRIFFIN,
Alexander MORTIMER
Ferrari 458 Italia M 16 +44.903 +0.124 4:03.765 201.3
50 66 LMGTE Am Abdulaziz AL FAISAL,
Jakub GIERMAZIAK,
Michael AVENATTI
Ferrari 458 Italia D 18 +45.019 +0.116 4:03.881 201.2
51 96 LMGTE Am Roald GOETHE,
Stuart HALL,
Francesco CASTELLACCI
Aston Martin Vantage V8 M 17 +45.331 +0.312 4:04.193 200.9
52 67 LMGTE Am Jun-San CHEN,
Alex KAPADIA,
Xavier MAASSEN
Porsche 911 GT3 RSR (997) M 17 +46.275 +0.944 4:05.137 200.2
53 62 LMGTE Am William SWEEDLER,
Townsend BELL,
Jeffrey SEGAL
Ferrari 458 Italia M 15 +46.470 +0.195 4:05.332 200.0
54 77 LMGTE Am Patrick DEMPSEY,
Patrick LONG,
Marco SEEFRIED
Porsche 911 RSR M 9 +49.295 +2.825 4:08.157 197.7
43 LMP2 Pierre RAGUES,
Oliver WEBB,
Zoel AMBERG
Morgan Evo - SARD D 0
45 LMP2 José IBANEZ,
Pierre PERRET,
Ivan BELLAROSA
Oreca 03R - Nissan D 0

 

Időmérő edzés - harmadik szakasz

A 150 perces szakasz első 90 perce teljesen nyugodt körülmények között zajlott le, de ahogy azt megszokhattuk, utána ismét a feje tetejére állt a világ Le Mans-ban.

A #71-es Ferrarival Olivier Beretta kiszaladt a sóderágyba és lekoccolta a falat az Indianapolis kanyarban. A #68-as Porsche is megpördült a Dunlopban Han-Chen Chennel a volánnál.

Percekkel később előkerült a Q3 első piros zászlója, mivel a #67-es Porsche Kapadiával az autóban kigyulladt műszaki hiba miatt. A műszaki mentés és a pályatakarítás 22 percet vett igénybe.

A zöld zászlót pedig hamar sárgára kellett cserélni, mivel a pályán törmelék volt, miután a #41-es, a Greaves Motorsport által üzemeltetett LMP2-es kocsiról leszakadt egy alkatrész. Valamivel később pedig a #95-ös Aston Martin leállása hívta elő a sárga jelzést, a példáját a #45-ös Oreca követte: 

A pálya az utolsó percekre tisztult meg, de a leintést sem úsztuk meg baleset nélkül. Ismét a #95-ös Aston Martin került képernyőre, de immár összetörve.

Az első három rajtkockát a három Porsche bérelte ki, a #18-as egység volt a leggyorsabb, megelőzve a #17-est és a #19-est. Mögöttük az Audik, a Toyoták és a Rebellionok zártak.

Az LMP2-ben a #47-es KCMG, a GTE Pro-ban a #99-es Aston Martin, és a GTE Am-ban a #98-as Aston Martin bizonyult a legjobbnak.

Az időmérő edzés végeredménye:

Az év egyik, ha nem a leglegendásabb autóversenye szombaton 15:00-kor rajtol a Circuit de La Sarthe pályán, az eseményről pedig a Braking News F1 oldala élőben fog tudósítani, szöveges formában.

Fotó: FIA WEC

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon a képre kattintva!facebook_bnf1.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr417535748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása