A #18-as Porsche zárt az élen a kaotikus kvalifikáción Le Mans-ban, a Jani - Dumas - Lieb trió indulhat a pole-ból a szombati 24 órás versenyen.
Időmérő edzés - első szakasz
Rögtön egy pazar idővel indította az időmérés első szakaszát Neel Jani a #18-as Porsche volánja mögött, a svájci pilóta 3:16.887-et futott. Ezután a nagy robbantás után viszonylag lenyugodtak a kedélyek, a legnagyobb kihívása a pilóták számára a Tertre Rouge szabályos bevétele volt, emiatt a fekete-fehér zászló számos alkalommal előkerült.
#37 @SMP_Racing BR01 in the gravel on entry to Tertre Rouge: #LM24 pic.twitter.com/T8DppTHukG
— Peter Leung (@BaronVonClutch) 2015. június 10.
A 35. percben arra lehettünk figyelmesek, hogy az egyik LMP2-es autó a sóderágyban kötött ki, ez pedig az SMP Racing #37-es egysége volt Kirill Ladyginnel a volánnál. Szerencsére nem törte össze autóját az orosz.
Local yellow flag as the #55 @AFCorse Ferrari went off at Mulsanne Corner. But the car has gotten going again. #LM24 pic.twitter.com/fvlvtoaI2O
— Peter Leung (@BaronVonClutch) 2015. június 10.
Valamivel később a Mulsanne egyik részén pörögtek fel az események. Először a GTE Pro kategóriában versenyző #55-ös AF Corse Ferrari tévedt el, de szerencsére visszatalált a pályára. Később itt Treluyer is megpördült a #7-es Audival.
Still under red for this scene at Mulsanne corner #lm24 pic.twitter.com/0LjOvuIk8o
— Mattzel89 (@Mattzel89) 2015. június 10.
Oh my. Heavy front end damage to the @Greavesmsport Gibson: #LM24 pic.twitter.com/F5qzyBUelm
— Peter Leung (@BaronVonClutch) 2015. június 10.
Nemsokára pedig előkerült a piros zászló is. Sokáig nem tudhattuk, hogy mi miatt kellett megszakítani az időmérést. Szerencsére később megtudhattuk a Greaves Motorsport #41-es egysége Gaetan Paletouval a volánnál lebontotta az autót és a gumifalat is, utóbbi javítgatása miatt szünetelt hosszasan az első szakasz.
woops, that's Rene Rast around under red flag conditions #lm24 pic.twitter.com/2cXSRlWSEL
— Mattzel89 (@Mattzel89) 2015. június 10.
Ráadásul a piros zászlós szakasz kezdetén, amikor a pilóták mentek vissza a bokszba, René Rast kicsúszott a #9-es Audival.
The #7 @Audi__Sport R18 has stopped in the gravel at the 1st Mulsanne Chicane: #LM24 pic.twitter.com/oxw8LRa3Jr
— Peter Leung (@BaronVonClutch) 2015. június 10.
Végül az időmérés 25 percnyi szünet után folytatódott, azonban a Porsche 3:16-os ideje verhetetlennek bizonyult. Viszont az események pörögtek tovább, ráadásul a leintést követően: Treluyer a #7-es Audival a kavicságyban kötött ki.
Az első szakasz eredménye:
Poz. | # | Kat. | Versenyzők | Autó | G | Kör | Hátrány (1.) |
Hátrány (előtte) |
Idő | Átl.s. | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 18 | LMP1 | Romain DUMAS, Neel JANI, Marc LIEB |
Porsche 919 Hybrid | M | 24 | - | - | 3:16.887 | 249.2 | ||
2 | 17 | LMP1 | Timo BERNHARD, Mark WEBBER, Brendon HARTLEY |
Porsche 919 Hybrid | M | 25 | +0.880 | +0.880 | 3:17.767 | 248.1 | ||
3 | 19 | LMP1 | Nico HÜLKENBERG, Earl BAMBER, Nick TANDY |
Porsche 919 Hybrid | M | 24 | +2.410 | +1.530 | 3:19.297 | 246.2 | ||
4 | 8 | LMP1 | Lucas DI GRASSI, Loïc DUVAL, Oliver JARVIS |
Audi R18 e-tron quattro | M | 25 | +2.979 | +0.569 | 3:19.866 | 245.5 | ||
5 | 9 | LMP1 | Filipe ALBUQUERQUE, Marco BONANOMI, René RAST |
Audi R18 e-tron quattro | M | 27 | +4.194 | +1.215 | 3:21.081 | 244.0 | ||
6 | 7 | LMP1 | Marcel FÄSSLER, André LOTTERER, Benoît TRÉLUYER |
Audi R18 e-tron quattro | M | 23 | +4.952 | +0.758 | 3:21.839 | 243.1 | ||
7 | 2 | LMP1 | Alexander WURZ, Stéphane SARRAZIN, Mike CONWAY |
Toyota TS 040 - Hybrid | M | 23 | +6.656 | +1.704 | 3:23.543 | 241.1 | ||
8 | 1 | LMP1 | Anthony DAVIDSON, Sébastien BUEMI, Kazuki NAKAJIMA |
Toyota TS 040 - Hybrid | M | 25 | +6.880 | +0.224 | 3:23.767 | 240.8 | ||
9 | 12 | LMP1 | Nicolas PROST, Nick HEIDFELD, Mathias BECHE |
Rebellion R-One - AER | M | 20 | +9.987 | +3.107 | 3:26.874 | 237.2 | ||
10 | 13 | LMP1 | Alexandre IMPERATORI, Dominik KRAIHAMER, Daniel ABT |
Rebellion R-One - AER | M | 14 | +15.046 | +5.059 | 3:31.933 | 231.5 | ||
11 | 47 | LMP2 | Matthew HOWSON, Richard BRADLEY, Nicolas LAPIERRE |
Oreca 05 - Nissan | D | 22 | +21.145 | +6.099 | 3:38.032 | 225.0 | ||
12 | 23 | LMP1 | Olivier PLA, Jann MARDENBOROUGH, Max CHILTON |
Nissan GT-R LM Nismo | M | 18 | +21.581 | +0.436 | 3:38.468 | 224.6 | ||
13 | 41 | LMP2 | Gary HIRSCH, Gaëtan PALETOU, Jon LANCASTER |
Gibson 015S - Nissan | D | 13 | +22.071 | +0.490 | 3:38.958 | 224.1 | ||
14 | 38 | LMP2 | Simon DOLAN, Mitch EVANS, Oliver TURVEY |
Gibson 015S - Nissan | D | 23 | +22.117 | +0.046 | 3:39.004 | 224.0 | ||
15 | 26 | LMP2 | Roman RUSINOV, Julien CANAL, Sam BIRD |
Ligier JS P2 - Nissan | D | 22 | +22.980 | +0.863 | 3:39.867 | 223.2 | ||
16 | 46 | LMP2 | Pierre THIRIET, Ludovic BADEY, Tristan GOMMENDY |
Oreca 05 - Nissan | D | 22 | +23.036 | +0.056 | 3:39.923 | 223.1 | ||
17 | 34 | LMP2 | Christopher CUMMING, Laurens VANTHOOR, Kevin ESTRE |
Ligier JS P2 - HPD | D | 21 | +23.171 | +0.135 | 3:40.058 | 223.0 | ||
18 | 4 | LMP1 | Simon TRUMMER, Pierre KAFFER, Tiago MONTEIRO |
CLM P1/01 - AER | M | 20 | +23.481 | +0.310 | 3:40.368 | 222.6 | ||
19 | 36 | LMP2 | Nelson PANCIATICI, Paul Loup CHATIN, Vincent CAPILLAIRE |
Alpine A450b - Nissan | D | 23 | +23.551 | +0.070 | 3:40.438 | 222.6 | ||
20 | 28 | LMP2 | Gustavo YACAMAN, Luis Felipe DERANI, Ricardo GONZALEZ |
Ligier JS P2 - Nissan | D | 19 | +24.080 | +0.529 | 3:40.967 | 222.0 | ||
21 | 22 | LMP1 | Harry TINCKNELL, Michael KRUMM, Alex BUNCOMBE |
Nissan GT-R LM Nismo | M | 18 | +24.513 | +0.433 | 3:41.400 | 221.6 | ||
22 | 43 | LMP2 | Pierre RAGUES, Oliver WEBB, Zoel AMBERG |
Morgan Evo - SARD | D | 19 | +25.128 | +0.615 | 3:42.015 | 221.0 | ||
23 | 29 | LMP2 | Léo ROUSSEL, Ho-Pin TUNG, David CHENG |
Morgan - Nissan | D | 19 | +25.136 | +0.008 | 3:42.023 | 221.0 | ||
24 | 27 | LMP2 | Maurizio MEDIANI, David MARKOZOV, Nicolas MINASSIAN |
BR01 - Nissan | M | 20 | +25.190 | +0.054 | 3:42.077 | 220.9 | ||
25 | 42 | LMP2 | Nick LEVENTIS, Danny WATTS, Jonny KANE |
Dome S103 - Nissan | M | 19 | +25.350 | +0.160 | 3:42.237 | 220.8 | ||
26 | 37 | LMP2 | Mikhail ALESHIN, Kirill LADYGIN, Anton LADYGIN |
BR01 - Nissan | M | 17 | +25.530 | +0.180 | 3:42.417 | 220.6 | ||
27 | 48 | LMP2 | Karun CHANDHOK, Mark PATTERSON, Nathanaël BERTHON |
Oreca 03R - Nissan | D | 5 | +27.626 | +2.096 | 3:44.513 | 218.5 | ||
28 | 30 | LMP2 | Scott SHARP, Ryan DALZIEL, David HEINEMEIER HANSSON |
Ligier JS P2 - HPD | D | 20 | +27.788 | +0.162 | 3:44.675 | 218.4 | ||
29 | 40 | LMP2 | Tracy KROHN, Nick JÖNSSON, João BARBOSA |
Ligier JS P2 - Judd | M | 20 | +28.012 | +0.224 | 3:44.899 | 218.2 | ||
30 | 45 | LMP2 | José IBANEZ, Pierre PERRET, Ivan BELLAROSA |
Oreca 03R - Nissan | D | 22 | +28.463 | +0.451 | 3:45.350 | 217.7 | ||
31 | 31 | LMP2 | Ed BROWN, Johannes VAN OVERBEEK, Jonathon FOGARTY |
Ligier JS P2 - HPD | D | 21 | +29.278 | +0.815 | 3:46.165 | 216.9 | ||
32 | 21 | LMP1 | Tsugio MATSUDA, Mark SHULZHITSKIY, Lucas ORDOÑEZ |
Nissan GT-R LM Nismo | M | 9 | +34.402 | +5.124 | 3:51.289 | 212.1 | ||
33 | 35 | LMP2 | Jacques NICOLET, Jean-Marc MERLIN, Erik MARIS |
Ligier JS P2 - Nissan | D | 21 | +35.956 | +1.554 | 3:52.843 | 210.7 | ||
34 | 99 | LMGTE Pro | Fernando REES, Alex MACDOWALL, Richie STANAWAY |
Aston Martin Vantage V8 | M | 21 | +38.041 | +2.085 | 3:54.928 | 208.8 | ||
35 | 98 | LMGTE Am | Paul DALLA LANA, Pedro LAMY, Mathias LAUDA |
Aston Martin Vantage V8 | M | 20 | +38.215 | +0.174 | 3:55.102 | 208.7 | ||
36 | 97 | LMGTE Pro | Darren TURNER, Stefan MÜCKE, Rob BELL |
Aston Martin Vantage V8 | M | 20 | +38.579 | +0.364 | 3:55.466 | 208.4 | ||
37 | 95 | LMGTE Pro | Marco SØRENSEN, Nicki THIIM, Christoffer NYGAARD |
Aston Martin Vantage V8 | M | 22 | +38.896 | +0.317 | 3:55.783 | 208.1 | ||
38 | 63 | LMGTE Pro | Jan MAGNUSSEN, Antonio GARCIA, Ryan BRISCOE |
Chevrolet Corvette C7R | M | 20 | +39.076 | +0.180 | 3:55.963 | 207.9 | ||
39 | 83 | LMGTE Am | François PERRODO, Emmanuel COLLARD, Rui AGUAS |
Ferrari 458 Italia | M | 22 | +39.836 | +0.760 | 3:56.723 | 207.3 | ||
40 | 64 | LMGTE Pro | Oliver GAVIN, Tommy MILNER, Jordan TAYLOR |
Chevrolet Corvette C7R | M | 20 | +40.194 | +0.358 | 3:57.081 | 207.0 | ||
41 | 91 | LMGTE Pro | Richard LIETZ, Michael CHRISTENSEN, Jörg BERGMEISTER |
Porsche 911 RSR | M | 20 | +40.305 | +0.111 | 3:57.192 | 206.9 | ||
42 | 71 | LMGTE Pro | Davide RIGON, James CALADO, Olivier BERETTA |
Ferrari 458 Italia | M | 23 | +40.329 | +0.024 | 3:57.216 | 206.8 | ||
43 | 72 | LMGTE Am | Victor SHAYTAR, Andrea BERTOLINI, Aleksey BASOV |
Ferrari 458 Italia | M | 18 | +40.384 | +0.055 | 3:57.271 | 206.8 | ||
44 | 92 | LMGTE Pro | Patrick PILET, Frédéric MAKOWIECKI, Wolf HENZLER |
Porsche 911 RSR | M | 22 | +40.780 | +0.396 | 3:57.667 | 206.4 | ||
45 | 88 | LMGTE Am | Christian RIED, Khaled AL QUBAISI, Klaus BACHLER |
Porsche 911 RSR | M | 22 | +41.372 | +0.592 | 3:58.259 | 205.9 | ||
46 | 77 | LMGTE Am | Patrick DEMPSEY, Patrick LONG, Marco SEEFRIED |
Porsche 911 RSR | M | 22 | +41.935 | +0.563 | 3:58.822 | 205.4 | ||
47 | 62 | LMGTE Am | William SWEEDLER, Townsend BELL, Jeffrey SEGAL |
Ferrari 458 Italia | M | 21 | +42.059 | +0.124 | 3:58.946 | 205.3 | ||
48 | 53 | LMGTE Am | Jeroen BLEEKEMOLEN, Ben KEATING, Marc MILLER |
Srt VIPER GTS-R | M | 20 | +42.167 | +0.108 | 3:59.054 | 205.2 | ||
49 | 55 | LMGTE Am | Duncan CAMERON, Matt GRIFFIN, Alexander MORTIMER |
Ferrari 458 Italia | M | 19 | +42.204 | +0.037 | 3:59.091 | 205.2 | ||
50 | 50 | LMGTE Am | Gianluca RODA, Paolo RUBERTI, Kristian POULSEN |
Chevrolet Corvette C7R | M | 16 | +42.635 | +0.431 | 3:59.522 | 204.8 | ||
51 | 51 | LMGTE Pro | Gianmaria BRUNI, Toni VILANDER, Giancarlo FISICHELLA |
Ferrari 458 Italia | M | 20 | +42.928 | +0.293 | 3:59.815 | 204.6 | ||
52 | 66 | LMGTE Am | Abdulaziz AL FAISAL, Jakub GIERMAZIAK, Michael AVENATTI |
Ferrari 458 Italia | D | 21 | +43.664 | +0.736 | 4:00.551 | 204.0 | ||
53 | 96 | LMGTE Am | Roald GOETHE, Stuart HALL, Francesco CASTELLACCI |
Aston Martin Vantage V8 | M | 20 | +44.273 | +0.609 | 4:01.160 | 203.5 | ||
54 | 61 | LMGTE Am | Peter MANN, Raffaele GIAMMARIA, Matteo CRESSONI |
Ferrari 458 Italia | M | 22 | +45.657 | +1.384 | 4:02.544 | 202.3 | ||
55 | 68 | LMGTE Am | Han-Chen CHEN, Gilles VANNELET, Mike PARISY |
Porsche 911 RSR | M | 17 | +46.230 | +0.573 | 4:03.117 | 201.8 | ||
56 | 67 | LMGTE Am | Jun-San CHEN, Alex KAPADIA, Xavier MAASSEN |
Porsche 911 GT3 RSR (997) | M | 13 | +47.940 | +1.710 | 4:04.827 | 200.4 |
A második és a harmadik szakaszról a részleteket beszámolónk 2. részében közöljük.
Fotó: FIA WEC
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon a képre kattintva!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.