Nico Rosberg könnyedén nyerte a Spanyol Nagydíjat a Mercedesszel, megelőzve csapattársát, Lewis Hamiltont és a ferraris Sebastian Vettelt.
Nico Rosberg visszatért a csúcsra - az időmérő edzést követően a 66 körös versenyen is a Mercedes német versenyzője bizonyult a legjobbnak, fölényes rajt-cél győzelem egyetlen percig sem volt kérdéses.
A piros lámpák elalvását követően Rosberg remekül rugaszkodott el az első rajtkockából, miközben csapattársa, Hamilton meglehetősen pocsékul rajtolt, melynek betudhatóan az egyes kanyarban befurakodott elé Sebastian Vettel a Ferrarival, sőt a williamses Valtteri Bottas is veszélyt jelentett a világbajnoki címvédő britre, aki a rajt után a harmadik helyet már nem adta ki a kezéből.
Az első körökben csúnyán visszazuhantak a Toro Rossók, miután a két kicsi bikát átlépte Kimi Raikkonen a Ferrarival, Felipe Massa a Williamsszel és Pastor Maldonado a Lotusszal.
A verseny első szakaszában Pastor Maldonado összeakadt Romain Grosjeannal, melynek következtében a venezuelai Lotusának a hátsó szárnyának jobb oldala bebillent. Később egy nem tervezett bokszkiállás alkalmával a szerelők letépték a fityegő alkatrészt, azonban ez sem segített a venezuelain, mivel a katalán versenyhelyszínen is idejekorán fejezte be a versenyt, idén már negyedjére.
A verseny javarészt a Hamilton és a Vettel közötti taktikai harcról szólt. A brit világbajnoknál hamar, már a futam első negyedében taktikát váltották, miután a #44-es rajtszámot viselő Mercedes-pilóta igencsak megrekedt a négyszeres világbajnok Vettel mögött. Hamilton B-terve azt takarta, hogy a Mercedes áttért a háromkiállásos stratégiára, így az angol le se vette a gázról a lábát a leintésig. A csata Hamilton harmadik bokszkiállása során dőlt el a brit világbajnok javára, miután a bokszból frissebb, ráadásul puhább keverékű gumikon tért vissza a pályára. Azonban ekkora Nico Rosberg előnye már 20 másodpercesre hízott, így a leintés előtt 15-20 körrel megvolt a dobogósok névsora.
A kockás zászló Nico Rosberget intette le az első pozícióban, ezzel a német pilóta karrierje kilencedik győzelmét szerezte meg. Ez a viadal nagyon fontos volt a tavalyi ezüstérmes számára, mivel így a világbajnoki címért folyó harc nyitott maradt, miután #6-os rajtszámú Mercedes versenyzője 20 pontosra zsugorította hátrányát az összetettben, főleg úgy, hogy a két hét múlva soron következő Monacói Nagydíj az Rosberg egyik kedvenc helyszíne, ahol tavaly és tavalyelőtt is győzni tudott, és idén is jó eséllyel pályázik az első helyre. A harmadik hely a ferraris Sebastian Vettelé lett.
A negyedik pozícióban Valtteri Bottas zárt a Williamsszel, noha az utolsó körökben honfitársa, Kimi Raikkonen a másik Ferrarival komoly nyomást helyezett rá, ám a Jégember minden előzési kísérlete hiábavaló volt, miután Bottas nagyon precízen védte a pozícióját. Massa a hatodik helyen ért célba a másik Williams FW37-essel, mögötte a red bullos Daniel Ricciardo szelte át a célvonalat, ez nem is volt rossz zárás az ausztrál számára azt figyelembe véve, hogy tragikusan kezdődött a hétvégéje. A nyolcadik pozícióban záró Romain Grosjean a bokszban ugyan elütötte az egyik szerelőjét, aki a balesetnél a legnemesebbik részét ütötte meg, ami az eset után jegelésre szorult. A kilencedik pozícióban pedig a hazai közönség előtt autózó Carlos Sainz Jr. zárt a Toro Rossóval. A pontszerzők névsorát Daniil Kvyat zárt a Red Bull színeiben.
A spanyolok kedvence, a kétszeres világbajnok Fernando Alonso a versenytáv 50 %-a előtt kiesett fékhiba miatt, a McLaren-Honda régi-új pilótája is majdnem átgázolt szerelőbrigádján.
A Forma-1-es világbajnokság két múlva a Monacói Hercegségben folytatódik.
A futam végeredménye:
Poz. | Versenyző | Csapat | Győztes idő / Hátrány |
---|---|---|---|
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:41:12.555 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | + 17.551 mp. |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | + 45.342 mp. |
4 | Valtteri Bottas | Williams Mercedes | + 59.217 mp. |
5 | Kimi Raikkonen | Ferrari | + 60.002 mp. |
6 | Felipe Massa | Williams Mercedes | + 81.314 mp. |
7 | Daniel Ricciardo | Red Bull Renault | + 1 kör |
8 | Romain Grosjean | Lotus Mercedes | + 1 kör |
9 | Carlos Sainz Jr. | Toro Rosso Renault | + 1 kör |
10 | Daniil Kvyat | Red Bull Renault | + 1 kör |
11 | Max Verstappen | Toro Rosso Renault | + 1 kör |
12 | Felipe Nasr | Sauber Ferrari | + 1 kör |
13 | Sergio Perez | Force India Mercedes | + 1 kör |
14 | Marcus Ericsson | Sauber Ferrari | + 1 kör |
15 | Nico Hulkenberg | Force India Mercedes | + 1 kör |
16 | Jenson Button | McLaren-Honda | + 1 kör |
17 | Will Stevens | Manor Ferrari | + 3 kör |
18 | Roberto Merhi | Manor Ferrari | + 4 kör |
- | Pastor Maldonado | Lotus Mercedes | kiesett |
- | Fernando Alonso | McLaren-Honda | kiesett (fékhiba) |
Az egyéni világbajnoki pontverseny állása (5./19. futam után):
Poz. | Versenyző | Pont |
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 111 |
2 | Nico Rosberg | 91 |
3 | Sebastian Vettel | 80 |
4 | Kimi Raikkonen | 52 |
5 | Valtteri Bottas | 42 |
6 | Felipe Massa | 39 |
7 | Daniel Ricciardo | 25 |
8 | Romain Grosjean | 16 |
9 | Felipe Nasr | 14 |
10 | Carlos Sainz | 8 |
11 | Max Verstappen | 6 |
12 | Nico Hulkenberg | 6 |
13 | Sergio Perez | 5 |
14 | Marcus Ericsson | 5 |
15 | Daniil Kvyat | 5 |
16 | Fernando Alonso | 0 |
17 | Jenson Button | 0 |
18 | Roberto Merhi | 0 |
19 | Will Stevens | 0 |
20 | Pastor Maldonado | 0 |
A konstruktőri világbajnoki pontverseny állása (5./19. futam után):
Poz. | Konstruktőr | Pont |
---|---|---|
1 | Mercedes | 202 |
2 | Ferrari | 132 |
3 | Williams Mercedes | 81 |
4 | Red Bull Renault | 30 |
5 | Sauber Ferrari | 19 |
6 | Lotus Mercedes | 16 |
7 | Toro Rosso Renault | 14 |
8 | Force India Mercedes | 11 |
9 | McLaren-Honda | 0 |
10 | Manor Ferrari | 0 |
Szöveges tudósításunk a versenyről:
Fotó: Zimbio.com, XPB Images
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon a képre kattintva!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.