A silverstone-i 6 órás után a spái 6 óráson is a #7-es Audi diadalmaskodott Marcel Fässlerrel, Andre Lottererrel és Benoit Tréluyerrel. A bajnoki pontversenyt vezető ingolstadt-i egységet ma nagyon megszorongatta a #18-as Porsche, amely hiába volt gyorsabb négykarikás ellenfelénél, gumispórolásban alulmaradt, emiatt bukta el a győzelmet.
A hatórás versenyt három Porsche kezdhette meg az első rajtkockából, mögöttük volt egy kisebb kontakt a #7-es és a #8-as Audi között, de szerencsére mindkét LMP1-es kocsi megúszta a kisebb koccanást. Az első körökben a #2-es Audi a La Sourceban maga mögé utasította a #8-as egységet.
Negyed órával a repülőrajtot követően kiállt az első helyért való meccsből a #19-es Porsche, miután a #91-es GTE Pro kategóriás Porschéval a második szektorban ütközött, amikor Tandy lekörözte volna Estrét. A #19-es Porschéra hosszas szervizidőszak várt, de utána folytathatta útját a harmadik autó. Nemsokkal később a #17-es egység is nyomatott egy ideiglenes betlit műszaki viszontagságok miatt, ám később az is visszaállhatott a futamba.
Ma a lekörözések az LMP2-es és a GT-autók figyelmetlenség miatt igencsak nehézkes volt, Marc Lieb emiatt került egyszer necces szituációba, amikor a harmadik szektor elején átdriftelt a bukótér sóderágyán, amikor az LMP2-es járműnek adott kört.
Az utolsó két óra a #7-es Audi és a #18-as Porsche között óriási csata bontakozott ki. Benoit Tréluyer előbb Marc Liebbel meccselt nagyot, majd Neel Janira kellett nagyon figyelnie. Azonban hiába volt gyorsabb a Porsche, mivel a gumikat az Audi fényévekkel jobban kezelte, ez mentette meg Tréluyerék sikerét.
Három perccel a leintés előtt valamilyen műszaki hiba folytán a #8-as Audi gumifalnak ütközött a második szektor végén, ám ezzel nem vesztett pozíciót, annak ellenére sem, hogy nem látta meg a kockás zászlót.
Az LMP1-es kategóriát és az összetettet a #7-es Audi triója nyerte meg, ezzel idén zsinórban két győzelmet zsebelt be. Az ingolstadiak egységét a #18-as és a #17-es Porsche követte, majd a negyedik helyen a #9-es Audi végzett a #2-es Toyota, a #19-es Porsche és a #8-as Audi előtt. A világbajnoki címvédő #1-es Toyotának ma jócskán kijárt a műszaki meghibásodásokból, ez volt az oka annak, hogy a Buemi - Davidson párost a kockás zászló csak a nyolcadik helyen intette le. A BYKOLLES #4-es autója idejekorán kiesett.
Az LMP2-es osztályban a Jota Racing #38-as egysége ünnepelhetett, Dolannal, Tincknell-lel és Evansszel. A GTE Pro győztese a #99-es Aston Martin lett MacDowall-lel, Reessel, és Stanawayyel a volánnál. A #99-es egység az #51-es AF Corseval vívott gigászi küzdelmet egészen addig, amíg a Ferrarit ki nem intette a versenybíróság egy egyperces stop&go büntetésre, mivel a szerelőcsapat a bokszkiállásnál szabálytalanságot követett el. Az amatőrök bajnokságában is egy Aston Martin lett az első, a #98-as autó Paul Dalla Lanával, Pedro Lamyval és Mathias Laudával.
Aki esetleg lemaradt volna a belgiumi hatórásról, az alábbi videóban megtekintheti a leginkább említésre méltó pillanatokat:
A hatórás futam végeredménye:
1 |
LMP1 |
FÄSSLER, LOTTERER, TRÉLUYER |
Audi R18 e-tron quattro |
6:01'08.896 |
|
|
2 |
LMP1 |
DUMAS, JANI, LIEB |
Porsche 919 Hybrid |
6:01'22.320 |
+ |
13.424 |
3 |
LMP1 |
BERNHARD, WEBBER, HARTLEY |
Porsche 919 Hybrid |
6:02'07.087 |
+ |
1 kör |
4 |
LMP1 |
ALBUQUERQUE, BONANOMI, RAST |
Audi R18 e-tron quattro |
6:02'54.347 |
+ |
2 kör |
5 |
LMP1 |
WURZ, SARRAZIN, CONWAY |
Toyota TS 040 - Hybrid |
6:01'11.616 |
+ |
3 kör |
6 |
LMP1 |
HÜLKENBERG, BAMBER, TANDY |
Porsche 919 Hybrid |
6:02'03.416 |
+ |
3 kör |
7 |
LMP1 |
DI GRASSI, DUVAL, JARVIS |
Audi R18 e-tron quattro |
6:03'26.476 |
+ |
8 kör |
8 |
LMP1 |
DAVIDSON, BUEMI |
Toyota TS 040 - Hybrid |
6:02'05.589 |
+ |
14 kör |
9 |
LMP2 |
DOLAN, EVANS, TINCKNELL |
Gibson 015S - Nissan |
6:03'19.779 |
+ |
15 kör |
10 |
LMP2 |
YACAMAN, DERANI, GONZALEZ |
Ligier JS P2 - Nissan |
6:02'46.418 |
+ |
16 kör |
11 |
LMP2 |
RAGUES, WEBB, AMBERG |
Morgan Evo - SARD |
6:01'33.547 |
+ |
17 kör |
12 |
LMP2 |
HOWSON, BRADLEY, LAPIERRE |
Oreca 05 - Nissan |
6:01'51.235 |
+ |
17 kör |
13 |
LMP2 |
PANCIATICI, CHATIN, CAPILLAIRE |
Alpine A450b - Nissan |
6:02'29.772 |
+ |
17 kör |
14 |
LMP2 |
LEVENTIS, WATTS, KANE |
Strakka S103 - Nissan |
6:02'04.850 |
+ |
20 kör |
15 |
LMP2 |
NICOLET, MERLIN, MARIS |
Ligier JS P2 - Nissan |
6:03'10.315 |
+ |
24 kör |
16 |
LMGTE Pro |
MACDOWALL, REES, STANAWAY |
Aston Martin Vantage V8 |
6:02'17.759 |
+ |
25 kör |
17 |
LMGTE Pro |
MAKOWIECKI, LIETZ |
Porsche 911 RSR |
6:02'47.250 |
+ |
25 kör |
18 |
LMGTE Pro |
MÜLLER, ESTRE |
Porsche 911 RSR |
6:03'15.238 |
+ |
25 kör |
19 |
LMGTE Pro |
BRUNI, VILANDER |
Ferrari F458 Italia |
6:03'30.834 |
+ |
25 kör |
20 |
LMGTE Pro |
TURNER, MÜCKE, BELL |
Aston Martin Vantage V8 |
6:01'14.679 |
+ |
26 kör |
21 |
LMGTE Pro |
NYGAARD, SORENSEN, ADAM |
Aston Martin Vantage V8 |
6:01'34.962 |
+ |
26 kör |
22 |
LMGTE Pro |
RIGON, CALADO |
Ferrari F458 Italia |
6:02'18.707 |
+ |
26 kör |
23 |
LMP2 |
BROWN, VAN OVERBEEK, FOGARTY |
Ligier JS P2 - HPD |
6:01'48.706 |
+ |
27 kör |
24 |
LMGTE Am |
DALLA LANA, LAMY, LAUDA |
Aston Martin Vantage V8 |
6:01'18.543 |
+ |
28 kör |
25 |
LMGTE Am |
PERRODO, COLLARD, AGUAS |
Ferrari F458 Italia |
6:03'03.801 |
+ |
28 kör |
26 |
LMGTE Am |
SHAYTAR, BERTOLINI, BASOV |
Ferrari F458 Italia |
6:01'31.282 |
+ |
29 kör |
27 |
LMGTE Am |
RIED, AL QUBAISI, BACHLER |
Porsche 911 RSR |
6:01'32.774 |
+ |
30 kör |
28 |
LMGTE Am |
DEMPSEY, LONG, SEEFRIED |
Porsche 911 RSR |
6:01'15.583 |
+ |
31 kör |
29 |
LMGTE Am |
CASTELLACCI, GOETHE, HALL |
Aston Martin Vantage V8 |
6:03'04.420 |
+ |
38 kör |
30 |
LMP2 |
SHARP, DALZIEL, HEINEMEIER-HANSSON |
Ligier JS P2 - HPD |
6:02'06.483 |
+ |
42 kör |
31 |
LMP2 |
RUSINOV, CANAL, BIRD |
Ligier JS P2 - Nissan |
6:02'01.449 |
+ |
52 kör |
32 |
LMGTE Am |
CAMERON, GRIFFIN, MORTIMER |
Ferrari F458 Italia |
5:32'51.431 |
+ |
48 kör |
33 |
LMGTE Am |
RODA, RUBERTI, POULSEN |
Chevrolet Corvette C7 |
2:28'33.320 |
+ |
115 kör |
34 |
LMP1 |
TRUMMER, LIUZZI, KLIEN |
CLM P1/01 - AER |
1:49'24.427 |
+ |
130 kör |
Az Endurance Világbajnokság idei idénye június 13-14-én a Le Mans-i 24 órás autóversennyel fog folytatódni! Örömmel tájékoztathatjuk kedves Olvasóinkat, hogy a 24 órás viadalról végig ÉLŐBEN fogunk tudósítani szöveges formában a Braking News F1-en, de addig még 42 napot várni kell.
Fotó: FIA WEC
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon a képre kattintva!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.