Alapvetően túlzottan nagy meglepetés nincs, ha ránézünk a végeredményre. Aoyama gyengélkedését megszoktuk a szabadedzések alatt, Vinales pedig így először továbbjutott a Q2-be, és ugyan még nem alkotott túl maradandót, de van ideje. Ahogy a Suzukinak is, mivel még nincsenek elég közel - de akkor mit mondjon az Aprilia?
A Q1-ben maximum annyi meglepetés lehetett, hogy Andrea Iannonenak is részt kellett vennie, de ez nem okozott neki problémát, simán nyerte azt. Vinales a nagy forgalom ellenére bejött 2.-nak, így ők jutottak tovább a Q2-be.
Amióta a mezőny Austinban van, Marquez időmérőn és futamon is veretlen, ennek megfelelően az ő neve állt a táblázat elején már az időmérő elején is. Ám a pálya tapadása fokozatosan javult, így mindenki elkezdett javítani a részidejein. Marquez viszont a célegyenesben váratlanul leparkolta a motorját, falat mászott és elkezdett sprintelni a bokszutcában.
Nagyon kevés idő maradt, a többiek már elkezdték az utolsó gyors körüket, mire visszaért a boxból a tartalék motorjával, de az utolsó másodpercekben megkezdhette a gyors körét. Szerencse és balszerencse egyszerre - majd kiderül, gondolhattuk, mindenesetre ekkor már csak a 7.helyen állt a neve az időmérő monitoron. Sose jó, ha meg kell állni a pályán, de a hatalmas adrenalin, és elszántság tovább emelkedett, és ugyan a köre nem volt tökéletes, belehibázott és a motor sem tűnt olyan jónak, mégis 3 tizeddel verte meg Doviziosot, és 6 tizeddel javította meg a tavalyi pályacsúcsát.
Nehéz rá szavakat találni, viszont újra elkezdhetünk aggódni és bízni abban, hogy legalább a rajtnál történni fog valami. Úgy tűnik Katarban valami rosszul alakult a Hondánál, de még mindig 1 lépéssel a Yamaha és a Ducati előtt áll. A Yamaha viszont sokkal jobban áll, mivel Lorenzo 3., Rossi pedig 4., majd utánuk következik Crutchlow, Redding és Iannone. A Suzuki még nem az igazi, Aleix Espargaro 8., Vinales pedig csak 12. lett, közéjük pedig még Pol Espargaro, Smith és Petrucci férkőzött még be.
A futam végeredménye:
1 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 342.6 | 2'02.135 | |
2 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 339.0 | 2'02.474 | 0.339 / 0.339 |
3 | Jorge LORENZO | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 333.6 | 2'02.540 | 0.405 / 0.066 |
4 | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 335.9 | 2'02.573 | 0.438 / 0.033 |
5 | Cal CRUTCHLOW | GBR | CWM LCR Honda | Honda | 337.3 | 2'02.613 | 0.478 / 0.040 |
6 | Scott REDDING | GBR | EG 0,0 Marc VDS | Honda | 334.7 | 2'02.674 | 0.539 / 0.061 |
7 | Andrea IANNONE | ITA | Ducati Team | Ducati | 338.0 | 2'02.792 | 0.657 / 0.118 |
8 | Aleix ESPARGARO | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 324.9 | 2'02.869 | 0.734 / 0.077 |
9 | Pol ESPARGARO | SPA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 338.0 | 2'03.161 | 1.026 / 0.292 |
10 | Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 338.3 | 2'03.440 | 1.305 / 0.279 |
11 | Danilo PETRUCCI | ITA | Pramac Racing | Ducati | 334.4 | 2'03.741 | 1.606 / 0.301 |
12 | Maverick VIÑALES | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 328.1 | 2'03.754 | 1.619 / 0.013 |
Horváth Ádám (ClassF1)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.