F1 - KETTŐS MERCEDES-SIKER MELBOURNEBEN, HAMILTON A GYŐZTES! MŰSZAKI HIBÁK ÉS BOTRÁNYOS BOKSZMUNKÁK FOGYASZTOTTÁK LE A MEZŐNYT!
F1 2015 Ausztrál Nagydíj, futam

Lewis Hamilton - Australian F1 Grand Prix - Qualifying

Lewis Hamilton nyerte a 2015-ös Forma-1-es szezon első versenyét a Mercedesszel, mögötte Nico Rosberg lett a második. A harmadik helyen Sebastian Vettel zárt, aki ezzel a dobogón ünnepelhette élete első ferraris versenyét! Az újoncok brillíroztak, míg többen kidőltek műszaki hiba, vagy bokszban elkövetett baki miatt.

Lewis Hamilton nyerte a 2015-ös szezonnyitó versenyt Ausztráliában, mögötte a német csapattárs, Nico Rosberg futott be a második helyen. A dobogó legalsó fokára pedig az első ferraris versenyét teljesítő Sebastian Vettel állhatott.

A mezőny fogyatkozása már a futam előtt megkezdődött, ha leszámítjuk a két Manor kipottyanását. A futam rajtja előtt 45 perccel érkezett a hír, hogy az FIA doktorai nem engedik versenyezni Bottast. Majd a rajtrácsra való felsorakozását megelőzően, a kivezető körön elfüstölt Kevin Magnussen McLaren-Hondája, majd Daniil Kvyat autójában is felmondta a szolgálatot a váltó.

Az első rajtsorból a két Mercedes vághatott neki a versenynek, Hamilton - Rosberg sorrendben, a második sorból Felipe Massa és Sebastian Vettel várhatta a lámpák elalvását, a harmadik sorból pedig Raikkonen és Ricciardo rajtolhatott. A rajtnál a Mercedesek simán eljöttek, köztük nem változott a sorrend, azonban hátrébb jócskán volt kavarodás. Már az első kanyarban a Ferrarik elkezdtek kakaskodni, melynek következtében Kimi Raikkonen hátrébb szorult, emiatt keveredhetett a finn mellé a brazil Nasr a Sauberral és a venezuelai Maldonado a Lotusszal, ám hárman nem fértek el a kettes kanyarban, Nasr került szendvicsbe, akin érintőt vett Raikkonen, Nasr pedig ennek következtében Maldonadón, aki szenvedő alanyként forgott bele a gumifalba és törte össze a Lotus Mercedest, ezúttal önhibáján kívül. A baleset miatt máris pályára lépett a vadonatúj biztonsági autó Bernd Mylanderrel a volánnál, aki két körig tartózkodott a mezőny előtt. A Safety Car-fázist kihasználva Marcus Ericsson azonnal letudta az első kiállását, rögvest közepes gumikra cserélve lágy abroncsait. Azonban ez idő alatt más is kiállt a bokszba, ám nem gumifrissítés céljából, hanem műszaki hiba okán, ő pedig Romain Grosjean volt a másik Lotusszal, amelynek motorjából elfogyott az erő, így az enstone-i gárda már a második körben befejezte az Ausztrál Nagydíjat.

A Safety Car kiállása után meglehetősen szétszakadt a mezőny, és parázscsatákra került sor, például Ricciardo és Nasr között, amely lassan Nasr - Ricciardo - Raikkonen - Sainz Jr. kvartetté változott. Nem futotta élete versenyét a Force India mexikói pilótája, Sergio Pérez, aki először a hetedik körben a sisakrostély fóliájával szenvedett, utána meg hibázott is. Majd körökkel később, amikor a mexikói Jenson Buttont támadta, ám egy picit elmérte a féktávot a brit mellé való bevetődéskor és hozzáért a 2009-es világbajnok, majd meg is pördült.

A 17. körben kezdődtek meg a tervezett bokszkiállások Kimi Raikkonen vezetésével, a mezőny többsége ilyenkor a lágy gumiról váltott a közepesre. Az első kiállásokat a pilóták le tudták a 28. fordulóig, ám korántsem sallangmentesen. A 17. körben Raikkonen esetében 4-5 másodpercet szenvedtek bál hatsóval, a 25. körben Carlos Sainz Jr. kerékcseréjénél is komoly gondokat okozott a bal hátsó kerék levétele, ám itt rengeteg időbe tellett a probléma helyreállítása.

A verseny ezen szakasz nem volt túlságosan akciódús, de azért akadtak előzések, például Raikkonen megelőzte Ericssont és Raikkonent, ekkortájt Ericsson a második kiállását is megejtette, majd kiállását követően egészen könnyedén előzte meg Perezt.

Egészen a 34. körig volt lehetősége a tündöklésre Max Verstappennek, egészen addig, amíg meg nem adta magát a 17 éves holland alatt a Toro Rosso. Be kell vallani őszintén, hogy igazán kár volt érte, ugyanis a megállásáig bravúros teljesítményt nyújtott a tiniversenyző, toronymagas esélye volt az azonnali pontszerzésre. Egyébként a holland a kiállását megelőző körben volt kint a pitben, ő volt az, aki a közepes gumik révén utolsóként ejtette meg az első kerékcseréjét. Meg kell jegyezni, hogy ekkor már csak 12 autó volt versenyben.

Ezt követően Sainz Jr. kezdte el támadni Perezt, ám a spanyol akárhol is próbálta támadni a mexikóit, nem talált rajta fogást a WSR 3.5-ös géposztályának a tavalyi bajnoka. Végül a Toro Rosso pilótája akkor lélegezhetett fel, amikor a 40. körben Perez kijött kerékcserére, ám a Force Indiánál is ment az ámokfutás a bokszmunkát illetően, ugyanis a silverstone-i csapat szerelői a jobb első kerék szerelésekor izzadtak meg jócskán.

A 41. fordulóban Kimi Raikkonen is a bokszkiállás áldozatává vált, ezzel a Ferrari is feliratkozott a napi botrányos bokszmunkát végző csapatok listájára. Ismét sokáig bíbelődtek az olasz gárda szerelői a bal hátsó kerékkel, és hiába vacakoltak vele olyan sokáig, mivel nem sikerült normálisan rögzíteni azt, a finn ugyanis a gumifrissítése után 4 kanyarral leparkolta a Ferrarit, mint utólag kiderült, emiatt. Ennek köszönhetően a hátralévő 17 körre már csak 11 pilóta maradt versenyben.

Egy körrel később folytatódott a Perez - Button csata, ezúttal a 10. helyért, ám a Force India mexikói pilótájának most sikerült abszolválnia az előzést rövid alatt, koccanás nélkül. Két körrel később Marcus Ericsson rajongói kaphattak egy pillanatra a szívükhöz, amikor is a svéd pilóta nagyon elfékezte magát a hatos kanyar előtt, így a fűvel és sóderrel ellátott bukóteret is megjárta, ezután pedig a bokszba hajtott friss gumikért.

Az utolsó körök eléggé eseménytelenül teltek. A 47. körben volt egy necces pillanata Jenson Buttonnak a kettes kanyar kijáratán, amikor a McLaren-Hondájával egy picit megcsípte a fű szélét. A brit két körrel később az autója váltójára panaszkodott. Három körrel a leintés előtt Marcus Ericsson pazar manőverrel utasította maga mögé Carlos Sainz Jr.-t és jött fel a nyolcadik helyre.

A közvetítés során alig volt képen a Mercedesek, ugyanis Hamilton és Rosberg egymásnak dobálták a leggyorsabb köröket, és az egész futam folyamán konstans, 1,5-3 másodperces volt a differenciál a két pilóta között. Ám a Mercedes párosa kettős győzelemre vezette a csapatot, miután 58 kör elteltével a célvonalat elsőként Lewis Hamilton szelte át, őt 1,360 másodpercre követte Nico Rosberg a második helyen. A brit kétszeres világbajnok pályafutása 34. sikerét aratta.

Hatalmas vállveregetést érdemel, főleg a Ferrari-drukkolók részéről a harmadik helyen célba érő Sebastian Vettel, aki az első, Ferrarival teljesített futamát a dobogón zárhatta. A német mögött Felipe Massa végzett a negyedik pozícióban.

Kijár a dicséret Felipe Nasrnek is, aki a Sauber színeiben, élete első futamán ötödikként látta meg a kockás zászlót, ezzel pedig egy nagyon rossz szériának vetett végett a svájci csapatnál, amely a 2013-as brazil verseny óta nem szerzett világbajnoki egységet.

A hatodik helyen Daniel Ricciardo zárt a Red Bull-lal, de az ausztrál már kört kapott a Mercedestől. Hetedik lett a Force Indiával Nico Hülkenberg, aki szépen és csendesen lopakodott előre a 13. rajtkockából. Nyolcadik helyen végzett a másik Sauber C34-essel Marcus Ericsson, aki úgyszintén élete első Forma-1-es pontjait szerezte meg. Debütáló versenyén a kilencedik helyen végzett Carlos Sainz Jr., kiváló teljesítményt nyújtott a spanyol a Toro Rosso által elkövetett, banális bokszbaki ellenére. A pontszerzők névsorát pedig Sergio Perez zárta a másik Force Indiával a 10. helyen.

View image on Twitter

A futam egyik legnagyobb meglepetése a dobogón az interjút készítő személy volt, a számos filmből ismert Arndold Schwarzenegger.

A Forma-1 2015-ös szezonja két hét múlva, Malajziában folytatódik.

A futam végeredménye:

Poz. # Pilóta Csapat Kör Pontszám
1. 44 Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas 58 1:31:54.057 25 pont
2. 6 Nico Rosberg Mercedes AMG Petronas 58 + 1,360 mp. 18 pont
3. 5 Sebastian Vettel Scuderia Ferrari 58 + 34.523 mp. 15 pont
4. 19 Felipe Massa Williams Martini Racing 58 + 38.196 mp. 12 pont
5. 12 Felipe Nasr Sauber F1 Team 58 + 1:35.149 mp. 10 pont
6. 3 Daniel Ricciardo Infiniti Red Bull Racing 57 + 1 kör 8 pont
7. 27 Nico Hülkenberg Sahara Force India F1 Team 57 + 1 kör 6 pont
8. 9 Marcus Ericsson Sauber F1 Team 57 + 1 kör 4 pont
9. 55 Carlos Sainz Jr. Scuderia Toro Rosso 57 + 1 kör 2 pont
10. 11 Sergio Perez Sahara Force India F1 Team 57 + 1 kör 1 pont
11. 22 Jenson Button McLaren-Honda 56 + 2 kör
12. 7 Kimi Raikkonen Scuderia Ferrari 41 kiesett (kerékrögzítés)
13. 33 Max Verstappen Scuderia Toro Rosso 34 kiesett (motor)
14. 8 Romain Grosjean Lotus F1 Team 2 kiesett (motor)
15. 13 Pastor Maldonado Lotus F1 Team 1 kiesett (baleset)
16. 26 Daniil Kvyat Infiniti Red Bull Racing 0 kiesett (sebességváltó)
17. 20 Kevin Magnussen McLaren-Honda 0 kiesett (motor)

 

A világbajnoki pontverseny állása - pilóták:

Poz. # Pilóta Csapat Pontszám Hátrány
1. 44 Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas 25
2. 6 Nico Rosberg Mercedes AMG Petronas 18 -7
3. 5 Sebastian Vettel Scuderia Ferrari 15 -10
4. 19 Felipe Massa Williams Martini Racing 12 -13
5. 12 Felipe Nasr Sauber F1 Team 10 -15
6. 3 Daniel Ricciardo Infiniti Red Bull Racing 8 -17
7. 27 Nico Hülkenberg Sahara Force India F1 Team 6 -19
8. 9 Marcus Ericsson Sauber F1 Team 4 -21
9. 55 Carlos Sainz Jr. Scuderia Toro Rosso 2 -23
10. 11 Sergio Pérez Sahara Force India F1 Team 1 -24

 

A világbajnoki pontverseny állása - csapatok:

Poz. Csapat Pilóták Pontszám Hátrány
1. Mercedes AMG Petronas Lewis Hamilton (#44)
Nico Rosberg (#6)
43
2. Scuderia Ferrari Sebastian Vettel (#5)
Kimi Raikkonen (#7)
15 -28
3. Sauber F1 Team Felipe Nasr (#12)
Marcus Ericsson (#9)
14 -29
4. Williams Martini Racing Felipe Massa (#19)
Valtteri Bottas (#77)
12 -31
5. Infiniti Red Bull Racing Daniel Ricciardo (#3)
Daniil Kvyat (#26)
8 -35
6. Sahara Force India F1 Team Nico Hülkenberg (#27)
Sergio Perez (#11)
7 -36
7. Scuderia Toro Rosso Carlos Sainz Jr. (#55)
Max Verstappen (#33)
2 -41
8. McLaren-Honda Jenson Button (#22)
Kevin Magnussen (#20)
Fernando Alonso (#14)
0 -43
9. Lotus F1 Team Romain Grosjean (#8)
Pastor Maldonado (#13)
0 -43

 

Szöveges közvetítésünk a futamról: 

Fotó: Zimbio.com, XPB Images, Facebook

Kováts Olivér

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr867270679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása