Lewis Hamilton nyerte a 2015-ös Forma-1-es szezon első versenyét a Mercedesszel, mögötte Nico Rosberg lett a második. A harmadik helyen Sebastian Vettel zárt, aki ezzel a dobogón ünnepelhette élete első ferraris versenyét! Az újoncok brillíroztak, míg többen kidőltek műszaki hiba, vagy bokszban elkövetett baki miatt.
Lewis Hamilton nyerte a 2015-ös szezonnyitó versenyt Ausztráliában, mögötte a német csapattárs, Nico Rosberg futott be a második helyen. A dobogó legalsó fokára pedig az első ferraris versenyét teljesítő Sebastian Vettel állhatott.
A mezőny fogyatkozása már a futam előtt megkezdődött, ha leszámítjuk a két Manor kipottyanását. A futam rajtja előtt 45 perccel érkezett a hír, hogy az FIA doktorai nem engedik versenyezni Bottast. Majd a rajtrácsra való felsorakozását megelőzően, a kivezető körön elfüstölt Kevin Magnussen McLaren-Hondája, majd Daniil Kvyat autójában is felmondta a szolgálatot a váltó.
Az első rajtsorból a két Mercedes vághatott neki a versenynek, Hamilton - Rosberg sorrendben, a második sorból Felipe Massa és Sebastian Vettel várhatta a lámpák elalvását, a harmadik sorból pedig Raikkonen és Ricciardo rajtolhatott. A rajtnál a Mercedesek simán eljöttek, köztük nem változott a sorrend, azonban hátrébb jócskán volt kavarodás. Már az első kanyarban a Ferrarik elkezdtek kakaskodni, melynek következtében Kimi Raikkonen hátrébb szorult, emiatt keveredhetett a finn mellé a brazil Nasr a Sauberral és a venezuelai Maldonado a Lotusszal, ám hárman nem fértek el a kettes kanyarban, Nasr került szendvicsbe, akin érintőt vett Raikkonen, Nasr pedig ennek következtében Maldonadón, aki szenvedő alanyként forgott bele a gumifalba és törte össze a Lotus Mercedest, ezúttal önhibáján kívül. A baleset miatt máris pályára lépett a vadonatúj biztonsági autó Bernd Mylanderrel a volánnál, aki két körig tartózkodott a mezőny előtt. A Safety Car-fázist kihasználva Marcus Ericsson azonnal letudta az első kiállását, rögvest közepes gumikra cserélve lágy abroncsait. Azonban ez idő alatt más is kiállt a bokszba, ám nem gumifrissítés céljából, hanem műszaki hiba okán, ő pedig Romain Grosjean volt a másik Lotusszal, amelynek motorjából elfogyott az erő, így az enstone-i gárda már a második körben befejezte az Ausztrál Nagydíjat.
A Safety Car kiállása után meglehetősen szétszakadt a mezőny, és parázscsatákra került sor, például Ricciardo és Nasr között, amely lassan Nasr - Ricciardo - Raikkonen - Sainz Jr. kvartetté változott. Nem futotta élete versenyét a Force India mexikói pilótája, Sergio Pérez, aki először a hetedik körben a sisakrostély fóliájával szenvedett, utána meg hibázott is. Majd körökkel később, amikor a mexikói Jenson Buttont támadta, ám egy picit elmérte a féktávot a brit mellé való bevetődéskor és hozzáért a 2009-es világbajnok, majd meg is pördült.
A 17. körben kezdődtek meg a tervezett bokszkiállások Kimi Raikkonen vezetésével, a mezőny többsége ilyenkor a lágy gumiról váltott a közepesre. Az első kiállásokat a pilóták le tudták a 28. fordulóig, ám korántsem sallangmentesen. A 17. körben Raikkonen esetében 4-5 másodpercet szenvedtek bál hatsóval, a 25. körben Carlos Sainz Jr. kerékcseréjénél is komoly gondokat okozott a bal hátsó kerék levétele, ám itt rengeteg időbe tellett a probléma helyreállítása.
A verseny ezen szakasz nem volt túlságosan akciódús, de azért akadtak előzések, például Raikkonen megelőzte Ericssont és Raikkonent, ekkortájt Ericsson a második kiállását is megejtette, majd kiállását követően egészen könnyedén előzte meg Perezt.
Egészen a 34. körig volt lehetősége a tündöklésre Max Verstappennek, egészen addig, amíg meg nem adta magát a 17 éves holland alatt a Toro Rosso. Be kell vallani őszintén, hogy igazán kár volt érte, ugyanis a megállásáig bravúros teljesítményt nyújtott a tiniversenyző, toronymagas esélye volt az azonnali pontszerzésre. Egyébként a holland a kiállását megelőző körben volt kint a pitben, ő volt az, aki a közepes gumik révén utolsóként ejtette meg az első kerékcseréjét. Meg kell jegyezni, hogy ekkor már csak 12 autó volt versenyben.
Ezt követően Sainz Jr. kezdte el támadni Perezt, ám a spanyol akárhol is próbálta támadni a mexikóit, nem talált rajta fogást a WSR 3.5-ös géposztályának a tavalyi bajnoka. Végül a Toro Rosso pilótája akkor lélegezhetett fel, amikor a 40. körben Perez kijött kerékcserére, ám a Force Indiánál is ment az ámokfutás a bokszmunkát illetően, ugyanis a silverstone-i csapat szerelői a jobb első kerék szerelésekor izzadtak meg jócskán.
A 41. fordulóban Kimi Raikkonen is a bokszkiállás áldozatává vált, ezzel a Ferrari is feliratkozott a napi botrányos bokszmunkát végző csapatok listájára. Ismét sokáig bíbelődtek az olasz gárda szerelői a bal hátsó kerékkel, és hiába vacakoltak vele olyan sokáig, mivel nem sikerült normálisan rögzíteni azt, a finn ugyanis a gumifrissítése után 4 kanyarral leparkolta a Ferrarit, mint utólag kiderült, emiatt. Ennek köszönhetően a hátralévő 17 körre már csak 11 pilóta maradt versenyben.
Egy körrel később folytatódott a Perez - Button csata, ezúttal a 10. helyért, ám a Force India mexikói pilótájának most sikerült abszolválnia az előzést rövid alatt, koccanás nélkül. Két körrel később Marcus Ericsson rajongói kaphattak egy pillanatra a szívükhöz, amikor is a svéd pilóta nagyon elfékezte magát a hatos kanyar előtt, így a fűvel és sóderrel ellátott bukóteret is megjárta, ezután pedig a bokszba hajtott friss gumikért.
Az utolsó körök eléggé eseménytelenül teltek. A 47. körben volt egy necces pillanata Jenson Buttonnak a kettes kanyar kijáratán, amikor a McLaren-Hondájával egy picit megcsípte a fű szélét. A brit két körrel később az autója váltójára panaszkodott. Három körrel a leintés előtt Marcus Ericsson pazar manőverrel utasította maga mögé Carlos Sainz Jr.-t és jött fel a nyolcadik helyre.
A közvetítés során alig volt képen a Mercedesek, ugyanis Hamilton és Rosberg egymásnak dobálták a leggyorsabb köröket, és az egész futam folyamán konstans, 1,5-3 másodperces volt a differenciál a két pilóta között. Ám a Mercedes párosa kettős győzelemre vezette a csapatot, miután 58 kör elteltével a célvonalat elsőként Lewis Hamilton szelte át, őt 1,360 másodpercre követte Nico Rosberg a második helyen. A brit kétszeres világbajnok pályafutása 34. sikerét aratta.
Hatalmas vállveregetést érdemel, főleg a Ferrari-drukkolók részéről a harmadik helyen célba érő Sebastian Vettel, aki az első, Ferrarival teljesített futamát a dobogón zárhatta. A német mögött Felipe Massa végzett a negyedik pozícióban.
Kijár a dicséret Felipe Nasrnek is, aki a Sauber színeiben, élete első futamán ötödikként látta meg a kockás zászlót, ezzel pedig egy nagyon rossz szériának vetett végett a svájci csapatnál, amely a 2013-as brazil verseny óta nem szerzett világbajnoki egységet.
A hatodik helyen Daniel Ricciardo zárt a Red Bull-lal, de az ausztrál már kört kapott a Mercedestől. Hetedik lett a Force Indiával Nico Hülkenberg, aki szépen és csendesen lopakodott előre a 13. rajtkockából. Nyolcadik helyen végzett a másik Sauber C34-essel Marcus Ericsson, aki úgyszintén élete első Forma-1-es pontjait szerezte meg. Debütáló versenyén a kilencedik helyen végzett Carlos Sainz Jr., kiváló teljesítményt nyújtott a spanyol a Toro Rosso által elkövetett, banális bokszbaki ellenére. A pontszerzők névsorát pedig Sergio Perez zárta a másik Force Indiával a 10. helyen.
A futam egyik legnagyobb meglepetése a dobogón az interjút készítő személy volt, a számos filmből ismert Arndold Schwarzenegger.
A Forma-1 2015-ös szezonja két hét múlva, Malajziában folytatódik.
A futam végeredménye:
Poz. | # | Pilóta | Csapat | Kör | Pontszám | |
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes AMG Petronas | 58 | 1:31:54.057 | 25 pont |
2. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes AMG Petronas | 58 | + 1,360 mp. | 18 pont |
3. | 5 | Sebastian Vettel | Scuderia Ferrari | 58 | + 34.523 mp. | 15 pont |
4. | 19 | Felipe Massa | Williams Martini Racing | 58 | + 38.196 mp. | 12 pont |
5. | 12 | Felipe Nasr | Sauber F1 Team | 58 | + 1:35.149 mp. | 10 pont |
6. | 3 | Daniel Ricciardo | Infiniti Red Bull Racing | 57 | + 1 kör | 8 pont |
7. | 27 | Nico Hülkenberg | Sahara Force India F1 Team | 57 | + 1 kör | 6 pont |
8. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber F1 Team | 57 | + 1 kör | 4 pont |
9. | 55 | Carlos Sainz Jr. | Scuderia Toro Rosso | 57 | + 1 kör | 2 pont |
10. | 11 | Sergio Perez | Sahara Force India F1 Team | 57 | + 1 kör | 1 pont |
11. | 22 | Jenson Button | McLaren-Honda | 56 | + 2 kör | |
12. | 7 | Kimi Raikkonen | Scuderia Ferrari | 41 | kiesett (kerékrögzítés) | |
13. | 33 | Max Verstappen | Scuderia Toro Rosso | 34 | kiesett (motor) | |
14. | 8 | Romain Grosjean | Lotus F1 Team | 2 | kiesett (motor) | |
15. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus F1 Team | 1 | kiesett (baleset) | |
16. | 26 | Daniil Kvyat | Infiniti Red Bull Racing | 0 | kiesett (sebességváltó) | |
17. | 20 | Kevin Magnussen | McLaren-Honda | 0 | kiesett (motor) |
A világbajnoki pontverseny állása - pilóták:
Poz. | # | Pilóta | Csapat | Pontszám | Hátrány |
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes AMG Petronas | 25 | |
2. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes AMG Petronas | 18 | -7 |
3. | 5 | Sebastian Vettel | Scuderia Ferrari | 15 | -10 |
4. | 19 | Felipe Massa | Williams Martini Racing | 12 | -13 |
5. | 12 | Felipe Nasr | Sauber F1 Team | 10 | -15 |
6. | 3 | Daniel Ricciardo | Infiniti Red Bull Racing | 8 | -17 |
7. | 27 | Nico Hülkenberg | Sahara Force India F1 Team | 6 | -19 |
8. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber F1 Team | 4 | -21 |
9. | 55 | Carlos Sainz Jr. | Scuderia Toro Rosso | 2 | -23 |
10. | 11 | Sergio Pérez | Sahara Force India F1 Team | 1 | -24 |
A világbajnoki pontverseny állása - csapatok:
Poz. | Csapat | Pilóták | Pontszám | Hátrány |
1. | Mercedes AMG Petronas | Lewis Hamilton (#44) Nico Rosberg (#6) |
43 | |
2. | Scuderia Ferrari | Sebastian Vettel (#5) Kimi Raikkonen (#7) |
15 | -28 |
3. | Sauber F1 Team | Felipe Nasr (#12) Marcus Ericsson (#9) |
14 | -29 |
4. | Williams Martini Racing | Felipe Massa (#19) Valtteri Bottas (#77) |
12 | -31 |
5. | Infiniti Red Bull Racing | Daniel Ricciardo (#3) Daniil Kvyat (#26) |
8 | -35 |
6. | Sahara Force India F1 Team | Nico Hülkenberg (#27) Sergio Perez (#11) |
7 | -36 |
7. | Scuderia Toro Rosso | Carlos Sainz Jr. (#55) Max Verstappen (#33) |
2 | -41 |
8. | McLaren-Honda | Jenson Button (#22) Kevin Magnussen (#20) Fernando Alonso (#14) |
0 | -43 |
9. | Lotus F1 Team | Romain Grosjean (#8) Pastor Maldonado (#13) |
0 | -43 |
Szöveges közvetítésünk a futamról:
Fotó: Zimbio.com, XPB Images, Facebook
Kováts Olivér
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.