F1 - ROSBERG ŰRIDŐVEL NYERTE A HATODIK TESZTNAPOT BARCELONÁBAN!

xpb_717820_1200px-1024x681.jpg

A Mercedes ma végre megmutatta, mit is tud igazán! Nico Rosberg a délután folyamán a lágy gumikkal nem kevesebb, mint 8 tizedmásodpercet vert Massa előző napi legjobbjára, aki szintén a lágyakon teljesítette körét. A mai nap végre bemutatkozott az új Force India is, a McLaren pedig idei legsikeresebb napját teljesítette, ám a végére csak elromlott az autójuk.

Igen mozgalmas tesztnapon van túl a Forma-1 mezőnye. A csapatok már az első órában is meglehetősen aktívak voltak (főleg az előző naphoz képest), aztán a délelőtt folyamán még inkább! A legtöbben aerodinamikai tesztekkel kezdtek, így a nap első ideje például több, mint 2 percesre sikerült, de aztán szépen lassan jöttek a gyorsabb körök is.

A Ferrari tegnap sok időt vesztett, így ők voltak a legaktívabbak az első órákban. Először ők is aerodinamikai szenzorokkal kísérleteztek, utána pedig hosszú etapokat teljesítettek, főleg a kemény gumikon. A vörösök autóját ma Sebastian Vettel vezethette. Mindeközben a Mercedes is egyenletes tempóban körözgetett Rosberg-gel, a német a közepes gumikeverékeken 1.25-1.26-os tempót diktált. 

xpb_718635_1200px-1024x680.jpg

Délelőtt szinte mindenki a közepes keménységű Pirelliket próbálgatta, kivétel a Sauber és Nasr, aki furcsa mód már az első komolyabb etapra a szuperlágyakkal ment ki, ám az autója jól meglehetett tankolva, hiszen nem tudott elég jó köröket autózni.

Aztán az ebédszünet előtt fél órával Nasr begyújtotta a rakétákat, a Sauber addigi leggyorsabb körét autózta, a lágy gumikon 1.24.479 alatt teljesítette a barcelonai kört. Ekkor végre megtette első ellenőrző körét a Force India is, ezúttal azonban már a VJM08-cal, ám a kezdés nem volt túl pozitív. Hülkenberg alatt az autó bal hátsó gumija már az első körben defektet kapott. Ez azonban nem hátráltatta az indiai csapatot, és még az ebédszünet előtt teljesítettek 5 kört.

A Red Bullnak elég gyenge délelőttje volt, Kvyat mindössze 20 kört tett meg, és legjobbja is csak egy 1.29-es idő volt. Féltávnál a közben tovább javító Felipe Nasr vezetett 1.24.071-gyel, a legtöbb kört pedig Max Verstappen teljesítette (78-at) a 13 órakor kezdődő egyórás szünet előtt.

xpb_717278_1200px-1024x681.jpg

Délután Vettel volt az első, aki kihajtott a pályára - a Ferrrarinak kellettek a kilométerek a tegnap elvesztett idő után. A német versenyző délelőtti programjához hasonlóan ismét a keményekkel vágott neki a körözésnek. Közben Jenson Button és a Mclaren is megjelent a pályán, a wokingiak ekkor már 46 körnél tartottak, ami az előző napi 7-hez képest maga volt a mennyország. Ám itt még nem álltak le...

Miközben Valtteri Bottas a Williams-szel az élre állt (lágy keveréken futott egy 1.23.995-ös időt), Jenson Button a Mclaren-Honda eddigi leghosszabb, 13 körös etapját teljesítette, aminek köszönhetően fél 4-kor már jobban álltak, mint az eddigi legjobb napjukon, amikor 59 kört teljesítettek Alonso-val. 

Az első piros zászlót Kvyat megálló Red Bullja okozta, az orosz műszaki hiba miatt az 1-es kanyarnál kényszerült leparkolni versenygépét. 

A zöld zászló után Nasr, Vettel és Verstappen együtt hajtottak ki a pályára, majd együtt is lépték át elsőként a 100 körös határt. Végre a Mercedes is megjelent a pályán, a németeknek ez volt az első bokszból való kihajtásuk az ebédszünet után - egyelőre ismeretlen okokból csaknem két órát töltöttek a garázsban. Vettel közben tovább folytatta a kemény gumikon. 

A piros zászló után a Lotus Maldonado-val, a Sauber Nasr-rel és a Toro Rosso Verstappen-nel belekzdett egy versenyszimulációba, amelyet mindhárman gond nélkül teljesíteni tudtak. 

Rosberg eközben a közepeseken beállította a Mercedes eddigi etalonját (1.24.3), melyet szintén ő futott, ugyan ezen a keveréken, még vasárnap. Button is javított a lágy gumiabroncsokon, többszöri próbálkozás után érte el legjobb idejét (1.25.5). A Mercedes ekkor bejelentette Twitteren, a téli szezon során először felteszik a lágy gumikat az autójukra...

xpb_718792_1200px-1024x680.jpg

Ki is derült, mit tud a Mercedes valójában! Nico Rosberg egy hihetetlen gyors, 1.22.792-es kört futott, amellyel lesokkolt mindenkit, és adott egy jelet a többieknek: a Mercedes továbbra is utolérhetetlen. Ráadásul ezután majdnem még egyszer javított az idején, ám másodjára már "csak" egy 1.22.8-at sikerült összehoznia.

Az utolsó órába fordulva tehát Rosberg vezetett, mögötte Bottas jött 1,2 másodperces lemaradásban (a finn is a lágyakon futotta legjobb körét, szóval a különbség reálisnak mondható), majd Nasr, aki a Sauber-rel kisebb meglepetésre csak 1 tizedet kapott a Williams-től. A Toro Rosso kivételével mindenki részt vett az utolsó órában, a faenzai csapat elektronikai problémák miatt kényszerült idő előtt abbahagyni a munkát. Verstappen ennek ellenére mosolyogva szállt ki az utójából, hisz így is boldog lehet a 139 megtett körével, valamint a teljesített versenyszimulációjával.

Mindenki a közepeseken körözött a végén, de nem tudták maximálisan kihasználni a hátra lévő időt, mert a Mclaren ugyan teljesített 100 kört (!), de a 101.-ben Button alatt megállt az autó. Persze a csapat és a Honda így is nagyon elégedett lehet a napjával, hiszen végre nem csak 1-2 körös etapokat tudtak megtenni, és ugyan ez még mindig messze van a tökéletestől, legalább tudtak érdemi munkát végezni, ami nagyon szükségszerű volt, hiszen nem több, mint két hét, és a motorok már Ausztráliában bőgnek fel a szezonnyitón.

xpb_717275_1200px-1024x681.jpg

Pár percre még újraindult a teszt, de aztán újabb pirost kellett inteni, ezúttal Pastor Maldonado parkolta le a Lotust.

Ezután már nem indult újra a tesztelés a harmadik kollektív felkészülés második napján, így az élen maradt Nico Rosberg az űridővel, míg mögötte a képzeletbeli dobogóra Bottas és Nasr fértek fel. A teljes végeredmény:

Versenyző Csapat Idő Különbség
1. Nico Rosberg Mercedes 1.22.792 +0.000
2. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1.23.995 +1.203
3. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1.24.071 +1.279
4. Sebastian Vettel Ferrari 1.25.339 +2.547
5. Jenson Button Mclaren-Honda 1.25.590 +2.798
6. Pastor Maldonado Lotus-Mercedes 1.26.705 +3.913
7. Max Verstappen Toro Rosso-Renault 1.26.766 +3.974
8. Daniil Kvyat Red Bull-Renault 1.26.965 +4.173
9. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1.28.412 +5.620

 

A tesztelés utolsó ciklusa holnap folytatódik, szintén Barcelonában, a szokásos délelőtt 9 órás kezdéssel. 

Képek forrása: XPB Images

Fábián Patrik

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr987225995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása