F1 - A MCLAREN ISMERTETTE A VASÁRNAPI ALONSO-FÉLE BALESET RÉSZLETEIT!

A McLaren mindennek előtt közölte, hogy Fernando Alonso jól van, de a McLaren azt is elmagyarázta, hogy miképpen szenvedett balesetet a kétszeres világbajnok, ezzel véget vetve a baleset óta zajló találgatásoknak. A spanyolt megfigyelések céljából még a kórházban tartják.

Számos verziót lehetett hallani Alonso balesetének körülményeiről, miszerint a spanyol elvesztette az eszméletét a motorból kiszivárgó mérges gázok miatt, voltak, akik az ERS-rendszer meghibásodására gyanakodtak, hogy az rázta meg Alonsót, míg egyéb források 15-20 G-s erőhatásokról számoltak be. Egy spanyol grafikus fel is vázolta a baleset lehetséges kialakulását.

Hétfő délután Fernando Alonso menedzsere, Luis Garcia Abad közzétett egy képet, amelyen Alonso ugyan még a kórházi ágyban tartózkodik, de már ül és hüvelykujját feltartva jelzi, hogy jól van.

Percekkel később a McLaren hivatalos közleményt adott ki a spanyol versenyző állapotáról, továbbá a baleset körülményeiről is szolgált információkkal [Forrás: Formula.hu]: 

„Örömmel tudatjuk, hogy a február 22-én, Barcelonában balesetet szenvedő Fernando Alonso állapota folyamatosan javul a kórházban, és jelenleg már a családjával, a barátaival és a kórház dolgozóival beszélget.

A baleset helyszínéről a pálya orvosi központjába szállították, ahol elsősegélyben részesült, majd az ilyenkor megszokott eljárás szerint nyugtatóval előkészítették rá, hogy mentőhelikopterrel kórházba szállítsák. Ott egy átfogó és teljes körű analízist állítottak fel az állapotáról, beleértve CT és MRI vizsgálatokat, amelyek semmilyen rendellenes elváltozást nem mutattak ki.

Annak érdekében, hogy biztosítsák a privát szféráját és a békés pihenéshez szükséges csöndet, a kórházban tartották további kivizsgálásokra, és hogy elmúljanak az ilyenkor szokásos gyógyszerek, nyugtatók hatásai.

Természetesen minden lehetséges módon elő szeretnénk segíteni a gyors és teljes felépülését, és mérlegelni fogjuk, hogy vajon részt tud-e venni a következő teszten, Barcelonában vagy sem. Az elmúlt 24 órában részletes elemzést végeztünk a Fernando autóján végbement sérülésekről, és a hozzájuk kötődő telemetriai adatokról, annak érdekében, hogy megértsük a balesetet kiváltó okot vagy okokat. Már a vizsgálódásunknak ezen korai szakaszában is le tudunk vonni néhány egyértelmű konklúziót.

Fernando autója a 3-as kanyar bejáratánál futott szélesre (ez egy gyors, felfelé tartó jobbos), és emiatt hajtott rá a műfűre, ami a pálya szélén található. A tapadásvesztés következtében az autó bizonyos fokig instabillá vált, elindítva annak elejét a pálya belseje irányába, ahol visszanyerte a tapadást, és oldalról eltalálta a falat.

Minden jel arra utal, hogy a balesetet a kiszámíthatatlanul erős szél okozta, amely más versenyző tekintetében is hasonló esetekhez vezetett (lásd: Carlos Sainz). Kategorikusan cáfoljuk, hogy nincs bizonyíték, amely azt bizonyítaná, hogy Fernando autójában bármilyen műszaki meghibásodás jelentkezett volna a baleset előtti pillanatokban.

Azt is meg tudjuk erősíteni, hogy az aerodinamikai nyomás a legkisebb mértékben sem csökkent, ami alátámasztja, hogy a hatalmas G-erők ellenére az autó mit sem vesztett leszorítóerejéből.  Egyben az is bizonyítást nyert, hogy semmiféle elektromos zárlat vagy hiba nem jelentkezett az autó ERS rendszerében a baleset ideje előtt, alatt vagy után.

Ez utóbbi tény cáfolja azokat a téves pletykákat, melyek szerint Fernando egy elektromos hiba miatt elveszítette az eszméletét, és ez okozta a bajt. Ez egyszerűen nem igaz. A rögzített adatok világosan megmutatják, hogy a pilótánk lefelé váltott és teljes erővel nyomta a féket egészen az első becsapódásig, amire nyilván nem lett volna képes, ha nincs eszméleténél.

Az adataink szintén megerősítik, hogy Fernando autója eltalálta a pálya belsején levő betonfalat, először a jobb első kerekével, majd a jobb hátsóval. Ez egy jelentős oldalirányú becsapódás volt, amelynek következtében megsérült az autó első szárnytartó pillére és tengelye.

Az első becsapódás után az autó még jó 15 másodpercen át csúszott a falhoz súrlódva, mielőtt megállt. Mind a négy kerék az autón maradt, és a karosszéria vagy a bukóketrec nem sérült meg az első és a hátsó kerekek közötti részen. 

Nagyon gyors felépülést kívánunk Fernandónak. Amint lesznek további információink, amiket megoszthatunk veletek, jelentkezünk.”

Fotó: Crash.net, Luis Garcia Abad

Kováts Olivér

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr767209493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása