Az FIA állítólag fontolóra vette, hogy adott esetben változtatna a motorfejlesztési szabályokon, vagyis feloldaná a Hondára kiszabott szezon közbeni erőforrás fejlesztési tilalmat.
A japán gyártó vezetői hétfőn találkoztak az FIA versenyigazgatójával, Charlie Whiting-gal, akivel arról egyeztettek, nem lenne e lehetséges az, hogy a Hondának is engedik a szezon alatti motorfejlesztést. Az FIA regulái között ugyanis tavaly a Ferrari talált egy kiskaput, mely lehetővé teszi, hogy a gyártóknak (Ferrari, Renault, Mercedes) nem kell február 28-ig homologizáltatni 2015-ös erőforrásaikat, hanem akár a szezon végéig is fejleszthetik őket (persze ugyanúgy csak a megadott 32 ponton módosíthatnak, amelynek jelentős részét nagy valószínűséggel kivétel nélkül minden gyártó már télen el fog használni). Azonban új gyártóként a Nemzetközi Automobil Szövetség a Hondának ugyanazokat a feltételeket szabta meg, mint tavaly az összes többi motorgyártónak, azaz muszáj február végéig leadni az egész szezon során használni kívánt erőforrás típusokat. A japánok persze nyilván nem örülnek a döntésnek, és igazságtalannak tartják, hogy őket kizárták a motorfejlesztési versenyből. Ezért már most hétfőn összeültek a versenyigazgatóval, és olyan hírek szivárogtak ki a találkozóról, hogy az FIA hajlandó átgondolni a Honda ügyét, sőt, adott esetben változtathatnak is a rájuk vonatkozó előírásokon. Persze ez nem garancia arra, hogy a szabályalkotók meg is teszik a lépéseket a változtatások irányába, de nem is kizárt, így a Honda számára még van remény.
Valószínűleg a februári tesztig kiderül, mi lesz a vége az ügynek - fejleszthet-e a Honda szezon közben, vagy akárcsak a tavaly új erőforrást homologizáltató csapatok, ők is csak jövőre kapják meg ezt az enyhítést?
Fotó: F1 Fanatic
Fábián Patrik
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.