Az FIA hivatalosan is bevezette a virtuális biztonsági autót a Forma-1-be, melyen Jules Bianchi tragikus balesetét követően kezdtek el dolgozni, és már több alkalommal tesztelték is, idén pedig bevezetik.
Tavaly az utolsó három versenyhelyszín szabadedzéseit követően tesztelte a mezőny a Virtual Safety Car rendszert, melyről a vélemények megoszlottak. A pilóták negatívumként sorolták fel azt, hogy nehéz betartani az FIA által megadott deltasebességet, akár ráfutásos baleset is előfordulhat, ha valaki hirtelen fékez egy szoros bolyban. Ennek ellenére a Nemzetközi Automobil Szövetség szerint sikeresen "levizsgázott" a rendszer, így az idei évtől kezdve már be is vezetik.
A 41-es szabálypont a következőképpen részletezi a VSC-t. A virtuális biztonsági autót akkor alkalmazzák, “ha dupla sárga zászlóra van szükség a pálya bármely pontján, a versenyzők vagy pályabírók veszélynek lehetnek kitéve, de a körülmények annyira nem fenyegetőek, hogy szükség legyen magára a biztonsági autóra”. Amint életbe lép a virtuális biztonsági autó, akkor automatikus megjelenik a pálya mellett található kijelzőkön a "VSC" felirat.
A VSC ideje alatt a pilóták nem mehetnek be a bokszba, hacsak nem akarnak kereket cserélni. A versenyzőknek a tempóra is jócskán ügyelniük kell, mivel minden egyes ellenőrzött szektorban legalább egyszer az FIA által megadott deltaidő alatt kell lenni. Amennyiben a versenyző megszegi ezt a regulát, akkor a versenybírók büntetni fogják az illetőt.
Amikor ismét biztonságosak lesznek a körülmények, a versenyigazgatóság hivatalos csatornán közli ezt a csapatokkal, mely után 10-15 másodperccel a VSC felirat zöldre, ekkor a pilóták már versenytempót mehetnek, majd 30 másodperc múlva a zöld jelzés is ki fog aludni, írja az Autosport.
Kép: Autosport
Kováts Olivér
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.