"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

TCR EU - TASSI ATTILA: NEM TUDOM, MI JÖHET MÉG EBBEN AZ ÉVBEN…

2018. júl. 11., 21:00:00 - Szerző: KovatsOliver

img_1083.JPG

A magyar hondás pilóta nem elégedett egyelőre az idei szezonjával, de reméli, hogy most már pozitívabb irányt vesznek a dolgai. Ellenben a tavalyi szezonjára és a két hungaroringi győzelemre mindörökké emlékezni fog és mindezek emellett szóba került a M1RA-val való szakítás és annak oka, a kalandos spái hétvége, a WTCR-es vendégszereplés, a csapattársával való viszonya, illetve az, hogy miben más az új Honda az elődjéhez képest.

Minden bizonnyal a legtöbb magyar autósport-fanatikus számára már Tassi Attila neve is ismerősen cseng, mert ugyan még csak 19 éves, de már komolyabb nemzetközi tapasztalattal rendelkezik. 2015-ben néhány forduló erejéig a SEAT León Európa-kupában vetette meg a lábát, amelyet követően, 2016-ban a nemzetközi TCR-sorozatban folytatta a pályafutását és már első évében komoly eredményt ért el a B3 Racing SEAT-jával: az oroszországi második futamon felállhatott a dobogó legalsó fokára.

Tavaly pedig Michelisz Norbert újonnan alakult csapatához, a M1RA-hoz igazolt, amely által SEAT-ról Hondára nyergelt át. Az eredmények pedig már az első pillanatoktól fogva jöttek, összesen hét alkalommal végzett a TOP-3-ban, de a legnagyobb siker kétségkívül a Hungaroringen szerezett két győzelem volt – viszont mindennek ellenére alulmaradt a bajnoki címért vívott csatában a francia Jean-Karl Vernay-jel szemben, de már ez az összetettbéli második hely is óriási bravúrnak számított.

img_1928.JPG

Az idei évre viszont távozott a kecskeméti bázisú gárdától és végül a HELL Racing Team with KCMG csapatnál kötött ki, mivel csak így tudta a Hondával folytatni – a fekete-piros fényezésű Civic-kel a TCR Európa-kupában fut teljes évet, de szabadkártyás pilótaként a Túraautó Világkupa hungaroringi versenyén is indult.

Az ifjú magyarral az Európa-kupa mogyoródi fordulójának szombati napján készített egy hosszabb interjút a Braking News Motorsport, amelyet azzal indítottunk, hogy megkérdeztük tőle, mi számít nála pályafutási eddigi legszebb pillanatának – kérdésünk így felelt Tassi: „Szerintem a tavalyi év volt egyértelműen a legszebb pillanat: mégpedig azon része, amikor a hazai pályán a győzelmeket illetően duplázni tudtam úgy, hogy harmadik lettem az időmérő edzésen – nekem életem végéig ez lesz a legszebb pillanat a karrierem során.”

Ami meg a tavalyi bajnoki cím elveszítését, vagyis inkább az összetettbéli második hely megszerzését illeti, egyáltalán nem elégedetlen Tassi Attila, de nyilvánvaló módon az elsőségnek még jobban örült volna – az ezzel kapcsolatos érzéseiről a következőket mondta: „Abszolút elégedett voltam, mondjuk az utolsó hétvége sikerülhetett volna jobban is: meglehetett volna a bajnoki cím. De végül így alakult, viszont nem voltunk elégedetlenek; ugyanis úgy véltük, hogy ez egy nagyon szép teljesítmény úgy, hogy az első éve volt a csapatnak. Természetesen egy picit jobban elégedettek lettünk volna a bajnoki címmel, de akkor az volt a tempónk és azzal kellett beérnünk.”

img_0320.JPG

„Elsősorban azért váltak ketté útjaink a M1RA-val, mert ők az idei évben Hyundaijal akarták folytatni, mi meg már a tavalyi év végén jeleztük a JAS felé, hogy Hondával szeretnénk menni” – adott magyarázatot arra a 19 éves magyar, hogy mi miatt távozott a M1RA-tól a sikeres év ellenére, de leszögezte, hogy ez a változás a két fél kapcsolatára nem volt befolyással: „De a jó viszony így is megmaradt, csak már külön utakon folytatjuk.”

„Ugyanúgy jó viszonyt ápolunk mind a csapattal, mind Michelisz Norbival. De hogyha mostanában beszélgetek Norbival, akkor már nem annyira a versenyzésről, hanem inkább hétköznapi dolgokról. Amikor a tavalyi versenyek folyamán Norbi is jött a csapattal, sokat hozzá tudott tenni, de ha nem volt jelen, akkor is tudott segíteni telefonon keresztül” – folytatta gondolatait, miközben kitért arra, hogy Michelisz jelenléte a csapatnál nagyban segítette őt.

S amennyire Tassi elégedett volt a tavalyi szezonjával, az ideitől annyira nincs elragadtatva, a zandvoorti dupla dobogó ellenére. Így értékelte az idei teljesítményét, belefoglalva a hungaroringi első futam utáni csalódottságát – történt ugyanis, hogy a dobogós helyekért volt harcban, amikor kisebb kakaskodás után Julien Briché kilökte a sóderágyba: „Az eddigi szezont nem mondanám valami jónak. Az első hétvégén betegséggel küzdöttem, majd a második hétvége egész jó volt már – ekkor álltam dobogóra mindkét futamon. A harmadikon meg törölték a járatainkat, úgyhogy nem tudom, mi jöhet még ebben az évben… Ez a hétvége egy nagyon jó hétvége lett volna szerintem, főleg az időmérőt tekintve – az ott nyújtott teljesítményemmel elégedett vagyok. Az első verseny olyanra sikeredett, amilyenre… Aztán holnap csak jobb lehet.”

img_0867.JPG

(Végül jobb is lett, mert vasárnap a negyedik helyre hozta be Tassi a Honda Civic Type-R FK8 TCR-t.)

A balesetről pedig részletesebben a HELL-csapat által küldött sajtóközleményben mesélt részletesebben: „Szerintem rendkívül sportszerűtlen volt, amit Briché csinált szombaton, de nem keseredtem el, ilyen az autósport.  Persze nagyon bosszantott, hogy megint nem tudtam célba érni, de ettől függetlenül vasárnap jókedvűen álltam rajthoz.”

Majd rákérdeztünk arra a kalandos spái hétvégére… Amikor egy nyugodtnak tervezett repülőútból sietés és kapkodás, majd autóban való átöltözés lett. Ezen órák emlékeit és azt, hogy milyen volt menet közben felölteni a munkaruhát a következőképpen elevenítette fel Tassi: „Ez úgy történt, hogy csütörtök este repültünk volna Belgiumba, de először késett a gép két órát, majd felszálltunk a gépre, ahol vártunk újabb két órát, amelyet követően közölték, hogy törlik a járatot. Aztán másnap reggel 4 órára vettünk jegyet egy másik repülőjáratra, hogy legyen esélyünk arra, hogy odaérjünk az első szabadedzésre.”

img_2246.JPG

„Megérkeztünk reggel 4 órakor a repülőtérre úgy, hogy előtte két órát aludtunk, azonban az volt kiírva, hogy ezt a járatot is törlik. Ez megint egy kétórás sorban állást követett, majd Bécs felé vettük az irányt; ez a gép viszont késett félórát – emiatt majdnem lekéstük a csatlakozást Belgiumba, de végül erre annak köszönhetően nem került sor, mert végigsprinteltünk a bécsi repülőtéren.”

„Kocsiban átöltözni nem annyira nehéz igazából. Egyszerűbb, mint az annak tűnik, de nem annyira egyszerű, mint nyugodtan és a kamionban.”

Az autóban való ruhaváltásról még akkor feltett egy videós tartalmat az Instagram-sztorijába a hondás, amelyről kapásból a jól ismert jelenet jutott eszünkbe a Taxi 4-ből, amikor Djibril Cissének a villámgyorsan repesztő Peugeot 407-esben kellett felvennie a futballmezt – ez a jelenetsor az alább videó segítségével, 1:15-től eleveníthető fel:

Taxi 4 - Transfert de Djibril Cissé au Stade Vélodrome

Uploaded by Comme au Ciné on 2017-10-22.

„Az elsőszámú ok a 20 kiló plusz volt, mert szabadkártyás voltam. Ez pedig egy ilyen pályán, ahol sok a domb és a lejtő és többször változik az autó egyensúlya, nagyon sokat tud hozzátenni pluszban sajnos az időeredményhez. Ugyanakkor még akkor nem volt annyira sok tapasztalatunk az autóval, mint most, mert a hétvégék között próbálunk minél többet tesztelni” – mondta Tassi, hogy mi okozta a WTCR-es beugrása során a gyengélkedését, de hozzátette, hogy az akkor szerzett adatok és kilométerek jól jöttek: „Az ott gyűjtött tapasztalatokat pedig abszolút érvényesíteni tudom ezen a hétvégén, az akkor vétett hibákat pedig megpróbáltam nem elkövetni még egyszer.”

„A viszony kettőnk között egész jó, próbáljuk minden hétvégén segíteni egymást. Egy ideje azért már ő is versenyez, akárcsak én, így sok mindent tudok tőle tanulni. Igaz, ez ezen a hétvégén fordítva volt, hisz ő még nem járt ezen a pályán, míg én meg szinte itt nőttem fel” – tért ki arra nyilatkozatában a 19 éves versenyző, hogy milyen a kapcsolata csapattársával, Josh Files-zal, aki az előző két évben megnyerte a TCR Germany-t, tavaly pedig a közel-keleti bajnokságot is.

Végül pedig arról kérdeztük, hogy meglátása szerint mik a legfőbb különbségek a Honda régi és új TCR-autója között – kérdésünkre a következőképpen adott választ: „Teljesen más a fék, a váltó, továbbá új aerodinamikai csomagot kapott az autó, ami által sokkal stabilabb egyenesben, mint féktávon.”

Fotó: Braking News Motorsport

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8114107599

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.