WTCR - BRUTÁLIS TÖMEGBALESET UTÁN MULLER NYERTE AZ ELSŐ FUTAMOT

03718006_ff_2948.jpg

Talán minden idők legnagyobb túraautós tömegbalesetének lehettünk szemtanúi a Túraautó Világkupa (WTCR) első Vila Real-i versenyének a rajtjánál, amelyben több az autóknak több mit a harmada leamortizálódott. A magára két óránál is többet várató újraindítást követően Yvan Muller szinte rajt-cél győzelemmel vette vissza a vezetést a bajnoki összetettben. Sajnos Michelisz Norbi is érintett volt a kavarodásban, így pechszériáját folytatva idén negyedjére esett ki és hatodik alkalommal nullázott futamon.

Tömegbaleset tizedelte meg a mezőnyt

Mint az ismeretes, a kora délutáni órákban megrendezett időmérő edzés végeredményének értelmében a Sébastien Loeb Racing versenyzői, Rob Huff és Mehdi Bennani indulhattak az első sorból. Már a rajt utáni métereken keményen egymásnak feszült a két volkswagenes versenyző – azonban kakaskodásuk a szalagkorlátban ért véget, miután a 3-as kanyarban Bennani pöckölt egyet Huffon, aki innentől kezdve kvázi utasként kötött ki a palánkban.

Ez pedig egy láncreakciót indított meg, amelynek következtében a két SLR-Volkswagen különösképp nagyon összetört, de még számos versenyző érintett volt komolyabban ebben a tömegbukásban, amely sokakat az 1998-as Forma-1-es Belga Nagydíjra emlékeztethetett.

WTCR Race 1- Big crash in the streets of Vila Real Portugal

Still haven't subscribed to FIA WTCR on YouTube? ►► https://goo.gl/tdatIR Connect with the FIA WTCR Facebook: https://www.facebook.com/WorldTouringCarCup/ Twitter: https://twitter.com/fia_wtcr Instagram: https://instagram.com/FIA_WTCR Snapchat: https://www.snapchat.com/add/fia_wtcr Website: https://www.fiawtcr.com/

Mindenesetre azonnal félbeszakították piros zászlóval a futamot, miután eltorlaszoltak a romos autók az utcai pályát. Ezt követően pedig több mint két órán át tartott a megannyi autó műszaki mentése, illetve az, hogy helyreállítsák a szalagkorlátot, ugyanis az is megsérült.

Rob Huffot és Mehdi Bennanit kórházba kellett szállítani elővigyázatosságból.

Michelisz érintett volt a balesetben – nem folytathatta…

Michelisz Norbi volt az egyedüli, akinek az autójának ugyan nekikoccant Bennani Volkswagenje, de kapásból vissza tudott evickélni a rajtrácsra, ahol a BRC-s szerelők nekiláttak a javítgatásoknak. Azonban mindez hiába volt, mivel később kiderült, hogy megsérült a bukócső és emiatt nem folytathatta a futamot, amelynek az újraindításának a pole-ból vághatott volna neki.

03718006571548_paulo_maria.jpg

„Nagyon sajnálom, hogy így alakultak a dolgok, mert jó eredményt érhettem volna el. Egyelőre az is kérdéses, hogy holnap rajthoz tudok-e állni, sikerül-e a bukókeretet helyrehozni. A kezem is megsérült, rándulásra gyanakszunk, most várok az orvosi vizsgálatra” – nyilatkozta rögtön a tömegbaleset után Michelisz a michelisz.hu-n megjelent beszámolójában, aki idén negyedjére esett ki és hatodik alkalommal nullázott egy futamon.

135 percnyi várakozás után jött a folytatás, amely Muller-győzelemmel zárult

Meglehetősen sokat, 2 órát és 15 percet kellett várni arra, hogy a mezőny – már, ami megmaradt belőle – a biztonsági autó felvezetésével folytathassa a versenyt. A zöld jelzés megadását követően Yvan Muller – aki annak ellenére az első helyről folytathatta a futamot, hogy amúgy is csak a 6. rajtkockából indult, majd még az állórajtját is úgy elrántotta, hogy az első kanyar kijáratáig veszítette nagyjából 10 pozíciót, szerencséjére – vezette a futamot a Münnich-csapat egyetlen talpon maradt Hondája és a BRC-s márkatárs, Gabriele Tarquini előtt.

Azonban a francia YMR-pilóta győzelmét semmi sem veszélyeztette, főleg azok után, hogy Guerrieri az utolsó körökben elkezdett nyomást helyezni Tarquini. A dobogó összetételen sem egy esetleges előzés, hanem egy drámai bal első defekt változtatott, amelynek az olaszok 2009. évi túraautó-világbajnoka volt az elszenvedő alanya – így a dobogó legalsó fokára felállva Pepe Oriola futott be harmadikként a Campos Racing CUPRA-jával, az idei második győzelmét szerző Muller és az idén harmadjára dobogóra álló Guerrieri mögött.

„Fogalmam nincs, mi történt az elejében, ugyanis pályafutásom során ennyire fantasztikusan szörnyű rajtot még sosem produkáltam. Azonban ez most a szerencsémre vált, mert így nem kerültem bele a bolyba – így a csapatnak kettő helyett csak egy autót kell javítani, ugyanis Thedé eléggé megsérült. A srácok azonban már elkezdtek dolgozni rajta és azt hiszem, hogy egész éjjel ezt fogják csinálni, de biztos vagyok benne, hogy helyrehozzák. Ez a győzelem pedig fontos a pontok szempontjából. Azonban szeretnék gondolni Robra és Mehdire, ugyanis ők voltak ma a leggyorsabbak, nekik is dobogóra kellett volna állniuk, de sajnos ilyen a versenyzés. Úgyhogy ez a győzelem ugyan, de nem az igazi…” – nyilatkozott végtelenül korrekt módon a bajnokságbéli vezetést visszavevő Muller a verseny utáni sajtótájékoztatón.

Tarquini azért így is bejött negyediknek, mögötte a WRT-Audival Jean-Karl Vernay és a DG-Peugeot-val az az Aurélien Comte ért célba, aki bemutatta a futam egyetlen érdemi előzését Benjamin Lessennes-nel szemben, akit a hetedik pozícióban intettek le. A TOP-10 Nathanaël Berthon, Gordon Shedden és Frédéric Vervisch Audijával egészült ki.

Ellenben két Comtoyou-Audi – egészen pontosan Aurélien Panisé és Denis Dupont-é – megállt a pályán technikai gondok miatt, amely mindkét versenyző számára egy pontszerzést kóstált. (Itt pedig megjegyeznénk, hogy eléggé veszélyes volt, ahogy Dupont autója leparkolását követően keresztben átszaladt a pályán.

Fabrizio Giovanardi volt az egyetlen, aki Alfa Romeóval tudott elrajtolni és végül 11. lett, elérve az olasz márka idei legjobb eredményét – igaz, sokáig ez a pozíció veszélyben forgott egy vizsgálódás miatt, ugyanis a joker-köre teljesítésekor a kijáratnál átszelte a kék vonalat, amit elméletileg nem szabad.

A két zengős, Nagy Norbi és Szabó Zsolti a 14-15. helyen értek célba.

Vasárnap 10 órától jön a második időmérő edzés, amelyet csak az Eurosport 2 sugároz élőben, míg a 16:45-kor kezdődő második és a 18:10-kor rajtoló harmadik versenyt a Duna Worldön és az Eurosport 1-en tekinthetjük meg. Az időpontok a közép-európai időzóna szerint értendők.

Azonban az még erősen kérdéses, hogy hány versenyző lesz képes folytatni a Vila Real-i víkendet…

A magyar szurkolók fanatizmusa bizonyos esetekben már beteges, nem ismer határokat…

Figyelem, az alábbiakban a szerző magánvéleménye következik! Elolvasása ajánlott, de csupán saját felelősségre!

Azonban a mai nap folyamán nem csak a horrorbukás, hanem bizonyos magyar szurkolói rétegek hozzáállása és megnyilvánulási stílusa borzolta a kedélyeket. Történt ugyanis, hogy a kedves rajongók (persze, akinek nem inge, ne vegye magára!) a WTCR hivatalos oldalán zajló élő közvetítésben, sőt még Michelisz Norbert oldalán is felháborodottan álltak az előtt, hogy Yvan Muller vezetésével folytatódott a verseny.

Ennek velejárójaként előkerültek a szokásos nóták, hogy kinek az anyja meg ésatöbbi, Muller-kupa, az FIA manipulál, meg menjenek el abba a bizonyos 3.14-esbe… STOP!

Bármelyik FIA Sportszabályzat világosan kimondja, hogy amennyiben az első két körben kell félbeszakítani futamot, akkor az az eredeti sorrendnek megfelelően folytatódhat. S miután az első öt helyezett végül érintett volt a balesetben, egyértelmű, hogy a hatodik rajthelyet megszerző Muller indulhatott az első helyről.

Az a felvetés pedig egyenesen nevetséges, hogy Micheliszt szánt szándékkal ellehetetlenítette a verseny folytatásától a Nemzetközi Automobil Szövetség. Ugyanis a helyszínen tartózkodó szakértők valószínűleg jobban látták, mennyire sérült az autó, mint ezen gondolatok megfogalmazói a foteljükből vagy a képernyőjük mögül…

Ha pedig egyszer sérült volt az a nyavalyás bukócső, akkor sérült volt! Talán jobb lett volna, ha az FIA engedi a folytatást Michelisz Norbinak, aki ennek következtében akár meg is sérülhetett volna, amennyiben megismétlődik egy hasonló mértékű baleset? (Márpedig egy utcai pályán, főleg egy ilyenen, erre bőven megvan az esély.

Az egyedüli korrupt játszma maximum a BoP-vel és a büntetősúlyokkal képzelhető el, ugyanis meglehetősen szürreálisan hat az, ahogyan és amilyen hirtelen változik az erősorrend. Viszont ez is bizonyítja azt, hogy itt az ég egy adta világon szó nincs itt semmiféle Muller-kupáról… Ugyanis pár héttel ezelőtt, Zandvoortban szívott a Hyundai, így szívott Muller is – akárcsak Norbi, Björk vagy Tarquini…

Úgyhogy annyira, hogy az ilyen fizimiskával „megáldott” szurkolótársak egy kicsit visszafognák magukat és az ilyen jellegű megnyilvánulásaikkal nem járatnák le nyilvánosan a honfitársakat és Magyarországot. (Miután nem egy komment született angol nyelven, igen, valószínűleg sokan érették szerte a világon… Taps… Taps…) Továbbá mennyivel jobb lenne, ha a felesleges gyűlölködés és a sok esetben túlzó összeesküvés-elméletek gyártása helyett energiákat arra fordítanák, hogy az általuk preferált versenyzőt biztassák! (Ugyanis nem, nem lesz jobb annak a bizonyos preferált versenyzőnek, ha ellenfelét és NEM ELLENSÉGÉT (a kettő nem keverendő össze!) szurkolói obszcén jelzőkkel illetik, zaklatják és alkalomadtán halálosan megfenyegetik, akár családostul…

Zárásképpen pedig íme, az első futam végeredménye:

wtcr_2018_por_r1.jpg

Fotó: Francois Flamand, Paulo Maria, Gregory Lenormand / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5614067455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása