F1 - ROMAIN GROSJEAN ÉS A MORMOTA ESETE

dfmkktlx4aiav9k.jpg

A pénteki második szabadedzést Romain Grosjean ugyan a hetedik helyen fejezte be, de önhibáján kívül leírt egy orrkúpot, miután elütött egy adrenalinfüggő és a pályára ebből adódóan betévedő mormotát. Érdekesség, hogy pont ugyanezt a kis állatkát filmezte le az edzés elején az operatőr, méghozzá a baleset közvetlen közelében – ezért sem érti a Haas franciája versenyzője, hogy miért nem vitték el a pálya széléről a mókusfélék családjába tartozó emlősállatot…

Idáig nem alakult rosszul a Haas F1 Team hétvégéje, legalábbis ami Romain Grosjeant illeti, ugyanis a francia az első edzést a TOP-10 közvetlen közelében, a 12., a másodikat pedig a 7. helyen fejezte be, még Gene Haasék óvatosságra intő szavai ellenére is. Ugyanis a csapatvezetőség a hétvége elején arra figyelmeztette a csapat versenyzőit, hogy ne nagyon törjék össze az autóikat, mivel eléggé szűkös a pótalkatrészek készlete.

Azonban ezt a feladat nem igazán sikerült teljesítenie a 32 esztendős pilótának – bár, ezúttal önhibán kívül törte meg egy kicsit az autóját. Történt ugyanis, hogy már a második szabadedzés elején mutogattak egy mormotát a televíziós közvetítésben, de azt nem vitték odébb, aminek meg is lett az ára: ugyanis a rágcsáló beszaladt a pályára, Grosjean pedig már esélytelen volt elkerülni őt. Így az állat minden bizonnyal életét vesztette, míg a Haas F1 Team megrövidült egy első vezetőszárnnyal.

dfmbsnrxkaag8w9.jpg

Az áldozat.

„Annyit láttam akkor, hogy komoly ütközés volt és azt, hogy egy nagy állatot ütöttem el” – nyilatkozta a motorsport.com hasábjain a francia a szabadedzést követően. – „Viszont egy kicsit csalódott vagyok, ugyanis az edzés előtt még a tévében is mutatták, pont a 13-as kanyarnál, ahol elütöttem őt később. Meglepett, hogy nem vitték odébb. Természetesen kár az állatért, de kár az első szárnyunkért is. Ugyanis eléggé korlátozottak a lehetőségeink, ami a pótalkatrészeket illeti. Az pedig, hogy egy ilyen eset miatt veszítettünk el egy első szárnyat, kissé csalódást keltő. (…) Ha a versenyen történt volna ez az eset, az a futam végét jelentette volna, mivel azért a sérülés elég nagy volt.”

„Nem tudom… Csak meglehetősen furcsa az, hogy lefilmezték, szóval tudták, hogy ott van és nem vitték el onnan. Láttam a képernyőn, de nem tudod, hogy ott van-e még vagy sem. Nem tudsz rá egyszerűen figyelni. Nagyon kár érte, de vannak dolgok, amiket egyszerűen nem tudsz kontroll alatt tartani…” – felelte a francia azon kérdésre, hogy kellett-e volna tennie a versenyirányításnak az állat megmentése érdekében.

dfmztf0x0aaoz4f.jpg

Ahogy az egykori F1-es kommentátor, Palik László mondaná: "Az anyagi kár jelentős."

Ahogyan azt említettük, a mormotás esetet leszámítva jó pénteket zárt a Haas, ugyanis a második edzésen Grosjean volt a „best of the rest”, a három topcsapat mögött – ez a fejlődés pedig az új fejlesztési csomag hatékonyságának tudható be.

„A hetedik hely az, ahol akarunk lenni és ezt elértük. Remek volt az autó, jónak bizonyultak a fejlesztések is, összességében nézve a leszorítóerőnk is több, aminek nagyon örülök. Akad még néhány dolog, amin javítani tudunk holnapra, de alapvetően elégedett voltam az autóval” – értékelte a pénteki napját Grosjean.

Kevin Magnussen, a csapattárs a következőket tette hozzá a francia mondandójához: „Úgy tűnik, minden a várakozásoknak megfelelően működik. Szó nincs filozófiaváltásról vagy az autó viselkedésének megváltoztatásáról, csak megpróbáltunk több leszorítóerőt generálni egy hatékony módszerrel. Nem változtatta meg a módosítás teljes egészében az autó viselkedését. Az érzés szinte ugyanaz, csak most valamivel jobb. Az első edzés nagyon nehéz volt, nem igazán értettük, mi történik, de után Romain kipróbált valamit a másodikon, ami eléggé pozitívnak bizonyult. Én is ki fogom próbálni legközelebb, amellyel remélhetőleg jó pozícióba kerülünk.”

Fotó: F1 / Twitter, Haas F1 Team / Twitter

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8314033950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása