DTM - FUTAMGYŐZELEMRE VÁLTOTTA A POLE-T PAUL DI RESTA
DTM 2018: Hungaroring - 1. futam

dtm-1527934375.jpg

Igaz, egy ideig úgy tűnt, hogy egy rosszul időzített és nem éppen tökéletes kerékcserén elúszhat a skót pilóta győzelme, de végül mégiscsak ő pezsgőzhetett a pódium legfelső fokán – bár, a jelek szerint ehhez kellett a márkatárs hathatós közreműködése is. S míg az egyik ex-F1-es versenyző számára jól alakultak a dolgok, addig egy másiknak katasztrofálisan alakult a szombatja: Timo Glock ugyanis – az összes többi BMW-s kollégájával egyetemben – a TOP-10-en kívül zárt, emiatt pedig elveszített összetettbéli elsőségét Gary Paffett-tel szemben.

Magyar idő szerint a szombat kora délutáni órákban rendezték meg a DTM-esek első 2018-as hungaroringi versenyét. A piros lámpák kialvását követően Paul di Resta simán el tudott jönni, így megőrizte az első helyet. A skót mercedeses mögött az audis Nico Müller és a stuttgartiak másik pilótája, Lucas Auer között volt néhány pengeváltás, de végül a svájci pilótát nem tudta megfosztani az osztrák a második helytől.

Többen is akadtak, akik már az első kör végén sort kerítették a kötelező boxkiállásukra: Bruno Spengler, a rajt után az 1-es kanyart nagyon kiszélesítő Jamie Green, valamint Philipp Eng hajtott ki a pitbe. Azonban a kijövetel már másik sorrendben történt meg, ugyanis a brit audis szerelői gyorsabban dolgoztak, mint a BMW 2012-es bajnokáé.

A harmadik kör elején pedig Timo Glock – aki csak a 16. helyről indulhatott – is hasonló taktikára adta a fejét, a példáját pedig svéd márkatársa, az újonc Joel Eriksson követte. Viszont a címvédő német már az első kanyarban elfékezte az új gumijait, amikor megpróbált beférkőzni Spengler elé. Egy körrel később pedig a mercedeses Pascal Wehrlein is megejtette a kerékcserét.

Három körrel később – meglepő módon – az addig a harmadik helyen haladó Lucas Auert is kihívták a depóba, akárcsak a BMW-s Augusto Farfust.

A kilencedik körben előbb Gary Paffett kerülte ki a márkatárs Daniel Juncadellát, majd egy kemény csatában Pascal Wehrlein húzott el a Mercedesszel Farfus mellett. A kör végén pedig Paul di Resta vette a boxutca felé az irányt, teljesítve a kötelező boxkiállását. Azonban a hideg gumikon a skót nem tudta maga mögött tartani márkatársát, így a 10. körben Lucas Auer átvette a virtuális első helyet. Sőt, Di Resta egy körrel később még az audis Nico Müllert is megkapta maga elé.

Egy körrel később viszont a 2010-es bajnok egy nagyon kockázatos manőverrel autózta körbe Müllert az 1-es kanyart, így legalább a virtuális második pozíciót vissza tudta venni.

A 13. körben pedig Pascal Wehrlein is bebizonyította, hogy igenis, lehet előzni a Hungaroringen: a német mercedeses a célegyenes végén alaposan beültette a hintába Glockot, aki mellett a 2015-ös bajnok a 3-as kanyarban belső ívre kerülve ment el, ezzel feljőve a 13. pozícióba.

Két kör múlva egy újabb kerékcserére került sor: Edoardo Mortara – a lausitzringi első futam győztese – jött ki a Mercedesszel, amelyet követően két audis, Nico Müller és Jamie Green közé tért vissza. Egy körrel később pedig René Rast is teljesítette boxutcai kötelezettségeit, még eggyel később pedig Gary Paffett is.

A brit pedig pont egy komolyabb bolyba tért vissza, amelyben feltartotta őt Bruno Spengler – ebből pedig Wehrlein tudott hasznot húzni, aki maga mögé tudta utasítani Paffettet. Azonban a 2005-ös bajnok vissza tudta előzni a Forma-1-et is megjárt márkatársát, sőt Spengler mellett is elment a célegyenesben, a 19. körben.

Három körrel rá pedig váratlan pozíciócserére figyelhettünk fel, ugyanis a negyedik-ötödik helyen helyet cserélt Lucas Auer és Paul di Resta kettőse – a visszajátszásból kiderült, hogy az osztrák az 1-es és a 2-es kanyar között vette el a gázról a lábát, és engedte maga elé a skót pilótát.

Miután a maradék három audis, Mike Rockenfeller, Robin Frijns és Loic Duval is kiment a pitbe, Di Resta, Auer, Müller, Rast, Mortara, Paffett, Duval, Frijns, Green, Juncadella sorrend alakult ki az első tízben.

Az utolsó néhány körben pedig már nemigen akadt olyan érdemi változás, amely bármilyen értelemben felkavarta volna az állóvizet.

Így Paul di Resta ünnepelhetett a dobogó legtetejéről a 34 körösre sikeredett futam leintését követően – ezzel a skót majdnem egy év után tudott ismét győzni, hiszen utoljára pont itt, a Hungaroringen kapta meg elsőként a kockás zászlót. Másodikként Auer, harmadikként pedig Nico Müller szelte át a célvonalat. A svájcinak nem volt könnyű dolga, ugyanis az utolsó körökben a márkatárs Rast próbálta nyomás alá helyezni, de a regnáló bajnoknak végül be kellett, hogy érje a negyedik hellyel.

A pontzónát Edoardo Mortara, Gary Paffett, Robin Frijns, Loic Duval, Jamie Green és Daniel Juncadella tette teljessé. Mindeközben a BMW egy szenvedős, katasztrofális futamon van túl, ugyanis egyik M4-es sem tudott a legjobb tízben végezni, Timo Glock is csak a 14. lett, amellyel a német elveszítette a vezetést a pontverseny élén.

A folytatásra vasárnap reggel 8 óra 30 perckor kerül sor, a harmadik szabadedzéssel, amelyet 11:20-tól a második kvalifikáció, 13:30-tól pedig a második verseny követ.

Az első futam végeredménye:

dtm_2018_hun_r1.jpg

Fotó: DTM Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2914018842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása