A SZERBEK EGYIK ÚJ REMÉNYSÉGE YVAN MULLER BAJNOKI AUTÓJÁVAL SZÁLL HARCBA

1308409899938.jpg

A Közép-Európai Zóna-kupa 2 literes géposztályának tavalyi bajnoka, Zoran Kastratović idén már a négyszeres WTCC-bajnok Yvan Muller 2011-es győztes Chevrolet Cruze-jával száll harcba.

img-7c28ee13ce823acd86d87d3c1a020478-v.jpg

Igaz, idáig a szezonja nem a tervek szerint alakult, ugyanis a hungaroringi, majd a Red Bull Ringi-i versenyhétvégét is ki kellett hagynia. Mindenesetre Kastratovićnak az volt a célja, hogy 2018-ra új kihívást találjon magának – erről beszélt a Serbiaring.com hasábjain: „A 2017-es bajnoki címemet követően elkezdtem azon morfondírozni, hogy mi jelentene számomra kihívást abban a sportban, amit imádok.”

Így a szerb pilóta fogta magát és elutazott Svédországba, a NIKA Racinghez, amelytől azt az 1.6 literes turbómotorral szerelt Chevrolet-t vásárolta meg, amellyel Yvan Muller – aki a négy világbajnoki címével a Túraautó Világbajnokság legeredményesebb versenyzőjének számít – 2011-ben bajnokságot nyert.

Kastratović azt is elárulta az eredetileg szerb nyelven megjelent cikk szerzőjének, Jelena-Katarina Mitrovićnak, hogy ez egyben az az autó is, amelyet 2013-ban, azaz öt évvel ezelőtt állított utoljára csatasorba a svéd csapat, a volánnál Michel Nykjaerrel a volánnál, azóta pedig csak a garázsban porosodott a Cruze. Amikor megtudta, hogy egykor ez az autó Mullert szolgálta, méghozzá harmadik világbajnoki címének évében, teljesen le volt nyűgözve. Azonban miután megvette, a motor keresésével meggyűlt a baja.

img-cc0ced223dce57275d53e792dc99ce11-v.jpg

„Megkerestem az RML-es srácok, akik nagyon sok pénzt kértek az erőforrást, amit pusztán csak bérelni lehetett volna. De ez sem tántorított el a dologtól és végül egy 2 literes motort vettem a Swindontól, amely hivatalos partnere a Brit Túraautó Bajnokságnak (BTCC). Mindeközben az RML-től megkerestek és felajánlották, hogy megvásárolhatom a motort, de az ár még mindig túlságosan magas volt számomra és addigra már megállapodtunk a Swindonnal” – ecsetelte Kastratović.

Ezalatt a brit cég felvette a vásárlói listájára a szerbet, így Guy Ruthven, a beszállítási menedzser és a mérnök Tom Snowball felajánlották a segítségüket a közeledő versenynapokra.

„Amikor jóváhagyták a versenyzői projektemet, elküldtem az autó elektronikáját, hogy oldják fel a zárolás alól. Majd, amikor elmegyek visszavenni az autót, megegyezünk annak kapcsán, hogyan folytatódjon az együttműködésünk” – magyarázta a szerb. – „Egy hónappal ezelőtt érkezett meg az autó, amelyen kemény dolgozom és remélem, hogy a grobniki futamra [amely a bajnokság ötödik állomása lesz, ahová a mezőny augusztus 4-5-én fog ellátogatni – szerk.] elkészülök. Ha nem, akkor rajthoz állok a Slovakiaringen és Brnóban, valamint esetleg az ušće-i versenyen, Belgrádban. Mindenesetre nagyon szeretnék idén néhányszor autóba ülni még az idei szezon során, hogy az erőmet a többiekéhez tudnám hasonlítani. Ugyanis most már sokkal komolyabb a verseny, mivel erősödött a géposztály.”

A cikk a Closed Wheel Racing médiacsoporttal való partneri együttműködés révén jött létre. A cikk eredeti szerzője Jelena-Katarina Mitrović, a Serbiaring.com újságírója.

Fotó: Chevrolet Pressroom, Zoran Kastratović

Fordította (angol nyelvről): Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7214003380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása