DTM - GARY PAFFETT AZ IDEI ELSŐ DUPLÁZÓ
DTM 2018: Lausitzring - 2. futam

dtm-1526821996.jpg

Azok után, hogy a hockenheimi hétvége előtt nem kevesebb mint 1784 napot kellett várni arra, hogy ismét Paffett-győzelem szülessen a Német Túraautó Bajnokságban, ahhoz képest kissé meglepő, hogy most egymást követő két hétvégén is összejött az elsőség a brit Mercedes-pilótának, aki ezzel elsőként duplázott a szezonban, ami a futamgyőzelmek számát illeti.

Jó rajtot fogott az első rajtkockából a pályafutása során először az élről induló Philipp Eng, így meg tudta őrizni a vezetést, mögötte pedig két mercedeses, Pascal Wehrlein és Gary Paffett fordultak el az első kanyarban. Mindeközben az első kör végén az audis Jamie Green drasztikus és egyedülálló taktika mellett tette le a voksát, ugyanis már ekkor letudta a kötelező bokszkiállását.

dtm-1526821731.jpg

A következő körben Wehrlein támadta Enget a vezetésért, de a BMW-s újonc becsukta az ajtót a Forma-1-et is megjárt német előtt, aki mellett viszont így el tudott menni Paffett – igaz, a versenyirányítás később figyelmeztetésben részesített az osztrák pilótát a túlságosan agresszív védekezésért. Egy kör múlva Paffett a célegyenes végén viszont utat talált Eng mellett, így átvette a vezetést, majd öt kanyarral odébb Wehrlein is megelőzte a BMW-t.

Mike Rockenfeller az első körökben kissé ritmust vesztett, ugyanis alig pár kör leforgása alatt három pozíciót veszített három mercedesessel, Edoardo Mortarával, Lucas Auerrel és Daniel Juncadellával szemben, mindennek tetejébe pedig még figyelmeztették is, amiért a védekezése során kiterelte a pályáról a spanyolt.

Az ötödik körben Marco Wittmann, a BMW kétszeres bajnoka is megelőzte Enget, mialatt Joel Eriksson felzárkózott rájuk, de ezt követően a svéd nyomása alá helyeződött Mortara által, aki végül a 8. körben feljött az ötödik pozícióba. A BMW másik újoncát utolérte Glock, Auer, Juncadella és Spengler. Mortara mindeközben egy figyelmeztetés mellett azt az utasítást kapta a versenyirányítástól, hogy adja vissza a pozícióját Erikssonnak, amiért kitessékelte a pályáról.

Mortara azután, a 12. körben visszaszerezte az ötödik helyet Erikssontól, akit nemsokára Glock kezdett el támadni. Azonban a csatából Auer jött ki a legjobban, mivel a 3-as és 4-es kanyarok kombinációjában mindkét BMW-t körbeautózta! Nem sokkal később Mortarának ismét maga elé kellett engednie Erikssont, de ezzel további két pozíciót veszített, mert addigra a svédet Auer és Glock is megelőzte. Az olasz később úgy döntött, inkább kilátogat a depóba, azonban ezt olyan nagy irammal tette, hogy a box bejáratánál majdnem beleszállt hátulról a csapattársa Daniel Juncadellába.

A korai boxkiállások pedig bejöttek az Audinak, ugyanis miután mindenki letudta a kötelező kerékcseréjét, Green és Müller is a TOP-10-be kerültek. Auer ennek nem örült, mert beszorult a svájci mögé, de végül a 19. körben a 4-es kanyarban elment mellette. Ezt követően Müller további pozíciókat veszítette, Robin Frijnsszel és Augusto Farfusszal szemben.

Az utolsó néhány körben Glock komoly tempót diktált, előbb Rockenfellert és Enget, majd Greent előzte meg. A brit audis mellett Eng is elment.

dtm-1526821845.jpg

Mindeközben az élen Wittmann megpróbálta hibába hajszolni Paffettet, de a brit mercedeses kitartott és megszerezte idei második és pályafutása 22. győzelmét. Wittmann-t így másodikként intették le, Pascal Wehrlein pedig 967 nap után először állhatott dobogóra. Di Resta a végén még kivédte Glock támadásait, így negyedik lett, a német BMW-s pedig egy ponttal továbbra is vezeti az összetettet Paffett előtt. Az első tíz sorrendjét az Enget a végén visszaelőző Glock, Rockenfeller, Eriksson és Frijns tette teljessé.

„Magas volt a szívverésem, de annyira nem, mint Hockenheimben. Egészen hihetetlen évkezdet ez. Hátborzongató szezonnak nézünk elébe” – nyilatkozta a futam után Paffett.

„Reméltem, hogy folyamatosan tudom csökkenteni a hátrányomat Gary-vel szemben. A futam utolsó részében volt néhány hibája, de még így sem volt ez elegendő” – mondta Wittmann, aki korábban sosem állt dobogóra a Lausitzringen.

„Egyre jobb és jobb ez, minden a helyes irányba halad” – ecsetelte röviden a 2015-ös DTM-bajnok Pascal Wehrlein.

„Ez király volt! Ez az eredmény nagyon fontos volt az önbizalmam szempontjából, de még így is nagyon sokat kell majd dolgoznunk” – kommentálta a versenyét Green, aki egészen impresszív teljesítményt nyújtott azzal, hogy a 16.-ról a 6. helyre jött fel. – „Igen, elég kockázatos volt a taktika, de kifizetődőnek bizonyult. A gumik jól kitartottak a végéig.”

„Ez volt minden, amit ma véghez tudtam vinni. Elégedettnek kell lennünk az eredménnyel” – nyilatkozta a bajnoki pontverseny élén 72 ponttal álló Glock, akitől Paffett – ahogyan azt már említettük – egy, Wehrlein a harmadik helyen pedig 33 egységgel van elmaradva.

Érdekesség, hogy a leintés után két, egyenként 3000 eurós pénzbírságot is kiosztottak, mégpedig Paul di Restának és Daniel Juncadellának, amiért megszegték a Parc Fermé-protokollt azzal, hogy vizet ittak rögtön azt követően, hogy kiszálltak az autóból

A következő két versenyt a Hungaroringen rendezik meg, június 1-e és 3-a között.

A második futam végeredménye:

dtm_2018_lau_r2.jpg

Fotó: DTM Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7113991534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása