"Szenvedélyünk az autósport!"

BRAKING NEWS MOTORSPORT

F1 - 2019-TŐL LASSABB, DE AKCIÓDÚSABB LEHET A FORMA-1

2018. máj. 12., 22:55:00 - Szerző: KovatsOliver

daniel_ricciardo_spanish_f1_grand_prix_qualifying_mvc76u9nglmx.jpg

Úgy néz ki, hogy a jövőre végbemenő aerodinamikai változásoknak köszönhetően nagyjából 1.5 másodpercet lassulhatnak az autók, ellenben viszont több előzést láthatunk.

Az elmúlt évek során, főleg a 2017-es szezon előtt eszközölt szabályváltozásoknak köszönhetően többet gyorsultak a Forma-1-es gépek, azonban az előzések terén nemhogy javította, hanem rontotta a helyzetet, holott a rajongók már hosszú-hosszú évek óta ekézik a sportágat az igazi manőverek – amelyek nem DRS segítségével végrehajtott kikerülések – hiánya miatt.

Úgy néz ki, hogy a panaszáradat az FIA fülébe is eljutott, ugyanis a Spanyol Nagydíj hétvégéje előtt arra derült fény, hogy 2019-ben ismét változásokon esnek majd át az aerodinamikára vonatkozó regulák. Azonban a Nemzetközi Automobil Szövetség technikai részlegének egyik vezetője, a korábbi években többek között a Ferrarinál is megforduló Nikolas Tombazis felhívta arra a figyelmet, hogy ugyan ez akkora időbeli változást nem fogja jelenteni, mint jelentett az előző módosítássorozat, de így nagyjából 1.5 szekundummal lesznek lassabbak körönként az autók. Viszont így talán kisebb problémát jelent az, hogy a versenyzők huzamosabb ideig közvetlenül az előttük haladó mögött autózzanak.

Emellett azt is elárulta a görög szakember, hogy ha nem mennének végbe ezek a változtatások, akkor a következő két évben, 2019-ben és 2020-ban minden eddiginél nehezebb lenne előzni az autókkal. De így a DRS is nagyobb szerepet kap, mint a korábbi években – kalkulációk szerint nagyjából 25-30%-kal lenne hatékonyabb az elem.

Ezen túl az is kiderült, hogy 2021-től a szabályalkotók úgy szeretnék kivitelezni az izgalmas és akciókban gazdag versenyeket, hogy közben kiiktatják a Forma-1-ből az állítható hátsó szárnyat, azaz a DRS-t, amelyet még 2011-ben vezettek be, ugyanis túlságosan mesterséges előzéseket generál.

Fotó: Zimbio

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

http://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr3413914534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nancsibacsi 2018.05.17. 13:04:31

Locsolják fel a pályát olajjal - majd látunk izgalmakat.
Izgalom akkor van, ha van hiba, hiba meg akkor van, ha erős a vas, és kevés a vezetési rásegítés: manuális váltó, kipörgésgátló nyista, elektronika csak a gyertyában, hátbarúgós turbó motor, stb-stb: ettől lesz izgalom. Ja, és nem kell ez a sok vasalódszeka - amit meg tudnak oldani diffúzorból meg mechanikából, annyi tapadás van.
Nézzék meg a B csoportot: ott kb senki se mert maxigázon menni, mert féltette az életét. Ez kell az F1-be is. Ha egy futamot átlagosan több mint 10-en fejeznek be, akkor az F1 sz.r.

spike_spiegel 2018.05.18. 09:48:14

@Nancsibacsi: 1000 lovas trbó motorok vannak most is, ha érdekel esetleg. A kéziváltótól meg semmi nem lesz jobb, ezeknek a gépeknek már sokkal nagyobb a kanyarsebessége, mint Senna idejében, meg előtte, szóval amikor 5G hat rád egy kanyar csúcspontján jobb ha két kézzel tartod a kormányt. A befejező mondatod meg szóra sem érdemes...

A helyzet az, hogy idén az 5 versenyből 3 rohadt izgalmas volt, a spanyolt meg csak az rontotta el, hogy a Pirelli a Mercedesnek akart kedvezni a keverékek megvariálásával (akárhogy szépítjük). Inkább lett volna több kiállás, izgalmas lehetett volna. Ezeket a belenyúlásokat kell mellőzni és jó lesz az F1. A DRS-től persze meg lehet válni, tényleg béna, de ez az előzéshiány már túl van tolva. Vannak pályák, ahol nehéz előzni, mert sok a gyors és szűk kanyar, ezt el kell fogadni.