WTCR - KETTŐS GYŐZELMET ARATTAK MULLERÉK, MICHELISZ 4. AZ ELSŐ FUTAMON
WTCR 2018: Nordschleife - 1. futam

03718004_10601.jpg

A rajthoz képest ugyan fordított felállásban, de az időmérő után az első futamon is az Yvan Muller Racing Hyundaijait intették le az első két helyen, miközben Michelisz Norbert – sajnos egy pozíciót veszítve Rob Huff-fal szemben – a negyedik pozícióban ért célba. A BRC felemás versenyt zárt, mivel Gabriele Tarquini, a bajnoki pontverseny éllovasa kiesett idén először!

Magyar idő szerint a csütörtök kora esti órákban rendezték meg a Túraautó Világkupa első versenyét a Nürburgring Nordschleifén, amelyet az Yvan Muller Racing versenyzői, Thed Björk és Yvan Muller kezdhettek meg az első sorból, Michelisz Norbi elől. A piros lámpák elalvását követően azonban Muller le tudta rajtolni Björköt, Michelisz megőrizte a harmadik helyét, miközben valamivel hátrébb meglökték a nyolcadik rajtkockából induló Yann Ehrlacher-t, de a Münnich-pilóta viszonylag gyorsan irányba tudta állítani a Hondát, elkerülve a további bonyodalmakat. Azonban ennek ellenére volt még egy-két összeakadás: például Gabriele Tarquini, a világkupa éllovasa kiforgatta Ehrlacher csapattársát, Esteban Guerrierit.

Azonban amint a mezőny lejött a Grand Prix-pályáról, Rob Huff megelőzte Norbit, miközben Tom Coronel és Frédéric Vervisch valami parádésan helyezkedtek a rajtnál, majd egymás után mindketten lenyomták René Rastot, aki a Team WRT Audijával még könnyedén uralta a szabadedzéseket. Nem sokkal később Vervisch Coronelt is maga mögé utasította, felkapaszkodva a 7. helyre úgy, hogy a 15. rajtkockából indult. A holland hondást aztán visszaelőzte Rast is. A belga Comtoyou-pilóta ezalatt megérkezett a kilencedikről az ötödik helyre felkapaszkodó Jean-Karl Vernay-t üldöző Gabriele Tarquini nyakára – a Dottingerhohében oda is ért az olasz mellé az audis, de megelőzni nem tudta.

Mindenesetre Vervisch nyomást azért tudott gyakorolni a 2009-es világbajnokra, annyira, hogy a célegyenes előtti kanyarokban túlságosan nagy tempót próbált átvinni, megcsúszott és nekiment a gumifalnak – ezzel az éllovas még hagyján, hogy kiesett, de idén először zár futamot pont nélkül!

Azonban nem sokkal később Vervisch-sel is történt valami: a második kör elején előbb egészen simán elment mellett a rajt után valami miatt a 15. helyig visszaeső Rast mellette, majd alig néhány másodperccel később füstölő kerekekkel volt kénytelen félrehúzódni – a visszajátszások alapján még a fékhiba sem zárható ki.

Nem sokkal később pedig arra lehettünk figyelmesek, hogy szép lassan Huff elkezdett megérkezni a YMR-Hyundaiokra, főleg a pálya emelkedő szakaszain, ahol aztán kiemelkedő jelentősége van az i30-as és a Volkswagen Golf közötti, 60 kilós súlykülönbségnek – ennek köszönhetően pedig Norbi is visszazárkózott rájuk a negyedik helyen haladva. Az utolsó kör úgy vette kezdetét, hogy az első négy helyezett egy másodpercen belül volt.

Azonban a negyedik szektorra Mullerék meglógtak, miközben Michelisz elkezdett nyomást gyakorolni Huff-ra. A Dottingerhohében egy pillanatra úgy tűnt, hogy a BRC-s magyar meg tudja előzni a 2012-es világbajnokot, de végül nem sikerült.

03718004_ff_0664.jpg

Yvan Muller pedig három tizedmásodperces előnnyel szerezte meg első győzelmét a WTCR-ben Björk előtt, de a két fehér Hyundai mögött szorosan futott be Huff és Norbi kettőse is. Mögöttük végül Jean-Karl Vernay meg tudta őrizni az ötödik helyet Rasttal szemben, mögöttük pedig a csapattárs Gordon Shedden látta meg a kockás zászlót. A futam utolsó szakaszában Pepe Oriola a Campos Racing CUPRA-jával valahogyan a Boutsen-Ginion Racing pilótái, Coronel és Lessennes elé tudott keveredni és így a nyolcadik lett.

„Ez egy tökéletes nap. Nem számítottam arra, hogy ennyire gyorsak leszünk, csupán mindent beleadtam, amit csak tudtam. Nagyszerű rajtom volt, amelyet követően meg tudtam őrizni a vezetést. Nehéz volt, de boldog vagyok, ráadásul csapatként 1-2-ben zártunk" – mondta Muller a futam után.

Nagy Norbi a 21. helyen ért célba a katasztrofális versenyt záró Münnich-gárda pilótája, James Thompson előtt. A másik zengős CUPRA-val végül Szabó Zsolti sajnos nem tudott rajthoz állni, ugyanis az egyik rajtpróba alkalmával eltört a féltengely – közölte a csapat a Facebook-oldalán.

Összesen 22 autó látta meg a kockás zászlót, viszont nem jutott el a célvonalig Tarquinin és Vervischen kívül Gianni Morbidelli és Esteban Guerrieri.

A németországi versenyhétvége programja pénteken, a második időmérő edzéssel fog folytatódni, 17:35-ös kezdéssel.

Az első verseny végeredménye:

wtcr_2018_ger_r1.jpg

Fotó: Clement Marin, Francois Flamand / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr6113906618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása