WEC - ALONSO VEZETÉSÉVEL KETTŐS TOYOTA-GYŐZELEM A SPÁI SZEZONNYITÓN!
WEC 2018: Spa - Futam

5aedc9369e55b.jpg

Kettős győzelemmel kezdte a 2018/2019-es szuperszezont a japánok LMP1-es csapata, Fernando Alonso pedig Kazuki Nakajima és Sebastien Buemi csapattársaként megnyerte pályafutása első WEC-versenyét.

A pole pozícióból indulva sima győzelmet aratott a 2018/2019-es WEC-szezon nyitóversenyén, Spa-Francorchamps-ban a Toyota #8-as számú egysége, a volánnál a kétszeres Forma-1-es világbajnok Fernando Alonsóval, Sebastien Buemivel, valamint Kazuki Nakajimával – a spanyol számára pedig ez nem jelentett mást, mint azt, hogy az első endurance világbajnoki versenyét a dobogó legtetején zárta. Érdekesség, hogy utoljára 2013-ban nyert bármilyen futamot Alonso – abban az évben a Forma-1-es Spanyol Nagydíjon szelte át elsőként a célvonalat.

Igaz, a triónak kapóra jött az, hogy egy adminisztrációs baki miatt az időmérőn győzedelmeskedő #7-es Toyota a bokszutcából, egy környi hátrányból vághatott neki a versenynek. Azonban Mike Conway, Kamui Kobayashi és José Maria Lopez hármasa jó ütemben zárkózott fel: a harmadik órában már a második helyen haladtak, egy perccel elmaradva a testvérautótól.

5aee0a185ebfb.jpg

Alonso 2013 óta először nyert világbajnoki futamot bármilyen kategóriában – akkor a Forma-1-es Spanyol Nagydíjon állhatott fel a dobogó legtetejére.

Mindezt annak ellenére, hogy egyszer Nakajimának meg kellett ejtenie egy extra boxkiállást amiatt, mert a biztonsági övét nem rögzítették megfelelően, majd még ennek tetejében egy, a La Source-ban való megforgás hátráltatta az egység munkáját.

Nagyjából egy perc választotta el a két Toyotát mindaddig, amíg az utolsó órához érkezve be nem kellett küldeni a biztonsági autót. Történt ugyanis, hogy az SMP Racing #17-es számú BR1-AER-e Matevos Isaakyannal egy óriási balesetét szenvedett el az Eau Rouge-ban – ott, ahol a pénteki időmérőn Pietro Fittipaldi karambolozott, aminek következtében a brazil pilótát kettős lábtöréssel kellett megműteni. Az orosz pilóta viszont szerencsére sérülés nélkül megúszta az incidenst, még ha az autó nem is.

A Safety Car-fázisnak köszönhetően pedig összébb rázódott a mezőny, amely után nem sokkal Alonso átvette a volánt Nakajimától egy utolsó, dupla etapra. A spanyol mögött meg Mike Conway zárkózott fel. S noha a brit többször is egy másodpercen belülre került a másik Toyotához képest, egyszer sem kísérelte meg az előzést – így végül 1.4 másodperces hátrányban futott be, Alonsóék egysége mögött.

A két Toyota mögött a Rebellion Racing autói látták meg a kockás zászlót: előrébb az #1-es autó zárt André Lottererrel, Neel Janival, valamint Bruno Sennával annak dacára, hogy kétszer is ki kellett jönniük a depóba a transzponder meghibásodása miatt, megelőzve a Thomas Laurent, Gustavo Menezes, Mathias Beche alkotta #3-as egységet, amely sokáig a #17-es autóval vívott, annak brutális balesetéig.

A ByKolles-csapata LMP1-es ötödikként szelte át a célvonalat Tom Dillmann-nel, Oliver Webb-bel és Dominik Kraihamerrel, a kategória utolsóként célba érő autója pedig az #11-es SMP-s gép volt Mikhail Aleshinnal és Vitaly Petrovval.

5aee02711731c.jpg

Az LMP2-es géposztályban a G-Drive #26-os egysége győzedelmeskedett, azaz Jean-Éric Vergne, Roman Rusinov és Andrea Pizzitola állhattak fel a dobogó legtetejére. Vergne-éknek a biztonsági autó előtt még több mint egyperces előnyük volt, de a célvonalig így is megmaradt 21 szekundum a Jackie Chan DC Racing #38-as autójával szemben, amelyet a Signatech Alpine #36-os gépe kísért be a harmadik pozícióban.

Pastor Maldonado, a korábbi Forma-1-es futamgyőztes WEC-debütálásán a kategóriabéli hatodik helyet szerezte meg a DragonSpeed-csapat Orecájával, Nathanaël Berthon és Roberto Gonzalez váltótársaként – az egységnek nem volt sallangmentes versenye, mivel volt egy kisebb megállásuk, továbbá boxutcában való gyorshajtás miatt egy áthajtásos büntetést is le kellett töltenie.

Egy másik ex-F1-es, Giedo van der Garde is indult az LMP2-ben – a holland pilóta Racing Team Nederland-es egysége egy rövid ideig az élvonalban harcolt, azonban idejekorán befejeződött a #29-es Dallara számára a futam, mivel meghibásodott a generátor.

5aeafe7eac373.jpg

A GTE Pro-kategóriában indult gyári Ford-istálló versenye felemásan alakult: amíg a #66-os Olivier Plával és Stefan Mückével behúzta a futamgyőzelmet, addig a #67-es autó – a volánnál Harry Tincknell-lel – az Eau Rouge áldozatává vált… A brit versenyző éppen a második helyen haladt a géposztályban, amikor elveszítette az uralmát a Ford GT felett a második óra végén és frontálisan ütközött a gumifallal – a baleset természetesen egy biztonsági autós periódust eredményezett. Mindenesetre, hála Istennek, nem sérült meg Tincknell, azonban azt még homály fedi, hogy egyáltalán mi okozta a bukást.

A balesetet követően háromesélyes küzdelem tárgyává vált a kategóriagyőzelem, a #66-os Ford és a két gyári Porsche között. A #91-es Porsche olyan jó tempót diktált, hogy a harmadik órában Richard Lietz át is vette a vezetést Mückétől, egy jó 20 másodperces lemaradást ledolgozva. Azonban a csata forgatókönyvét újraírta az Isaakyan-féle baleset, amelynek révén a Ford meglógott és kényelmes előnnyel nyert.

Lietz nem sokkal később ráadásul újabb pozíciót rontott, miután a testvérautóval elhúzott mellette Michael Christensen (és Kevin Estre egysége), átvéve a második helyet. Az osztrák ezután már a harmadik hely megtartásáért küzdött foggal-körömmel Davide Rigon és Sam Bird kettőse ellen a #71-es AF Corse-Ferrariban.

A #71-es Ferrari sokáig a testvérautó #51-es mögött haladt, amíg Calado a depóban össze nem ütközött a GTE Am-ban versenyző #56-os Porschével és az azt vezető Egidio Perfettivel…

A BMW egy ötödik hellyel mutatkozott be az Endurance Világbajnokságon, két új Aston Martin Vantage-et is megelőzve.

5aedd15f3e1c0.jpg

A GTE Am-ban egészen az utolsó pillanatig öldöklő csatát vívott a #98-as Aston Martin a #90-es TF Sport-os Aston Martinnal, de Pedro Lamy végül vissza tudta verni Euan Hankey minden támadását.

A WEC szuperszezonja másfél hónap múlva, Le Mans-ban folytatódik.

A verseny végeredménye ezen a linken, az összefoglaló videó pedig alább tekinthető meg:

WEC on Twitter

TOTAL 6 Hours of Spa-Francorchamps - relive the sensational Super Season Opener with this highlight video again! Congratulations to all of the winners! Next stop: @24hoursoflemans. #WEC https://t.co/fTn6txYcr5

FRISSÍTÉS: Utólag kizárták a harmadik helyezett #1-es Rebelliont, ugyanis az autó egyik kopó része a minimum határértéknél 1.2 milliméterrel vékonyabbnak bizonyult a futamot követő technikai ellenőrzésen. Így a másik, a #3-as Rebellion lépett elő a dobogó legalsó fokára.

Fotó: WEC Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2813894094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása