Előbb a Mercedes ejtette át a Ferrarit taktikailag, majd - amikor a féltávnál a feje tetejére állt a verseny - a Red Bull mindkét rivális csapatot kitaktikázta, így Daniel Ricciardóé lett a futamgyőzelem a Kínai Nagydíjon Valtteri Bottas és Kimi Räikkönen előtt. Vettel a pole pozícióból indulva csak a nyolcadik lett, miután Verstappen kiforgatta őt.
Közép-európai idő szerint a reggeli órákban, 8 óra 10 perckor vette kezdetét az idei Forma-1-es szezon harmadik versenye, a Kínai Nagydíj. Sebastian Vettel jól rajtolt a piros lámpák elalvását követően, így meg tudta őrizni a vezetést, azonban a Ferrari másik pilótája, Kimi Räikkönen előbb a 100. nagydíját teljesítő honfitársával, a mercedeses Valtteri Bottasszal, majd a Red Bull-os Max Verstappennel szemben is veszített egy-egy pozíciót. Utóbbi felzárkózása révén a regnáló bajnok Lewis Hamilton is rontott egy helyet: visszaesett a negyedikről az ötödikre.
F1
We're underway in Shanghai for the Chinese Grand Prix! Follow along with live updates and timing >> f1.com/LIVE
A középmezőnyből és a mezőny hátsó régióiból már a 12. körben elkezdtek kijönni kerékcserére, de az élbolyból először a 18. körben látogattak ki a depóba, amikor is a Red Bull egyszerre hozta ki a versenyzőit, egy körrel később pedig a Mercedes is kihívta Hamiltont, majd a 20. körben jött Bottas is gumifrissítésre. Vettel a vezető helyről a 21. körben látogatott ki a szerelőihez, de a német csak a Mercedes finn pilótája - aki egy zseniális kivezető kört rakott össze - mögé tudott visszajönni.
A 26. körben Bottas és Vettel kettőse utolérte Räikkönent, egy körrel később azonban a mercedeses elhúzott a 2007-es világbajnok mellett, aki azért annyira fel tudta tartóztatni a honfitársát, hogy Vettel egy kicsit közelebb érjen. Räikkönen végül a 28. kör frissített gumit.
Formula 1 on Twitter
LAP 31/56: Rule No. 1 and all that... Gasly runs into Hartley at the hairpin � #ChineseGP �� #F1
A 31. körben pedig már a bokszutcán kívül is láthattunk egy-két látványos jelenetet: a hátsó hosszú egyenes végén félreértették egymást a Toro Rosso versenyzői: Pierre Gasly azt hitte, hogy Brendon Hartley elengedi a féktávon, de az új-zélandi csak laposabban akart kigyorsítani, így a francia nekiment és kiforgatta - később a versenybírák is a 2016-os GP2-bajnokot találták vétkesnek, akinek egy 10 másodperces időbüntetés lett a "jutalma". A kisebb kakaskodás miatt rengeteg törmelék maradt a 14-es kanyarban, emiatt meg pályára kellett hívni a biztonsági autót - ezt a Red Bull rögtön kihasználta, és megint kihozta mindkét versenyzőjét.
Öt kör múlva, a 36. körben folytatódhatott a verseny: az élmezőnyben nem változtak a pozíciók, azonban egy kör alatt Vettel leszakadt Bottasról, és a másik mercedeses, Hamilton ért egy másodpercen belülre hozzá képest. A 37. körben pedig kezdett kitüremkedni a Red Bull gumi- (és helyzeti) előnye: Ricciardo a 14-es kanyarban ugyanis DRS nélkül előzte meg Räikkönent, felzárkózva az ötödik pozícióba. Két kör múlva Verstappen szinte lehetetlen helyen, a 7-es kanyarban kívülről próbálta támadni Hamiltont, de megcsúszott alatta a Red Bull, és lesodródott a pályáról, így Ricciardo is bement a holland elé. Az ausztrál aztán a 40. körben, mondhatni már a szokásos helyen, bevetődött Lewis Hamilton mellé is, átvéve a harmadik helyet.
A 42. körben, a 6-os kanyar féktávján Verstappen ismét megpróbálkozott egy Hamiltonnal szembeni előzéssel, de ezúttal már sikerrel járt, és feljött az ötödik pozícióba. Mindeközben a hátsó DRS-zónában Ricciardo elsuhant Vettel mellett is, felzárkózva Bottas mögé!
Formula 1 on Twitter
LAP 43/56: More drama! VET �VER at the hairpin #ChineseGP �� #F1
Egy körrel később már a holland pilóta próbálkozott a német ferraris mellett, ám a manővere eléggé ámokfutás jellegűre sikeredett, ugyanis egy az egyben lemásolta Gasly hibáját, és Vettellel együtt saját magát is kiforgatta - ezzel Verstappen az ötödik, Vettel meg a hetedik helyre esett vissza. A versenyirányítás pedig azonnal elkezdte vizsgálni az incidenst, s végül az a döntés született, hogy a holland is kap egy 10 másodperces büntetést.
Formula 1 on Twitter
LAP 46/56: @danielricciardo TAKES THE LEAD! #ChineseGP �� #F1
Mindeközben, a 44. körben Daniel Ricciardo egy hihetetlenül kockázatos előzést mutatott be Bottasszal szemben, amellyel átvette a vezetést a Red Bull-lal. Néhány körrel később Verstappen megelőzte Hamilton, két körrel a leintés előtt pedig Alonso - egy levezetéses manőverrel - utasította maga mögé Vettelt a hetedik helyért.
Daniel Ricciardo a verseny utolsó szakaszában szépen leszakította magáról a mezőnyt, végül majd' 9 másodperces előnnyel szelte át a célvonalat, ezzel megszerezve pályafutása hatodik győzelmét és az elsőt a tavalyi Azerbajdzsáni Nagydíj óta! Ezzel pedig továbbra is győzelem nélkül marad a Mercedes, holott már három futam eltelt és erre még nem volt példa a hibridéra kezdete óta: végül Valtteri Bottas a második helyen zárta a 100. futamát, a dobogó legalsó fokára meg a másik finn, Kimi Räikkönen állt fel.
Hamilton a másik Mercedesszel - Verstappen büntetésének köszönhetően - a negyedik lett, a mai reggel során kissé vadorzó módon vezető holland az ötödik helyen zárt. Nico Hülkenberg a Renault-val minden lehetőséget kimaximalizált, és a középmezőny legjobbjaként a hatodik helyen ért célba, a francia gyári istálló pedig kettős pontszerzésnek örülhetett Carlos Sainz 9. helye révén. A két RS18-as között Alonso és a világbajnokságot kilenc ponttal még mindig vezető Vettel zárt, az utolsó pontot meg a haasos Kevin Magnussen csípte el.
A Force India éppen csak lemaradt a pontszerzésről, összesen pedig 19-en látták meg a kockás zászlót - tehát, egy pilóta, név szerint Brendon Hartley nem látta meg a kockás zászlót.
Két hét múlva, Azerbajdzsánban jön a folytatás!
A Kínai Nagydíj végeredménye:
Az egyéni pontverseny állása (3./21. futam után):
Poz. | Versenyző | Csapat | Futamgyőzelmek száma | Pont | Hátrány |
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | 2 | 54 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | 45 | - 9 | |
3. | Valtteri Bottas | Mercedes | 40 | - 14 | |
4. | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1 | 37 | - 17 |
5. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 30 | - 24 | |
6. | Fernando Alonso | McLaren | 22 | - 32 | |
7. | Nico Hülkenberg | Renault | 22 | - 32 | |
8. | Max Verstappen | Red Bull | 18 | - 36 | |
9. | Pierre Gasly | Toro Rosso | 12 | - 42 | |
10. | Kevin Magnussen | Haas | 11 | - 43 | |
11. | Stoffel Vandoorne | McLaren | 6 | - 48 | |
12. | Carlos Sainz | Renault | 3 | - 51 | |
13. | Marcus Ericsson | Sauber | 2 | - 52 | |
14. | Esteban Ocon | Force India | 1 | - 53 | |
15. | Sergio Pérez | Force India | 0 | - 54 | |
16. | Charles Leclerc | Sauber | 0 | - 54 | |
17. | Brendon Hartley | Toro Rosso | 0 | - 54 | |
18. | Lance Stroll | Williams | 0 | - 54 | |
19. | Romain Grosjean | Haas | 0 | - 54 | |
20. | Sergey Sirotkin | Williams | 0 | - 54 |
A konstruktőri pontverseny állása (3./21. futam után):
Poz. | Csapat | Futamgyőzelmek száma | Pont | Hátrány |
1. | Mercedes | 85 | ||
2. | Ferrari | 2 | 84 | - 1 |
3. | Red Bull | 1 | 55 | - 30 |
4. | McLaren | 28 | - 57 | |
5. | Renault | 25 | - 60 | |
6. | Toro Rosso | 12 | - 73 | |
7. | Haas | 11 | - 74 | |
8. | Sauber | 2 | - 83 | |
9. | Force India | 1 | - 84 | |
10. | Williams | 0 | - 85 |
Fotó: Zimbio | Táblázat: FIA
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.