F1 - A PIRELLI ISMERTETTE A GUMIK KÖZÖTTI KÜLÖNBSÉGEKET
Emellett már a Spanyol és a Kanadai Nagydíj gumikiosztása is ismert.

A Forma-1 hivatalos gumiszállítója, a Pirelli most ismertette, hogy mekkora időbeli különbség van az egyes száraz pályára szánt keverékei között.

Az idei első téli teszthetet a rossz időjárási körülményeknek köszönhetően gyakorlatilag a kukába dobhatjuk, viszont a második héten már sokat tesztelhettek a csapatok, így az olasz gumigyártó is hatékonyabban tudott dolgozni.

A Pirelli most a teszthét eredményei és a csapatok által szolgáltatott adatokat elemezve kiadta a gumikeverékek közötti időkülönbséget. Itt természetes érdemes megjegyezni, hogy a csapatok eltérő programokon voltak, ráadásul a körülmények sem voltak mindig azonosak, de mégis fel lehet állítani belőlük egy elméleti sorrendet.

Mekkora is a tényleges különbség az egyes keverékek között?

  • a közepes és a lágy között: 0,8 másodperc
  • a lágy és a szuperlágy között: 0,4 másodperc
  • a szuperlágy és az ultralágy: 0,6 másodperc
  • az ultralágy és a hiperlágy: 0,7-0,8 másodperc

A kemény keverékű abroncsról nem sok információ látott napvilágot, lévén, hogy a csapatok egyáltalán nem használták, csupán a Mercedes és a Sauber járatta meg a legkeményebb gumikat, de ők sem erőltették a használatát. Ez a típus vélhetően hasonló szerepet tölthet be, mint tavaly, azaz csak vészhelyzet esetén fogják alkalmazni őket.

Ha valóban ezek a különbségek az abroncsok között, akkor vélhetően a Mercedes foglalja el továbbra is az első helyet az erősorrendben, mögöttük a Red Bull és a Ferrari lehet szorosan, a középmezőny viszont elképesztően egybe lehet, ami komoly csatákat vonhat maga után.

Közben a Pirelli már a szezon ötödik és hetedik futamára, a Spanyol és a Kanadai Nagydíjra szánt gumiabroncsokat is ismertette. Spanyolországban a csapatok a szuperlágy-lágy-közepes triót használhatják majd, míg a montreali lesz az első hétvége, ahol a csapatok rendelkezésére állnak majd az újonnan kifejlesztett hiperlágy gumik is, amelyek a regnáló világbajnok Lewis Hamilton szerint a valaha készített legjobb típus, amióta a Pirelli beszállt a Forma-1-be 2011-ben. A rózsaszín oldalfalú abroncsok mellett az olasz-kínai gumicég még az ultralágy és a szuperlágy gumikat szállítja el a Circuit Gilles Villeneuve-re.

Idén a Pirelli jóval lágyabb típusú abroncsokat biztosít a csapatoknak, vélhetően idén több kerékcserés játékot láthatunk futamonként, ami teljesen felboríthatja a sorrendet. Várjuk tehát az idei szezonrajtot, ami két hét múlva veszi kezdetét Ausztráliában.

Íme, a 2018-as idény első, második, harmadik, negyedik, ötödik és hetedik versenyének gumikínálatai:

20383_tab-3-eng.jpg

Fotó: Zimbio | Táblázat: Pirelli

Írta: Lombárszki Csaba

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1113730674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása