A négyszeres konstruktőri világbajnok csapat 2018-as versenygépe a megszokottól eltérő, ám - sajnos - nem végleges festéssel látta meg a napvilágot.
Tartotta az ígéretét a Red Bull Racing, amelynek megfelelően hétfőn délelőtt az interneten tárta a publikum az első fotókat a 2018-as autójáról, az RB14-esről, amelyet a pályán Daniel Ricciardo és Max Verstappen kettőse fog terelgetni. Az autó jelenleg még az elmúlt két évben használt sötétkék-piros színkombinációtól rendkívül eltérő, kékes terepmintás köntös pompázik, de a Milton Keynes-i istálló minden illúziónkat már az elején rombolva kijelentette, hogy ez csak ideiglenes dizájn - a végső, a versenyeken is használatos festését majd a barcelonai tesztsorozat során mutatja majd be.
Az RB14-esen a festésen túl azonban megfigyelhetőek más, érdekes dolgok - ilyenek például az oldaldobozok vagy az úgynevezett bargeboard-elemek, azaz a pilótafülkével nagyjából egy vonalban lévő terelőszárnyak. A csapat a sajtóközleményében elárulta, hogy már rég volt arra példa, hogy ennyire korán bemutatóképes legyen az autója, hiszen a korábbi években az energiaitalos csapat rendre az utolsó pillanatokban rántotta le a leplet.
Ezt többek között az is bizonyítja, hogy az autó már egy héttel az előszezoni kollektív tesztelés előtt túlesett a bejáratáson, amelyért a csapat az egyik filmes napját is felhasználta. A csapaton belül pedig Daniel Ricciardót érte az a megtiszteltetés, hogy ő pakolhatta bele az első köröket a Red Bull 2018-as versenygépe. Mint az ismeretes, egy évben egy csapat két forgatási napból gazdálkodhat - egy nap folyamán pedig maximum 100 kilométer tehető meg az autóval, a Pirelli külön erre a célra kifejlesztett bemutatógumijain.
Red Bull Racing on Twitter
Up and running for 2018 � #RB14 https://t.co/0VFPPvPz6L
Könnyen előfordulhat, hogy ez lesz a bikák utolsó Renault-hajtású Forma-1-es autója, ugyanis a nemzetközi sajtó már hosszú hónapok, sőt évek óta arról cikkez, hogy jövőre, immár a testvércsapat Toro Rosso mintáját követve, Honda-motorra válthatnak. Sőt, a jövőben, az új motorszabályok 2021-es érkezésekor akár egy Aston Martinnal való, eddiginél is szorosabb, motorpartneri együttműködés sem zárható - főleg azok után, hogy a brit sportautómárkát érdekli is az új koncepció.
Valóban nagyon keményen dolgozhatott a tél folyamán a Red Bull, ebből adódóan pedig a cél nyilvánvaló az lenne, hogy a bajnoki címért harcoljon. Igaz, tavaly is hasonló reményekkel várta a Forma-1-es szezont az osztrák gyökerekkel rendelkező gárda, de végül az RB13-as konstrukció, a "Valakinek szerencsés, valakinek balszerencsés." szlogennel kudarcot vallott összességében, hiába nyert összesen három futamot - kettőt Max Verstappennel (Malajziában és Mexikóban), és egyet Ricciardóval (Azerbajdzsánban).
A Red Bull a harmadik csapat, amely lerántotta a leplet, a Haas és a Williams után a sorban. Holnap pedig a Sauber C37-essel és a Renault RS18-assal folytatódik az autóbemutatók sorozata.
További képek arról, ahogyan Daniel Ricciardo köröz az RB14-essel a silverstone-i pályán:
Red Bull Racing
That feeling when the #RB14 hits the track for the first time � #givesyouwings
Fotó: Red Bull Racing
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.