Először Magny-Cours-ban gördültek pályára az új generációs, Halo-val felszerelt versenyautók.
Mint az ismeretes, idén új érába lép a Forma-1 előszobájának tartott Forma-2-es széria, amelynek keretein belül új, 3.4 literes és hathengeres turbómotorokkal, illetve a Halo biztonságtechnikai eszközzel felszerelt autók veszik át a régi, 2011-ben bemutatkozott technika helyét. Ezeket az autókat január végén kapták meg a csapatok, amelyek az összeszerelést követően a szerdai nap folyamán tehettek szert az első tapasztalatra azok kapcsán, a Magny-Cours-i pályán lebonyolított bemelegítésen.
A körülmények meglehetősen trükkösek voltak a hideg levegőhőmérséklet és a pálya némely szakaszain nyomokban megjelenő hólepel miatt. A shakedown közép-európai idő szerint reggel kilenc órakor kezdődött - amint a bokszutca végén zöldre váltott lámpa, a DAMS szinte azonnal pályára küldte kanadai versenyzőjét, Nicholas Latifit, akit Lando Norris (Carlin), Jack Aitken (ART Grand Prix) és Luca Ghiotto (Campos Racing) követett a továbbiakban az első turnusban. Később Santino Ferrucci vitte pályára a Trident istálló gépét, majd jött Louis Delétraz és a Charouz Racing System, utána pedig Daniel de Jong is elhagyta a depót korábbi csapata, az MP Motorsport járgányával. Nem sokkal utánuk pályára lépett Nyck de Vries (Prema), illetve Artem Markelov (Russian Time), végül pedig Nirei Fukuzumi is megtehette az első kilométereket az Ardennel.
Az első csörtében a Premát és a Charouz-t leszámítva minden csapat neve mellett volt legalább egy gyors kör, a leggyorsabbnak pedig a Carlin és Lando Norris bizonyultak - a Forma-3-as Európa-bajnokság tavalyi bajnoka 10 kört teljesített a Pirelli esős abroncsain. Rajta kívül még Fukuzumi tett meg viszonylag sok kört, szám szerint kilencet, majd ebben a sorrendben Ferrucci és Ghiotto követték a japánt nyolc, valamint hét körrel. A reggeli szakasz végére az új F2-es autók összesen 85 kört teljesítettek.
Két órával később pedig már száradó pályán nyúzhatták meg egy kicsit az új technikát a versenyzők - megtette első kilométereit Arjun Maini a Tridenttel, aki után Delétraz és a Carlin brazilja, Sergio Sette Camara hagyta el a depót. Amint az időjárási körülmények és az aszfaltcsík állapot lehetővé tették, a versenyzők száraz pályára alkalmas gumikra váltottak, az élen Maximilian Güntherrel (Arden) és Maini-val.
Hamarosan Fuoco átvette Delétraz helyét a Charouz istálló autójában, és Norris, valamint Ferrucci is visszatértek még a pályára, hogy száraz pályás tapasztalataik is legyenek.
Végül Ghiotto futotta a legjobb időt, aki egyúttal a legtöbb kört is teljesítette összességében, egészen pontosan 29-et - Maini eggyel, a tavalyi GP3-bajnok George Russell (ART Grand Prix) kettő körrel tett meg kevesebbet, mint az olasz. Délután 240 kört tettek meg a csapatok, így az egész napra összesen 325 kört, azaz 1434 kilométert könyvelhettek el.
A versenyzők, akik pályára gördültek a shakedown során:
Artem Markelov |
RUSSIAN TIME |
Sean Gelael |
PREMA Racing |
Nyck De Vries |
PREMA Racing |
Nicholas Latifi |
DAMS |
Jack Aitken |
ART Grand Prix |
George Russell |
ART Grand Prix |
Daniel De Jong |
MP Motorsport |
Nirei Fukuzumi |
Arden International |
Maximilian Günther |
Arden International |
Luca Ghiotto |
Campos Racing |
Santino Ferrucci |
Trident |
Arjun Maini |
Trident |
Lando Norris |
Carlin |
Sergio Sette Camara |
Carlin |
Louis Delétraz |
Charouz Racing System |
Antonio Fuoco |
Charouz Racing System |
Fotó: Zak Mauger / FIA Formula 2 Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.