F1 - MÉGSEM A WILLIAMS MUTATTA BE ELŐSZÖR A 2018-AS AUTÓJÁT

27973071_1003304756499452_7662554170907667935_n.jpg

A harmadik Forma-1-es éve előtt álló Haas F1 Team mindenkit megelőzött, már ami az autóbemutatókat illeti. Íme, az első 2018. évi Forma-1-es gép!

Noha az előzetes bejelentések alapján joggal számítottunk arra, hogy február 15-e lesz a vízválasztóvonal a Forma-1-es autóbemutatókat illetően, a Haas mindenkit meglepett, és szerda délután váratlanul bemutatta fennállásának harmadik F1-es gépét. Első ránézésre az autó a 2017-es elődjéhez képest két területen változott: felkerült rá a rettegett Halo-rendszer, továbbá a betiltott cápauszony helyett egy sörényformájú aerodinamikai elem jelent meg a motorborításon.

Ugyanakkor a karosszéria alatt nagyon is sok módosítás mehetett végbe - a csapat állítja, hogy a holtszezonban nem kis hangsúlyt fektettek arra a mérnökök, hogy áthidalják az elmúlt két év folyamán mumusként rendre visszatérő kormányzási és aerodinamikai problémáikat, egy sokkal stabilabb versenyautót megépítve. Emellett a Haas-nál nagy erőfeszítéseket tettek meg annak érdekében, hogy csökkentsenek az autó tömegén, amely majd a beállítások során könnyedséget jelenthet.

"Kiiktattunk minden olyan változót, amelyekről tudtuk, hogy gyengék vagyunk azokban. Azokra a részekre fókuszáltunk, amelyek jobbá teszik az autónkat az egyenletesség szempontjából, illetve amelyek révén csökkenthetjük a topcsapatokkal szembeni lemaradásunkat" - nyilatkozta a Haas hivatalos sajtóközleményében a csapattulajdonos, Gene Haas.

Haas F1 Team

Thirty years ago Gene Haas built his very first (VF) Haas Automation, Inc. CNC machine. Today, we unveil the #VF18 livery with a nod to those roots. Read more: HaasF1Team.com/VF18

További képek a Haas 2018-as autójáról.

"Az autó fejlődésében a legnagyobb szerepet a Halo érkezése játszotta, amely egy kis tanulmányozást igényelt az aerodinamikai szakembereink részéről. Ugyanakkor a dizájnereinknek így is kemény dolguk volt azzal, hogy megváltoztassák az autó karosszériáját, de végül a Halo teljesítette a teszteket." - kommentálta az új autó, a VF-18-as érkezése kapcsán a csapatfőnök, Günther Steiner. "A Halo egy kicsit nőtt az autó minimumtömege, és annak az elhelyezkedése miatt a súlypont is egy picit magasabbra került az eddiginél. De ebben a tekintetben minden csapat egy hajóban evezett."

"Mivel a szabályok 2017-ről 2018-ra nemigen változtak, ez az autó a tavalyinak egy továbbfejlesztett változata. Így forradalmi újításról szó sincs, inkább egyfajta finomhangolás történt - látható, hogy az idei autón is látható a tavalyi autón is megjelent alkatrészek" - folytatta a gondolatait a lengyel származású csapatvezető, aki hiszi, hogy a Haas idén már előrébb léphet a konstruktőri értékelésben, amelyet az előző két évben a nyolcadik pozícióban zárt a kannapolisi központú alakulat. "Elég jól sikerült a 2017-es modellünk, de sosem hoztuk ki belőle igazán a legjobbat - ez az, amin változtatni akarunk 2018-ban. A lehető legkönnyebbé tettük az autót, hogy minél több ballasztot cipelhessünk. Ugyanis jobb munkát végezhetünk azáltal, hogy oda pakoljuk a súlyokat, ahová csak szeretnénk."

Ahogyan az a képeken látható, a Haas F1 Team autófestést illetően visszatért a 2016-os dizájnhoz, ami azt jelenti, hogy a szürke mellett ismét jelentős teret nyert magának a piros és a fekete szín is. A csapat versenyzői akárcsak tavaly, idén is Romain Grosjean és Kevin Magnussen lesznek.

Fotó: Haas F1 Team

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8713669306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása