Ahogy távolodunk a decemberi hónapban fennállt teljes homálytól, s egyre közeledünk a WTCC és a TCR egyesüléséből új szériaként létrejött Túraautó Világkupa szezonnyitója felé, egyre több minden derül ki. Még két hónap ugyan hátra van a rajtig, de összegyűjtöttük, hogy mit tudunk idáig a bajnoksággal kapcsolatban.
Mint az ismeretes, még az óévben, december 6-án érkezett a bejelentés, miszerint a 2018-tól nem lesz külön Túraautó Világbajnokság és TCR Nemzetközi Széria, a helyükbe a Túraautó Világkupa (WTCR) lép. A lényege a sorozatnak az, hogy TCR-specifikációjú autókkal lehet indulni, amelyeket csakis privát csapatok futtathatnak – igaz, igénybe vehetik a gyártók támogatását, ha van rá mód.
A Sportszabályzat piszkozati (!!!) változata szerint a mezőnyben összesen 28 teljes szezonra nevezett autó lehet jelen, továbbá minden egyes eseményen részt vehet további kettő, szabadkártyás versenyző is. A csapatok 150 ezer euró fejében adhatják le a nevezésüket.
A WTCC-ben/TCR-ben megszokott formulához képest változik a hétvégék lebonyolítása is. Szombaton két szabadedzést, egy időmérő edzést és egy futamot fognak rendezni, míg vasárnap jön egy újabb időmérő, amelyet – a WTCC-s rendszerben korábban látott – nyitó- és főfutam követ.
Ennek megfelelően a szabályalkotók belenyúltak a pontrendszerbe is, az alábbi rendszer szerint:
- Az időmérő edzés harmadik szakasza: 5 – 4 – 3 – 2 – 1 pont
- Első futam: 27 – 20 – 17 – 14 – 12 – 10 – 8 – 6 – 4 – 2 pont
- Második futam: 25 – 18 – 15 – 12 – 10 – 8 – 6 – 4 – 2 – 1 pont
- Harmadik futam: 30 – 23 – 19 – 16 – 13 – 10 – 7 – 4 – 2 – 1 pont
December végén pedig már az előzetes versenynaptárt is ismertették, amely a következő:
Dátum |
Helyszín |
április 7-8. |
Marokkó, Marrákes |
április 28-29. |
Magyarország, Hungaroring |
május 10-12. |
Németország, Nürburgring Nordschleife |
május 19-21. |
Hollandia, Zandvoort |
június 23-24. |
Portugália, Vila Real |
augusztus 4-5. |
Argentína, Termas de Rio Hondo |
szeptember 29-30. |
Kína, Ningbo |
október 27-28. |
Japán, Szuzuka |
november 15-18. |
Makaó, Makaó |
* Plusz egy helyszín a július 22-i vagy az október 7-i hétvégén. |
Ahogy az a fenti táblázatban látható, az idei szezon a marrákesi Circuit Moulay El Hassan pályán veszi majd kezdetét április első felében, és a legendás utcai pályán, a makaói Circuito da Guia aszfaltcsíkon zárul november közepén. A marokkói szezonnyitó után pedig a széria olyan helyszínekre látogat majd el, mint a Hungaroring, a Nordschleife, a 2007 után a WTCC/WTCR világába visszatérő Zandvoort és Vila Real, majd a két hónapos nyári szünet előtti utolsó helyszín Termas de Rio Hondo lesz. A holland forduló rendkívülisége az, hogy amennyiben nem egy billentyűelütésről van szó, akkor még hétfőn is fognak futamot rendezni.
Ha a versenyzők visszajönnek a szünetről, jön a ningbói és a szuzukai hétvége, zárasképpen pedig a legendás és az emlékezetes roncstemetőkről hírhedt Makaó. Összesen tíz helyszínből fog állni a kalendárium, de egy helyszínt még homály fed, és csak annyit tudunk róla, hogy annak korábban még nem volt dolga a WTCC-vel, és vagy a július 22-i, vagy az október 7-i hétvégén teszi majd ott tiszteletét a WTCR mezőnye.
A tavalyi szezonhoz képest a legszembetűnőbb változások Monza, Motegi és Katar kiesése a naptárból - utóbbi városban a Losail Circuit rendezte a Túraautó Világbajnokság szezonzáró eseményét az előző három esztendőben.
A napokban pedig az is hivatalossá vált, hogy a Yokohama lesz a bajnokság gumi-, a Panta pedig az üzemanyagpartnere. A japán abroncsgyártó –, amelyet 1917-ben alapították – az elmúlt évtizedekben komoly szerepet játszott a túraautózás világában, és a WTCC-ben is jelen volt egészen 2006 óta. Az olasz üzemanyagcég meg hasonlóan része volt a világbajnokságnak korábban. Az Eurosport Events mindkét vállalattal egy két évre szóló kontraktust írt alá.
Ami meg a mezőnyt illeti, még jócskán vannak kérdőjelek, de jelen állás szerint öt csapat és tizenegy autó ott lesz a rajtrácson. Így áll jelenleg a WTCR 2018-as mezőnye:
Csapat |
Autó |
Versenyzők |
Boutsen Ginion Racing |
Honda Civic Type-R TCR |
???, ??? |
BRC Racing Team |
Hyundai i30 N TCR |
Michelisz Norbert, Gabriele Tarquini |
Comtoyou Racing |
Audi RS 3 LMS |
Denis Dupont, Aurélien Panis, ??? |
Romeo Ferraris |
Alfa Romeo Giulietta TCR |
???, ??? |
Sébastien Loeb Racing |
Volkswagen Golf GTI TCR |
Mehdi Bennani, Rob Huff |
Idáig a Boutsen Ginion Racing és a Romeo Ferraris csak annyit erősített meg, hogy két-két Hondát, valamint Alfa Romeót fog csatasorba állítani. Ellenben a Hyundai gyári támogatottságát élvező BRC Racing Team bejelentette a versenyzőit is Michelisz Norbert és Gabriele Tarquini személyében. Az olasz csapat felállásán kívül még annyit tudhattunk meg, hogy a Comtoyou Racing Denis Dupont és Aurélien Panis mellett egy harmadik versenyzőt is indít majd, míg a Sébastien Loeb Racingnél már teljes a pilótapáros, Rob Huff-fal és Mehdi Bennanival.
Teljesen tisztában vagyunk vele, hogy az elmúlt napokban kiszivárgott az Instagramon egy lehetséges nevezési lista, olyan vadságokkal benne többek között, hogy az egykori Forma-1-es pilóta Pastor Maldonado is a mezőny része lesz egy Campos-SEAT-tal. Ezeket ebben a cikkben nem kívánjuk közölni – már csak amiatt sem, mert maga, a lista posztolója néhány nap után letörölte a képet. Ennek megfelelően kérdéses, hogy mi lesz a magyar érdekeltségekkel (Zengő Motorsport, M1RA), de amint eljön az ideje, biztosan fény derül a részletekre.
Amennyiben lesznek újabb hivatalos bejelentések akár pilótákkal, akár bármi mással kapcsolatban, természetesen be fogunk számolni róluk.
Fotó: TCR Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.