A csütörtöki nap folyamán teljessé és véglegessé váltak a csapatok pilótafelállásai a marrákesi fordulót követő újonctesztre.
A Formula-E-ben egyedi meghatározása van az "újonc" kifejezésnek - ugyanis az számít újoncnak, akinek a birtokában még sohasem volt eLicence, ez pedig azt eredményezi, hogy nem kevés sztárversenyzőnek adódik lehetősége arra, hogy életében először vezethessen Formula-E-autót a január 14-én, a marokkói versenypályán esedékes gyakorláson, mindössze egyetlenegy nappal a Marrákesi ePrix után. Ennek köszönhetően a felhozatal több olyan pilótát is tartalmaz, aki vagy DTM-bajnok, vagy GP2-es bajnoki második helyezett például.
Paul di Resta, a Német Túraautó Bajnokság 2010-es bajnoka és korábbi Forma-1-es pilóta a Panasonic Jaguar Racing színeiben fogja megejteni az elektromos formulaautós debütálást. A skót versenyző már nagyon várja az új kalandot: "Már nagyon várom, hogy belekóstolhassak a Formula-E-be és kipróbálhassam a Jaguar I-TYPE 2-t. Ez egy kiváló lehetőség, méghozzá az évnek a legmegfelelőbb időszakában. Ez egy nagyszerű kezdete lesz a Panasonic Jaguar Racinggel való kapcsolatomnak. Marrákesben egy intenzív tesztnap vár ránk, de biztos vagyok abban, hogy tudok majd pozitív visszajelzésekkel szolgálni a csapatnak."
A Circuit International Automobile Moulay El Hassan fel fog bukkanni a motorsport az egyik legismertebb vezetéknév, a Fittipaldi, ugyanis a kétszeres Forma-1-es világbajnok Emerson unokája, a Formula V8 3.5-ös Világsorozatot a 2017-es évben megnyerő Pietro Fittipaldi fog pályára gördülni, ugyanúgy a Jaguar csapatával, mint Di Resta. A 21 éves brazil számára noha korábbi tesztek révén már nem annyira ismereten a Formula-E világa, már nagyon várja az új lehetőséget: "Nagyon boldog vagyok, és a lehetőségért -, miszerint tesztelhetem a Jaguar I-TYPE 2-t - hálával tartozom a Panasonic Jaguar Racingnek. Már az első, doningtoni tesztek óta közelről figyelemmel kísértem a Formula-E világát. Nagyon várom, hogy vezethessem az autót, ugyanis ez egy nagyon különleges privilégium a Jaguar örökségével a versenyzés világában."
A DS Virgin Racing két ambiciózus fiatalt vett a szárnyai alá, a GP2-es bajnokság 2016. évi második helyezettje és a Ferrari Forma-1-es alakulatának harmadik számú versenyzője, Antonio Giovinazzi, valamint a Forma-3-as Európa-bajnokság 2017-es szezonját a második pozícióban záró Joel Eriksson személyében.
Gary Paffett -, aki immár 2003 óta versenyez a DTM-ben, ahol 2005-ben bajnok is lett - úgyszintén az első kilométereit fogja megtenni egy Formula-E-autóval - ehhez a britnek a lehetőséget a Mercedes égisze alá tartozó Venturi-HWA csapat biztosítja, akárcsak a helyi, marokkói versenyzőnek, Michael Benyahiának. A háromszoros csapatbajnok Renault e.dams a japán F3-as bajnokot, Takabosi Micunorit és a Forma-2-ben tavaly debütált Alexander Albont, a Mahindra Racing pedig két ismertebb pilótát, Daniel Juncadellát és Sam Dejonghe-ot ülteti volán mögé.
Az Audi-Abt csapat kettő, a német márka kötelekében lévő versenyzőnek, a Forma-2-es futamgyőztes Nyck de Vriesnek és a DTM-futamgyőztes Nico Müllernek ad lehetőséget. Az első versenyhétvégét pont nélkül záró Dragon Racing autóiba a Forma-3-as Európa-bajnokságot 2017-ben a harmadik pozícióban végző Maximilian Günther és az olasz Andrea Caldarelli -, aki az elmúlt évek folyamán inkább a GT-versenyzés világában volt érdekelt - fognak bepattanni.
A NIO alakulata két olyan versenyzőt küld pályára, akiket elsősorban a WEC világából ismerhetünk, egészen pontosan Harry Tincknell-t és Alexandre Imperatorit, hasonlóan a Techeetah-hoz, amely James Rossistert és Frédéric Makowieckit ülteti be a versenygépeibe. Az Andretti csapata pedig a DTM 2012-es bajnokával, Bruno Spenglerrel és az Indy Lights-ban versenyző Colton Hertával lesz jelen a gyakorláson.
A két részre bontott tesztnap folyamán minden versenyző rendelkezésére egy szett új és egy szett használt gumiabroncs áll.
Íme, a marrákesi újoncteszt pilótafelállásai:
Csapat | Versenyzők |
Audi Sport ABT Schaeffler | Nyck de Vries (#1, holland), Nico Müller (#66, svájci) |
DS Virgin Racing | Antonio Giovinazzi (#2, olasz), Joel Eriksson (#36, svéd) |
Panasonic Jaguar Racing | Pietro Fittipaldi (#3, brazil), Paul di Resta (#20, skót) |
Venturi Formula E Team | Michael Benyahia (#4, marokkói), Gary Paffett (#5, brit) |
DRAGON | Maximilian Günther (#6, német), Andrea Caldarelli (#7, olasz) |
Renault e.dams | Takabosi Micunori (#8, japán), Alexander Albon (#9, thai) |
NIO Formula E Team | Harry Tincknell (#16, brit), Alexandre Imperatori (#68, svájci) |
TECHEETAH | James Rossister (#18, brit), Frédéric Makowiecki (#25, francia) |
Mahindra Racing | Daniel Juncadella (#19, spanyol), Sam Dejonghe (#23, belga) |
Andretti Formula E | Bruno Spengler (#27, kanadai), Colton Herta (#28, amerikai) |
Fotó: LAT/Formula-E Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.