F1 - BETILTOTTÁK A CÁPAUSZONYOK HASZNÁLATÁT - A MCLAREN KÖPÖTT BELE A TÖBBIEK LEVESÉBE?

f1_grand_prix_abu_dhabi_practice_rsgvs7inknvx_1.jpg

Péntek este látott napvilágot a döntést, miszerint mégsem lehet majd használni jövőre az idén visszatért cápauszonyokat. Emiatt a csapatok között nincs egyetértés, ugyanis a jelek szerint csak a McLaren vétózta meg az aerodinamikai elem használatát.

Mint az ismeretes, 2010 vége után visszatértek a Forma-1-be a motorborítás-nyúlványok, azaz a cápauszonyok. Eleinte nem örvendett az alkatrész túl nagy népszerűségnek, azonban a szezon folyamán számos előnyét fedezték fel: a rajta elhelyezhető feliratokkal és ábrákkal segíti a versenyzők megkülönböztetését, emellett plusz reklámfelületet is jelent - s mint tudjuk, a mai világban a csapatok szempontjából nagyon fontosak a szponzorok.

Emiatt a kezdeti ellenségeskedés tovaszállt, és a csapatok egy idő után úgy gondolták, hogy mégiscsak jobb lenne megtartani a cápauszonyokat 2018-ra. Erről elkezdtek egyeztetni a Stratégiai Csoporttal, amely több intézkedést is tett annak érdekében, hogy a jövő évi szezonra érvényes szabályok is legálisnak nyilvánítsák. Azonban a McLaren csapata megvétózta a tervet a hírek szerint: a wokingi istálló a cápauszony helyett egy maximum nagyon kicsi nyúlványt preferált. A probléma pedig az, hogy miután egy kései időpontban akartak módosítani egy szabályon a csapatok, teljes egyetértésre szükségeltetik.

f1_grand_prix_abu_dhabi_practice_c_yzl7t8oiex.jpg

motorsport.com pedig megtudta, hogy a technikai igazgatók e heti megbeszélésén meg is született a végleges döntés, miszerint 2018-ban tiltott lesz a motorborítás-nyúlványok használata. Ez rendkívül rossz hír a legtöbb csapat számára, hiszen a jövő évi autók tervezése már javában zajlik, és minden bizonnyal a legtöbben számoltak a cápauszony megtartásával.

A Force India technikai igazgatója, Andrew Green erre mutatott rá a globális szakportálnak adott nyilatkozatában: "Ez a döntés eléggé komplikálttá teszi a dolgokat. Ugyanis ez azt jelenti, hogy azt a részét az autónak újra kell terveznünk, amelyhez hozzá se akartunk nyúlni, mivel annak tudatában voltunk, hogy a motorborítások jövőre szinte ugyanolyanok lesznek. Most azonban kiderült, hogy mégsem, így ilyenformán azt a részt át kell építenünk. Nem nagy dolog az egész, de mindig van valamit, amit meg kell csinálnunk úgy, hogy még csak nem is gondoltunk arra, hogy meg kellene csinálnunk."

Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója azonban megvédte munkaadójának álláspontját: "Nem értem, hogy miért akart mindenki valami olyat tenni, ami ellentétes a szabályokkal. Már hónapokkal ezelőtt el lett döntve, hogy nem lesz cápauszony vagy csak egy nagyon minimális nyúlvány. Ez benne van a jövő évi szabályokban. Igaz, néhány csapat azt hitte, hogy ez változni fog, mert meg akarták tartani a nagy uszonyt. Utána arról volt szó, hogy legyen a Mercedes-stílusú cápauszony, végül mi csak emlékeztettünk mindenkit, hogy mire szavaztunk hat hónappal ezelőtt. Ezután a többiek amiatt panaszkodtak, hogy akkor változtatniuk kell az egészen, hiszen már a szélcsatornában is tesztelték a meglévő modellt. Semmi gond, de ismerik a szabályokat. Így nincs mire föl vitatkozni, ennyi."

Fotó: Zimbio

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7213376399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása