F1 - A RED BULL KITETTE KVYAT SZŰRÉT

daniil_kvyat_f1_grand_prix_belgium_umukwrdwot0x.jpg

Már több nemzetközi médium is beszámolt róla, hogy a Toro Rosso a 2017-es szezon hátralévő versenyeit a Pierre Gasly - Brendon Hartley duóval fogja teljesíteni, miközben úgy néz ki, hogy a Red Bull-nál Daniil Kvyat végleg kikerült a pikszisből...

A Toro Rossónál az október a változások hónapja az eddigiek alapján. Az egész láncreakció akkor indult el, amikor is a Red Bull-nál úgy döntöttek, hogy a faenzai fiókcsapatnál Daniil Kvyat helyett Pierre Gasly versenyezzen a Japán és az Amerikai Nagydíjon.

toro_rosso_pilotak.jpgIgen ám, csak közben kiderült, hogy a bő egy évre a Renault-nak kölcsönadott Carlos Sainz idejekorán, már az austini versenytől csatlakozhat új csapatához, átvéve a kiebrudalt Jolyon Palmer helyét, míg Pierre Gasly esetében Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója és a Honda ragaszkodott ahhoz, hogy inkább a Super Formula - végül meg sem rendezett - fináléján induljon, mondván, a 0.5 pontnyi hátrányával még van esélye bajnokságot nyerni.

Ekkor került képbe az a Brendon Hartley, akitől még évekkel ezelőtt megvált a Red Bull tehetséggondozó programja, ám azóta sok víz lefolyt a Dunán, és közben az új-zélandi versenyző endurance-világbajnok lett a Porsche-val a WEC-ben, így végül ő vehette át Gasly helyét a COTA-n, miközben a másik autót Kvyat vezethette.

Az Amerikai Nagydíj másnapján pedig jött az újabb bejelentés a Toro Rossótól, miszerint a most hétvégi Mexikói Nagydíjon a Gasly - Hartley páros fogja képviselni a csapatot a rajtrácson - utóbbi már állandó rajtszámot is választott magának, mégpedig a 28-ast.

A hét közepén pedig Dr. Helmut Marko az Auto Bild-nek lenyilatkozta, hogy idén már nem fog versenyezni, legalábbis a Toro Rossónál semmiképpen sem: "Kvyat már nem fog visszatérni újra. Már nem hiszünk benne, hogy képes hosszútávú formajavulásra. Gasly és Hartley fogják befejezni a szezont, utána majd meglátjuk, mi lesz."

daniil_kvyat_f1_grand_prix_usa_qualifying_bu_-lojo-irx.jpg

Hogyan alakult Kvyat Forma-1-es kalandja?

Az orosz versenyző 2010-ben lett a Red Bull junior csapatának a tagja, 2011-ben és 2012-ben dobogós lett összességében a Formula Renault 2.0-ás Európa-Kupában, egy évvel később pedig a GP3 világbajnoki címét kaparintotta meg.

Ezt követően kapta meg az esélyt arra Kvyat, hogy 2014-től, a Toro Rosso színeiben megejtse Forma-1-es debütálását, egy évvel később pedig már a Red Bull-nál versenyezhetett, Daniel Ricciardo csapattársaként és a Ferrarihoz távozó Sebastian Vettel utódjaként.

Pályafutása legjobb eredményét a 2015. évi Magyar Nagydíjon érte el, amikor is a második helyen ért célba. Ezt a 2016-os Kínai Nagydíjon egy újabb dobogó követte, miután harmadikként látta meg a kockás zászlót. Azonban a következő futam, az Orosz Nagydíjon Kvyat a hazai közönsége előtt kétszer is nekiütközött az első körben Sebastian Vettelnek, amelyet követően a Red Bull vezérkara úgy döntött, hogy visszafokozzák Toro Rosso-versenyzővé az oroszt, akinek a helyét a szemtelenül fiatal Max Verstappen veszi át a Spanyol Nagydíjtól.

Ez a döntés pedig lélektanilag borzasztóan hatott Kvyatra: noha GP3-as világbajnokként egyáltalán nem egy rossz versenyzőről van szó a személyében, mégis rendre bajba került, helyzetét pedig az sem segítette, hogy a szintén tehetséges Carlos Sainz rendre megverte.

daniil_kvyat_f1_grand_prix_singapore_practice_icwtwwqrhgzx.jpg

Kvyat a lefokozása óta mindössze hatszor tudott pontot szerezni, amennyiben beleszámítjuk a múlt hétvégi Amerikai Nagydíjat. De hát mit is várunk egy olyan versenyzőtől, akinek az elmúlt másfél éve rémálomszerűen alakult... A Sky Sports ezt a periódust "Daniil Kvyat tumultuózus 18 hónapjának" hívja:

  • 2016, Kínai Nagydíj: Kvyat harmadik lett a futamon, de miután a rajtnál eléggé vakmerő volt, Sebastian Vetteltől kiérdemelte a Torpedó becenevet.
  • 2016, Orosz Nagydíj: Kvyat már az első kanyarokban kétszer ütközött Vettellel, amellyel tönkre tette a saját maga, a német versenyző, sőt, még a csapattársa, Daniel Ricciardo versenyét is.
  • 2016. május: A Red Bull vezérkara Daniil Kvyat és Max Verstappen helycseréje mellett döntött, majd utóbbi Barcelonában, első Red Bull-pilótaként teljesített versenyén megszerezte pályafutása első győzelmét.
  • 2016, a nyári szünet előtt: Már ekkor lehetett tudni, hogy Kvyatnak nem tett jót ez a fajta változás, ugyanis a nyári szünetig bezárólag, a Toro Rossónál csak kétszer tudott pontot szerezni, ugyanakkor háromszor esett ki versenyen.
  • 2016. október: A Toro Rosso bejelentette, hogy bizalmat szavaz Kvyatnak a 2017-es idényre is.
  • 2017. július: Kvyatot csupán két büntetőpont választja el az egyfutamos eltiltástól, miután egymást követő nagydíjhétvégéken ütközött Alonsóval és Sainz-cal, továbbá feltartotta Stroll-t az egyik időmérő edzésen.
  • 2017. szeptember: Néhány nappal azután, hogy Kvyat a falban zárta a Szingapúri Nagydíjat, a Toro Rosso bejelentette, hogy a következő két futamon (Japán, USA) Gasly indul a helyén.
  • 2017. október: Kvyatot visszahívták az Amerikai Nagydíjra, miután Sainz idejekorán távozhatott a Renault-hoz, s végül a 10. helyen fejezte be az austini versenyt.
  • 2017. október, az Amerikai Nagydíj után: A pontszerzés ellenére Kvyatot megint ejtették, de most már végleg, így szabadon nézhet új munkaadó után.

Állítólag mindennél csak az volt brutálisabb, ahogyan Dr. Helmut Marko elküldte őt az Amerikai Nagydíjat követően. Az f1hub.net úgy tudja, hogy a Red Bull tanácsadója direkt megvárta, hogy Kvyat eleget tegyen a futam utáni sajtókötelezettségeinek, és csak utána közölte vele, hogy ki van rúgva. Amint ez megtörtént, Markoék valósággal kitessékelték az orosz versenyzőt a paddockból, nehogy lehetősége adódjon arra, hogy kinyissa a száját az újságírók és a televízióstábok előtt.

daniil_kvyat_f1_grand_prix_italy_ierf62ymdsqx_1.jpg

Kik alkothatják a Toro Rosso 2018-as felállását, és hová mehet Kvyat?

Sky Sports arra is kitért cikkében, hogy azért a jövő év kapcsán még akadnak esélyesek Gasly-n és Hartley-n kívül, mégpedig annak köszönhetően, hogy a Toro Rosso jövőre már Honda-motorokat fog használni. Ugyanis a japán gyártó támogatást élvezi a Forma-2-ben versenyző Nobuharu Matushita, de felmerült az indonéz Sean Gelael neve is, aki idén számos edzésen és teszten vezethette az STR12-est - azonban az utóbbi kettő egyikének sincs még meg a szuperlicensze.

Daniil Kvyat egyetlen esélye pedig a Williams lehetne, csak ott már szinte betonbiztos a majdnem 19 éves Lance Stroll, s amennyiben figyelembe vesszük a főszponzor, a Martini feltételét, akkor a kanadai versenyző csapattársának legalább 25 évesnek kellene lennie. Viszont Kvyat - annak ellenére, hogy sok mindent megélt - még csak 23 esztendős.

Azonban a Williamsnél finoman szólva túljelentkezés van, ugyanis Massa szívesen maradna, a grove-iak pedig épp az előző hetekben próbálták ki Paul di Restát és Robert Kubicát. Mindemellett a sajtó korábban már Pascal Wehrlein nevét is felvetette, de Kvyathoz hasonlóan ő is csupán 23 éves. Ráadásul a német DTM-bajnok alatt is rezeg a léc, ugyanis néhány napja az a hír jelent meg a nemzetközi sajtóban, hogy elveszítheti a mercedeses támogatást, amely azt jelenti, hogy a jövőben a saját lábán kellene megállnia.

Ami Kvyatot illeti, jelen állás szerint 72 Forma-1-es rajttal, 2 dobogós helyezéssel, 1 leggyorsabb körrel és 133 megszerzett ponttal a háta mögött távozik a Forma-1-ből. A legjobbakat kívánjuk neki a jövőre nézve!

Fotó: Zimbio

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr3213095472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása