F1: A Jules Bianchi utcában jártunk

p1030100.JPG

Ma 3 éve történt a Forma-1 elmúlt bő két évtizedének legfeketébb napja, amikor is egy ígéretes tehetség, Jules Bianchi karrierje derékba tört, kilenc hónappal később pedig a földi életből is eltávozott... Ezen szomorú évforduló alkalmából rendhagyó cikkel készültünk.

2014. október 5-e. Egy olyan nap, amely sok-sok Forma-1-rajongóban szomorúságot ébreszt, ugyanis ezen a napon a sportág egy nagy reménységgel lett szegényebb. Ekkor rendezték meg ugyanis a Japán Nagydíjat, annak ellenére, hogy az előző napok végig arról szóltak, hogy akár hurrikán is várható. Ha a hurrikán nem is, de egy komolyabb csapadékmennyiség érkezett meg a pálya felé, s a majdnem egyórás esőszünet miatt a futam utolsó etapjában már a látási viszonyok sem voltak igazán ideálisak - elkezdett sötétedni ugyanis.

A 40. kör magasságában a williamses Felipe Massa jelezte is, hogy nem ártana pályára küldeni a biztonsági autót a romló körülmények miatt. Nem tett így azonban a versenyirányítás. Két körrel később meg is lett ennek a böjtje: a 7-es kanyarban Adrian Sutil a falba tette a Sauber-Ferrarit, miután felúszott egy vízátfolyáson. De még ekkor sem a Safety Car-fázis, hanem a sárga zászló lépett érvénybe.

Sőt, azonnal beküldtek a német versenyző autójáért egy óriási, többtonnás munkagépet, s csak egy körrel később léphetett pályára Bernd Mayländer. Azonban ez a lépés már késeinek bizonyult, ugyanis ekkorra Jules Bianchi a Marussia-Ferrarival már ott volt a munkagép alatt... Közúton kellett kórházba szállítani a #17-es rajtszámú autó volánjánál ülő pilótát, miután az időjárás miatt helikopterrel ez lehetetlen volt.

Rövidesen kiderült, hogy nagyon súlyos sérüléseket szenvedett el az 1989-es születésű francia versenyző - sajnálatos módon a másnap az internetre felkerülő, amatőr felvételek is azt erősítették meg, hogy a monacói pontszerző kétség kívül hatalmas bukás áldozata lett.

Diffúz axonális agysérüléssel kómába került Bianchi, aki 9 hónappal később, 2015. július 17-én feladta a harcot. Azóta számos biztonsági intézkedés történt az autósportban, amellett, hogy a nevével alapítványt is létrehozták, sőt, 2017 januárjában utcát is neveztek el róla a szülővárosában, Nizzában, amely a Rue Jules Bianchi nevet kapta.

Természetesen mi is nagyon szívünkön viseljük Jules Bianchi sorsát - ennek megfelelően rendre megemlékezünk róla az oldalon. A Forma-1-es nyári szünet folyamán pedig Monza mellett Nizzában is jártunk, ahol ellátogattuk a Sainte Réparate Katedrálishoz -, ahol elkísérték utolsó útjára a franciát -, valamint a Jules Bianchi utcába. A két helyszínen mécsest és egy "A Braking News Motorsport sosem felejt el... #CiaoJules #JB17" feliratú emlékszalagot helyeztünk el.

A Jules Bianchi utcában készült képeink:

A Sainte Réparate Katedrálisnál készült képeink:

Fotó: Braking News Motorsport

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9612931263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zaklato 2017.10.06. 08:02:44

Szép és jó dolog amit csinálsz!!!

2017.10.06. 08:25:38

Azt a versenyt el sem lett volna szabad indítani. Eleve milyen hülyeség késő délutánra rakni a futamot, csak azért, hogy az európaiaknak kedvezőbb időpontban legyen. Fel tudtunk kelni régen is hajnalban, aki meg nem, az megnézi az ismétlést. További hülyeség a parc fermé szabály, ami miatt a versenyzők nem a körülményekre beállított ideális autókkal mennek, hanem valami edzés-verseny katyvasszal. Bármilyen idő is legyen, a szponzorok miatt közvetítésnek kell lenni, nem lehet elhalasztani a versenyeket hétfőre, mert akkor jóval kevesebben néznék. Én ezeket az okokat látom döntőnek Bianchi balesetében, amihez sajnos hozzájárult a saját vezetői hibája is, hogy sárga zászló mellett nem lassított eléggé.
Érdemes lenne megfontolni, hogy a futamok szombaton legyenek és akkor egy elnapolt verseny még munkaszüneti napra eshetne. Régen voltak szombati futamok, utoljára 1985-ben, Kyalamiban.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása