Ami Monzában az eső miatt elmaradt, azt most pótolja be a Ferrari harmadik számú versenyzője a Haas csapatánál.
Mint az ismeretes, az Olasz Nagydíj pénteki első szabadedzésen Antonio Giovinazzi vitte volna pályára Kevin Magnussen autóját a Haas-Ferrarinál, de az amerikai istálló az érkező esőtől félve módosított a tervén, s inkább az autóban hagyta állandó dán pilótáját.
Már akkor felmerült a lehetőség, hogy az elmaradt lehetőséget valamiképpen kompenzálni fogják, hogy ne érje kár a harmadik számú Ferrari-pilótát, így a motorsport.com értesülése szerint a GP2 tavalyi ezüstérmese a szingapúri első tréningen kap ismét lehetőséget, ez időre pedig Kevin Magnussennek kell majd a kispadra fáradnia.
Korábban Silverstone-ban, valamint a Magyar Nagydíj utáni teszten már vezette a Gene Haas-féle alakulat 2017-es modelljét, s a szingapúrin kívül még négy szabadedzésen láthatjuk majd: Malajziában, Mexikóban, Brazíliában, valamint Abu Dhabiban. Ezen alkalmak közül meg csupán egyszer fogja majd - a szerződéskötését szemfüles módon menedzselő - Romain Grosjean gépét használni, mégpedig a mexikói pénteken.
Giovinazzi idén már versenyeken is indult: Pascal Wehrlein RoC-balesetének köszönhetően Ausztráliában és Kínában ő volt Marcus Ericsson csapattársa a Sauber csapatánál. A szezonnyitó hétvége időmérőjén kis híján továbbjutott a Q2-be, majd a futamon tizenkettedikként intették le. A kínai víkend már nem alakult ennyire jól, ugyanis az olasz pilóta a kvalifikáción és a versenyen is összetörte a C36-ost.
Ezután Wehrlein visszatért, a Ferrari pedig elérte azt, hogy Giovinazzi nem kevesebb, mint hét szabadedzés erejéig lehetőséget kapjon motorpartneri csapatától, a Haas-tól. Silverstone-ban 16. lett, s négy tizeddel volt lassabb Grosjeannál, azonban a Hungaroringen összetörte az autóját.
Mindennek ellenére Giovinazzi biztos abban, hogy megérdemelné egy teljes szezont a Forma-1 2018-as évadában. Sajtóértesülések szerint a Forma-2-es bajnokságot jelenleg utcahosszal vezető Charles Leclerc mellett ő az egyik esélyes, aki jövőre a Sauber csapatánál köthet, amely a motorpartneri kapcsolaton túl is a Ferrari égisze alá kerülhet.
Fotó: Zimbio
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.