Nagyon úgy fest, hogy év végéig a Mercedes motorikusan előnybe kerülhet a Ferrarival szemben.
Belgiumban, a múlt hétvégén a Mercedes bevetette a negyedik és egyben utolsó nagy motorfejlesztését: a turbófeltöltőből, a belső égésű erőforrásból és az MGU-H-ból is a negyedik és utolsó büntetlenül felhasználó egységet szerelte be Lewis Hamilton és Valtteri Bottas W08-asába.
Azonban mindez taktikai okokból kifolyólag történt: kiderült ugyanis a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) júliusban kiadott dokumentumából, hogy azok az erőforrások, amelyeket az Olasz Nagydíjon hétvégéjét megelőzően módosítottak és vetettek be, továbbra is 1.2 liter olajat égethetnek el 100 kilométeren Azonban, ha ez csak Monzában vagy azután történik meg, akkor már csak 0.9 liter ez az érték.
Ezt követően felmerült a kérdés, hogy a kedvezmény vonatkozik-e a Mercedes ügyfeleire, tehát a Williamsre és a Force Indiára. Az FIA megerősítette, hogy csak a Mercedesre fog vonatkozni, míg a többi Mercedes-motoros csapatra nem. Ezt a szövetség azzal indokolta, hogy egy erőforrás akkor számít használtnak, ha a jeladó működésbe lép a bokszutca kijáratán áthaladva.
Ez befolyással lehet a bajnokság további alakulására, mivel a Ferrari mindenképpen a későbbiekre tervezte az új erőforrás bevetését, nem kalkulálva azzal, hogy bárki is kihasználná ezt az apró lehetőséget. Így a maranellói együttesnek az új motorja bevetése esetén a 0.9 liter / 100 kilométeres limitet kell figyelembe vennie, így viszont e szempontból hátrányba kerülhet a Mercedesszel szemben.
Fotó: Zimbio
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.