Motegiben győzedelmeskedett a Red Bull támogatását élvező francia tehetség, első sikerét aratva a japán Super Formula sorozatban.
Vasárnap reggel magyar idő szerint lebonyolították a Super Formula idei szezonjának ötödik versenyét, amelynek a 4801 méter hosszú Twin Ring Motegi adott otthont. A száraz, ám felhős időjárású versenyt Kenta Yamashita, a Kondo Racing versenyzője kezdhette meg a pole-ból, ám pozícióját nem tudta sokáig tartani, ugyanis az ex-Forma-1-es Kamui Kobayashi, valamint a Docomo Team Dandelion Racing színeiben versenyző Tomoki Nojiri is elhúzott mellette a piros lámpák kialvását követően. Gasly az indulást követően megtartotta a negyedik helyet.
A kerékcserék sorozata az 52 körös verseny 10. körében kezdődött meg azzal, hogy az élbolyból Yamashita kilátogatott a pitbe. Vele együtt a mezőny nagyja is kijött, kivéve néhány élmenőt, köztük Kobayashit és Pierre Gaslyt. A francia végül a 27. körben ejtette meg a kerékcseréjét, amelyet követően két pozícióval előrébb tért vissza a pályára, megelőzve Yamashita és Nojiri kettősét.
Kobayashi hét körrel később, a 34.-ben depózott, azonban a KCMG csapatánál balul sült el a kerékcsere a jobb hátsó kerék esetében, így az Endurance Világbajnokságban is érdekelt japán fél percet bukott el a bokszutcában. Ennek köszönhetően pedig Gasly került az élre, az előnye pedig 15 másodpercre rúgott.
Ezt követően a Red Bull-protezsált meg tudta őrizni vezető helyét a célvonalig, így a tavalyi GP2-bajnok megszerezte az első győzelmét a japán versenyszériában. Nem mellesleg a tavalyi suzukai szezonzáró óta ez volt a Honda első diadala a Super Formulában - akkor a GP2 2015-ös bajnoka, az azóta már a Forma-1-ben szereplő McLaren-Honda színeiben versenyző Stoffel Vandoorne vitte győzelemre a tokiói márkát. Másodikként Kobayashi ért célba, a dobogó legalsó fokára meg a svéd Felix Rosenqvist állhatott fel, aki a SUNOCO Team LeMans autójával zsinórban a második futamon zárt a TOP-3-ban.
Igaz, ehhez a többek között a Formula-E-ből is ismert fiatal tehetségnek a bajnoki éllovas, Hiroki Ishiura támadásait kellett kivédekeznie, akinek így meg kellett elégednie a negyedik pozícióval. A pontszerző zóna Cassidyvel, a pole-ból induló Yamashitával, a nemzetközi berkekben szintén ismert André Lottererrel, valamint Nojirivel lett teljes.
Lotterer hetedik helyéhez hozzá kell tenni, hogy a németnek egy áthajtásos büntetést követően kellett felzárkóznia, amelyet a Takuya Izawával való ütközéséért kapott. Izawa -, aki a Super GT-ben is versenyez, továbbá rajthoz állt a WTCC 2013. évi japán hétvégéjén, valamint 2014-ben lehúzott egy évet a GP2-ben - felfüggesztéstöréssel kiállni kényszerült a versenyből.
A korábbi Forma-1-es versenyzők közül ott van a mezőnyben Kazuki Nakajima, valamint Narain Karthikeyan is - a japán 11. lett, míg az indiai pilóta kiesett 10 körrel a leintés előtt.
Ami a bajnokságot illeti, Ishiura vezet 25.5 ponttal, megelőzve a 20 pontos Lotterert, valamint a 16.5 egységet számláló Rosenqvistet. Gasly jelenleg a negyedik 15 ponttal, Nakajima a hatodik 13-mal, Kobayashi a hetedik 12.5-tel, Karthikeyan pedig pont nélkül, a 18. helyen áll.
Három hét múlva a Kamitsue nevű falu közelében található Autopolis pályán fog versenyezni a Super Formula mezőnye.
A futam végeredménye:
Po. | # | Versenyző | Autó / Motor | Kör | Idő | Hátrány |
---|---|---|---|---|---|---|
Karosszéria: SF14 / Gumi: Yokohama (S: lágy gumi, M: közepes gumi) | ||||||
1 | 15 | Pierre Gasly | TEAM MUGEN SF14 Honda HR-417E |
52 M/S |
1:24'26.817 | |
2 | 18 | Kamui Kobayashi | KCMG Elyse SF14 TOYOTA RI4A |
52 S/M |
1:24'45.400 | 18.583 |
3 | 7 | Felix Rosenqvist | SUNOCO TEAM LEMANS SF14 TOYOTA RI4A |
52 M/S |
1:24'46.324 | 19.507 |
4 | 2 | Hiroaki Ishiura | P.MU/CERUMO・INGING SF14 TOYOTA RI4A |
52 M/S |
1:24'47.012 | 20.195 |
5 | 3 | Nick Cassidy | FUJI×raffinee KONDO SF14 TOYOTA RI4A |
52 M/S |
1:24'52.906 | 26.089 |
6 | 4 | Kenta Yamashita | FUJI×raffinee KONDO SF14 TOYOTA RI4A |
52 S/M |
1:25'06.156 | 39.339 |
7 | 36 | Andre Lotterer | VANTELIN KOWA TOM'S SF14 TOYOTA RI4A |
52 M/S |
1:25'07.715 | 40.898 |
8 | 40 | Tomoki Nojiri | DOCOMO DANDELION M40S SF14 Honda HR-417E |
52 S/M |
1:25'13.921 | 47.104 |
9 | 10 | Koudai Tsukakoshi | REAL SF14 Honda HR-417E |
52 S/S/M |
1:25'16.507 | 49.690 |
10 | 8 | Kazuya Oshima | SUNOCO TEAM LEMANS SF14 TOYOTA RI4A |
52 S/M |
1:25'24.159 | 57.342 |
11 | 37 | Kazuki Nakajima | VANTELIN KOWA TOM'S SF14 TOYOTA RI4A |
52 M/S |
1:25'29.256 | 1'02.439 |
12 | 64 | Daisuke Nakajima | TCS NAKAJIMA RACING SF14 Honda HR-417E |
52 M/S |
1:25'36.332 | 1'09.515 |
13 | 16 | Naoki Yamamoto | TEAM MUGEN SF14 Honda HR-417E |
52 S/M |
1:25'38.139 | 1'11.322 |
14 | 20 | Jann Mardenborough | ITOCHU ENEX TEAM IMPUL SF14 TOYOTA RI4A |
52 M/S |
1:25'43.685 | 1'16.868 |
15 | 1 | Yuji Kunimoto | P.MU/CERUMO・INGING SF14 TOYOTA RI4A |
52 M/S |
1:25'44.227 | 1'17.410 |
16 | 19 | Yuhi Sekiguchi | ITOCHU ENEX TEAM IMPUL SF14 TOYOTA RI4A |
52 M/S |
1:25'45.581 | 1'18.764 |
17 | 50 | Takashi Kogure | B-Max Racing team SF14 Honda HR-417E |
52 S/M |
1:26'01.479 | 1'34.662 |
Nem ért célba: | ||||||
65 | Narain Karthikeyan | TCS NAKAJIMA RACING SF14 Honda HR-417E |
42 S/M |
1:09'12.186 | 10 kör | |
41 | Takuya Izawa | DOCOMO DANDELION M41Y SF14 Honda HR-417E |
30 S/M |
49'25.687 | 22 kör |
Fotó: Pierre Gasly / Twitter | Táblázat: superformula.net
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.