Egy nappal azután, hogy a Sauber hivatalosan dobta a Hondát, még az együttműködés kezdete előtt, máris bejelentette, hogy melyik motorgyártóval fog kooperálódni jövőre.
Mint az ismeretes, csütörtökön a Sauber F1 Team bejelentette, hogy az április végén kötött megegyezés ellenére jövőre nem a Honda erőforrásait fogja használni. Ekkor a nemzetközi sajtó elkezdett találgatni annak kapcsán, hogy akkor milyen márkájú aggregátot fog használni jövőre a francia gyártó.
Számításba került a Ferrari, a Renault és még a Mercedes is, végül az előbbi lett a befutó - derült ki a Sauber péntek délelőtti bejelentéséből. Ráadásul, 2018-ban a svájci együttes már az olaszok aktuális motorját fogja használni, amellyel előnyt jelenthet majd, hiszen idén a két C36-osban a tavalyi Ferrari-aggregát brummog.
"Nagyon örülök, hogy bejelenthetem, a Scuderia Ferrarival fogjuk folytatni a munkát, mint a motorpartnerünk, mégpedig egy többéves egyezség formájában. A Sauber F1 Team és a Ferrari között megosztott tapasztalatokat erős alapot építettek fel, amely gyors és hatékony előrelépést tehet lehetővé számunkra, a 2018-as autó fejlesztésének szempontjából is. Meggyőződésem, hogy együtt el tudjuk érni azokat az eredményeket, amelyek reflektálni fogják azt a szenvedélyt és eltökéltséget, amely mindig is a Sauber F1 Team mögött állt." - nyilatkozta Frédéric Vasseur, aki 11 napja állt munkába a svájciaknál csapatfőnökként.
A bejelentés után a sajtó nem tartja elképzelhetetlennek, hogy így jövőre a Ferrari kötelekébe tartozó versenyzők, Antonio Giovinazzi és Charles Leclerc közül valamelyik lehetőséghez juthat a Saubernél, egy kedvezőbb árajánlatért cserébe alkalmasint.
Mindeközben úgy tűnik, hogy a Honda motorjai sem fognak a szemetesben kikötni, ugyanis a japán gyártó megerősítette, hogy tárgyalásokat folytat a Scuderia Toro Rosso csapatával, annak ellenére, hogy a faenzaiaknak szerződése van jövőre is a Renault-val. A Honda számára még a Force India és a Williams jelenthetne opciót a motorsport.com, ám mindkét alakulatot érvényes kontraktus köti a Mercedeshez. A Honda most már azért lobbizik egy második vevőért is, hogy ne csak a McLarenre kelljen támaszkodnia a motorfejlesztés szempontjából.
Fotó: Zimbio
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.