Folytatódik Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne rémálma a wokingi alakulatnál: a spanyol és a belga versenyző is 15 rajthelyes büntetést kapott, mivel a Hondának több motorkomponenst ki kellett cserélnie mindkét MCL32-esben.
A japán motorgyártónál az idei évben az MGU-H számít a fő Achilles-saroknak, a Honda szakemberei pedig továbbra sem tudtak mit kezdeni a problémával - legutóbb Stoffel Vandoorne gépében romlott el az alkatrész a Kanadai Nagydíj szabadedzésén.
A Hondának már egy ideje van egy frissebb verziója az érintett komponensből, ám ennek bevetésével mindenképpen meg akarták várni az Azerbajdzsáni Nagydíj víkendjét, hiszen a bakui pálya a 2 kilométeres egyenessel nagyobb kihívást jelent a wokingi együttesnek, emiatt pedig nem akarták agyonmálházni magukat rajtbüntetésekkel Montrealban.
S miután Alonso és Vandoorne is új darabot kapott az MGU-H-ból Bakuban, a turbók is ki lettek cserélve mindkét autóban. Mindkét versenyző számára mindkét egységből ez lesz a hatodik, így a cserék 15-15 rajthelyes büntetést vonnak maguk után.
"Néhány büntetést már most, a hétvége elején megkaptunk. Nyilván nem ideális, de ebben a helyzetben vagyunk. Próbáljuk majd a lehető legjobb formánkat nyújtani, talán egy kicsit jobban fókuszálva a hosszabb etapokra, amelyek a javunkra válhatnak a verseny alatt. Nagyon jó eséllyel a mezőny végéről fogunk rajtolni." - nyilatkozta Vandoorne a csütörtöki sajtótájékoztatón.
Amikor azonban arról kérdezték, hogy az új alkatrészek meghozzák-e a kellő javulást a teljesítményt szempontjából, így felelt a belga: "Őszintén, nagyon nehéz megmondani. Úgy gondolom, ez a Honda számára nagyobb kérdés, de szerintem nem lesz nagy a különbség."
Alonso emellett egy új belső égésű motort is kap, miután két héttel ezelőtt, a Kanadai Nagydíjon az utolsó pontszerző, 10. pozícióból esett ki, két körrel a leintés előtt. Ez a negyedik, egyben utolsó büntetéssel nem járó darab a spanyol számára ebből a komponensből.
A Honda a pénteki nap folyamán több fejlesztést is ki fog próbálni, a tesztek alapján pedig fény derül majd vezethetőségre és arra, hogy jó irányba mennek-e a beállítások. Ezek után fognak csak arról dönteni a japán szakemberek, hogy a hétvége további eseményein is az autóban hagyják-e az új komponenseket.
FRISSÍTÉS: Azóta Vandoorne rajtbüntetése 30 helyesre nőtt, mivel a belga autójába bekerül egy új vezérelektronikai, valamint egy energiatároló is.
Fotó: Zimbio
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.