WEC - A PORSCHE NYERTE A LE MANS-I SZABADEDZÉST
WEC 2017: Le Mans, Szabadedzés

dctpwzcxcamqwfx.jpg

Noha sokan már a tesztnap után Toyota-elsőséget kiáltották, a négyórás szabadedzésen folyamán megmutatta a Porsche, hogy a meccs még korántsem lefutott.

Eleinte úgy tűnt, hogy a tesztnap után az időmérő edzéseket megelőző, egyetlen szabadedzés is a Toyota-dominancia jegyében fog eltelni, ám nem így történt, ugyanis a tréning utolsó etapjában a svájci Neel Jani az élre repítette a Porsche #1-es számú autóját egy 3:20.262-es körrel. A második helyen a #7-es Toyota végzett, köszönhetően Kamui Kobayashi körének, amely 604 ezreddel bizonyult lassabbnak az etalonidőnél a 13628 méteres aszfaltcsíkon. A japánnak természetesen lett volna sansza egy jobb mért időre, de megpördült az utolsó kanyarból kigyorsítva.

Azt pedig nem szabad elfelejteni, hogy Jani köre több, mint két szekundummal volt lassabb, mint a #7-es Toyota ideje, 10 nappal ezelőttről.

A #2-as Porsche zárt a harmadik pozícióban, a 2015-ös futam győztesével, Earl Bamberrel a volánnál, ám az egység hátránya már 1.3 szekundumra rúgott, szűk egy tizeddel megelőzve Buemiéket a #8-as Toyotában. Sokáig vezetett a japán márka harmadik számú, csak a Le Mans-i hétvégén indított egysége, de a #9-es számú TS050 Hybridnek végül be kellett érnie az ötödik hellyel, Lopez 3:21.975-ös körével.

Az LMP1-es géposztályban még a ByKolles Racing indított egy autót, amely számára az idei Le Mans-i kaland sem indult túl jól, mivel a #4-es rajtszámot viselő egység szivárgás miatt csupán 24 alkalommal tudott körbeérni a pályán. A Bonamoni - Webb - Kraihamer trió közel 7.5 másodperccel volt lassabb Janinál, de 3 szekundummal megelőzte az LMP2-es kategória legjobbját.

Az LMP2-ben a #26-os Oreca-Nissan volt a leggyorsabb: a Williams Forma-1-es alakulatának ex-juniorja, Alex Lynn 3:30.363-at ment - ez az idő elegendő volt az utolsó 40 perc uralásához. Ennél a körnél 1.3 másodperccel bizonyult lassabbnak a #13-as Rebellion-Oreca, amely Nelson Piquet Jr. és Mathias Beche tempójának köszönhetően 2 órán át vezette a kategóriát. Mögötte a csapat másik gépe, a #31-es végzett a harmadik helyen.

A Rebellionokat a Jackie Chan DC Racing gépei követték a negyedik-ötödik pozícióban, előrébb a silverstone-i szezonnyitón kategóriagyőzelmet szerző #38-as géppel, a volánnál Ho-Pin Tunggal, bő két tizeddel megelőzve a #37-es egységet erősítő Tristan Gommendy idejét. A DragonSpeed #21-es számú Orecája a hatodik lett, Ben Hanley idejének köszönhetően - de például az újdonsült Formula-E-futamgyőztes Felix Rosenqvist is ennek az egységnek a része.

A Dallara nem kezdte erősen a hétvégét, mivel a legjobb autója a 10. helyen zárt az LMP2-ben, mégpedig az SMP Racing #27-es triója révén: Victor Shaytar négy másodperccel volt lassabb Lynn-nél. A Ligier-k közül a #32-es Uniter Motorsports-induló volt a leggyorsabb, amely az ex-audis Filipe Albuquerquével a 16. időt futotta meg. A kategóriában csak egy Riley Mk30-kaszni fut, az is az utolsó lett a Keating Motorsports színeiben.

A Ferrari Forma-1-es csapatának korábbi brazil versenyzője, Rubens Barrichello a 19. helyen nyitotta a Le Mans-i debütálást a Racing Team Nederland #29-es Dallarájával, amelyet többek között Jan Lammersszel is megoszt, aki 1988-ban megnyerte az egynapos viadalt.

Az LMGTE Pro géposztályban a #71-es AF Corse-Ferrari volt a leggyorsabb: a Sam Bird - Miguel Molina - Davide Rigon trió 3:54.832-es idővel győzte le a többieket. A legközelebbi üldözőnek a #97-es Aston Martin bizonyult, Darren Turner 3:55.299-es körével, amelyet a brit az utolsó fél órában futott meg.

Az AF Corse #51-es autója a harmadik helyet tudta elcsípni James Calado 3:55.504-es idejével. A triót mindeközben egy kisebb csapás érte, ugyanis az FIA nem engedte rajthoz állni a Formula-E idei szezonjának egyik bajnokaspiránsát, a korábban az Audinál versenyző Lucas di Grassit, mivel a brazil a sérülésével nem tudta teljesíteni azt a tesztet, miszerint a pilótának 7 másodperc alatt ki kell tudnia szállni az autóból. Di Grassi bokája még a múlt héten sérült, amikor a barátaival focizott. A helyettese az olasz Michele Rugolo lesz, aki a Road to Le Mans betétszériában versenyez, a Spirit of Race csapat színeiben. Rugolo sem mondható kutyaütőnek kvalitásban, de a győzelmi esélyek valamelyest csökkentek Di Grassi kihullásával.

A #95-ös Aston Martin lett a negyedik a Sorensen - Thiim - Stanaway hármassal, megelőzve a #63-as Corvette-et, amelyen Jan Magnussen, Antonio Garcia és Jordan Taylor osztozik.

Az amatőrök GT-géposztályában az Aston Marin #98-as autója volt az úr, annyira, hogy több profi egységet is megvert! A Lamy - Dalla Lana - Lauda hármas 3:56.082-es időt tudott produkálni a La Sarthe-pályán, miközben a második helyen záró #83-as Ferrari (Andrea Bertolini, Tracy Krohn, Niclas Jönnson) 3:57.540-est. A DH Racing egységét a harmadik helyen a JMW Motorsport #84-es Ferrarija követte, a volánnál Robert Smith-szel, Will Stevensszel és Dries Vanthoorral.

24 Heures du Mans on Twitter

Sortie de piste pour la Corvette #50 du @LarbreComp #LeMans24 https://t.co/enJ5OVcXzR

Az edzés folyamán számos hibát, elfékezést és megforgást láthattunk. Ezek és a törmelékek miatt pedig a sárga zászlós, lassú zónás, valamint biztonsági autós fázisok sem maradtak el. Mégis, komolyabb balesetből szerencsére csak egy történt: a Larbre Competition #50-as számú, művészi festést kapó Corvette-jével ütközött neki a Porsche-kanyaroknál található falnak az 56 éves kora ellenére újoncnak számító Christian Philippon. Noha a bukás nagynak tűnt, de a csapat bő két óra alatt rendbe tudta rakni az autót, így az utolsó 50 percben még láthattuk pályán.

A folytatásra még ma este sor kerül, az időmérő edzés első szakaszával, amelyet 22 órától fognak megrendezni. Ezt még további két szakasz fogja követni a csütörtöki nap folyamán, 19 és 22 órától - a három szakasz összesítve fogja meghatározni a szombaton rajtoló legendás futam rajtsorrendjét. Élő közvetítéseket az Eurosport csatornáin találunk majd.

A szabadedzés végeredménye - TOP-25:

Oreca on Twitter

End of the free practice with 10 ORECA chassis in Top10! Well done @GDrive_Racing for the P1! Q1 will start at 10pm! #LeMans24

Fotó: Porsche

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8612593759

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása