TCR - FELTÁMADT A M1RA A SALZBURGRINGEN: KETTŐS GYŐZELEM A TOTÁLKÁR UTÁN
TCR 2017, Salzburgring: 1-2. futam

2017-2017_salzburgring_race_2---podium_race2_9.jpg

Michelisz Norbi csapata kettős győzelemmel feledtette valamelyest a salzburgringi TCR-hétvége borzalmait, amelynek köszönhetően továbbra is vezeti a konstruktőri bajnokságot. Egyéni összetettben a regnáló bajnok, a svájci Stefano Comini vette át a vezetést. 

A pénteki és a szombati nap után a vasárnapi is meglehetősen kalandosnak, defektekkel tarkítottnak bizonyult. Szerencsére érdekeltségeink, a M1RA versenyzői ezúttal kimaradtak a komolyabb történésekből, s azok után, hogy a Borkovic-győzelmet hozó első versenyen a középmezőnyben zártak, a második futamon Colciago és Tassi Monza után ismét összehoztak egy kettős sikert!

Első futam: Borkovic másodjára nyert a TCR-ben, Tassi a 20. helyről indulva pontszerző

2017-2017_salzburgring_race_1---podium_race1_29.jpgNoha Mat'o Homola kezdhette meg a 15 körös tervezett futamot az élről a DG Sport Compétition Opel Astrájával, a szlovák versenyző nem örülhetett sokáig a vezető pozíciónak, mivel a második rajtkockából indulva szinte azonnal elhúzott mellette a szerb Dusan Borkovic a GE-Force Alfa Romeójával, s onnantól kezdve a 207 centiméteres magas versenyző nem adta ki a kezéből az első helyet a kockás zászlóig. Így második TCR-sikerére tett szert, amely a GE-Force istálló számára a harmadik volt a Marcello Lotti-féle bajnokságban.

Mindeközben Homolának még a második hely megtartásáért is nagyon komoly küzdelmeket kellett vívnia, mivel a Craft-Bamboo spanyolja, Pepe Oriola, valamint a Comtoyou Racing svájci regnáló bajnoka, Stefano Comini folyamatosan nyomás alá helyezte a verseny első felében. Végül a szlováknak sikerült véghezvinnie a missziót, s másodikként ért célba. Mögötte Comini behozta a 3. helyre az Audit, megelőzve Thomas Jägert, aki a Kissling Motorsport Opeljával még a második biztonsági autós periódust megelőzően Pepe Oriolát és James Nash-t is lenyomta a Craft-Bamboo részéről.

2017-2017_salzburgring_race_1---09_attila_tassi_156.jpg

A hetedik helyen a GE-Force másik autója jött be a célba, a volánnál a grúz Davit Kajaia-val, megelőzve Jens Reno Møllert, aki a 8. pozíciójával pályafutása eddigi legjobb eredményére tett szert. Tassi Attila pedig ismételten bebizonyította tehetségét, ugyanis a tartalék M1RA-Hondával a 20. rajthelyről elrugaszkodva felzárkózott egészen a 9. helyig! Az utolsó pontszerző pozícióban Fréderic Vervisch látta meg a kockás zászlót a Comtoyou-Audival. A M1RA másik versenyzője, Roberto Colciago a 12. helyen ért célba, noha korábban a 9. pozícióban is haladt, de rosszul jött ki egy adok-kapok meccsből.

A viadal nem volt incidensektől mentes. Az első kontaktra a 7. körben került sor, amikor Stian Paulsen a SEAT-jával ütközött a WestCoast Racing olasz versenyzőjével, Gianni Morbidellivel - ebben a találkozóban a norvég húzta a rövidebbet, ugyanis azonnal kiesett. Két körrel később az audis Milovan Vesnic és az Icarus Motorsports SEAT-jával versenyző Duncan Ende akadtak össze a célegyenes végén - előbbi beszorult a kavicságyba, utóbbi pedig elveszítette a bal első gumiabroncsát.

2017-2017_salzburgring_race_1---02_jean-karl_vernay_139.jpg

Ugyanebben a körben egy nagyobb karambol is történt, újabb áldozata lett a 9-es kanyarnak, mégpedig a 2012-es WTCC-világbajnok, Rob Huff személyében, aki nem kicsit törte össze a Leopard Racing Team WRT Volkswagen Golfját, ugyanott, ahol korábban például Tassi és Ficza is pórul járt. A brit versenyző vesztét is defekt okozta, a baleset miatt pedig a 12. körig a biztonsági autó vezette a versenyt.

Azonban a száguldás nem tartott sokáig, mivel a 15. körben a Leopard Racing másik versenyzője, a hétvégét megelőzően még a bajnoki pontversenyt is vezető Jean-Karl Vernay is bukott, ugyanott és ugyanúgy, mint Huff. (A balesetek miatt a Leopard csapatának ki is kellett hagynia a második versenyt.) Előbb ismételten a Safety Car gördült pályára, majd a pályabírók bemutatták a piros zászlót, s ezzel véget ért a futam.

Az első futam nem hivatalos* végeredménye:

tcr_2017_salzburgring_r1.jpg

Az első futam közvetítése:

Második futam: Kettős győzelemmel melegített a M1RA a Hungaroringre

2017-2017_salzburgring_race_2---podium_race2_24.jpgA magyarok számára enyhén szólva megnyugtató eredménnyel zárult a második futam, szűk egy héttel a hazai, hungaroringi fordulót megelőzően: Roberto Colciago, a fordított rajtrácsos pole-ból indulva érinthetetlennek bizonyult, és ezáltal idei harmadik győzelmére tett szert az olasz versenyző.

Tassi Attila pedig szintén zseniálisan ment: kiváló rajtot fogott a 6. helyről, felzárkózva kapásból a 4. pozícióba, majd az első három körben Nash-t és Morbidellit megelőzve feljött másodiknak, bebiztosítva a M1RA második kettős győzelmét a TCR-ben, amely növelte az előnyét a csapatbajnokság élén - ez azért kiemelkedő teljesítménynek mondható, főleg Tassi pénteki balesete után. A 17 éves magyarnak ez volt az ötödik dobogós helyezése.

A dobogó legalsó fokára ismételten Stefano Comini állhatott fel, Thomas Jäger támadásait visszaverve - a két dobogós helyezést hozó hétvégét követően az egyéni pontverseny élére került a svájci. Az osztrák mögött Morbidelli lett az ötödik a WestCoast Volkswagen Golfjával, megelőzve a Craft-Bamboo két versenyzőjét, James Nash-t és Daniel Lloydot. Lloydot a WestCoast másik versenyzője, Giacomo Altoé követte, a hondás Jens Reno Møller és a TOP-10-et záró Mat'o Homola előtt.

Ismételten nem zajlott le sallangmentesen a verseny. A 6. körben az első futamon győzedelmeskedő Borkovic kicsúszott a kavicságyba az ominózus 9-es kanyarban. Három kör múlva Bettera és Ende döcögött vissza a depóba defekttel. Két körrel rá pedig Oriola kapott defektet és csúszott ki a szokásos helyen - a spanyol SEAT-versenyző esete meg már indokolta a biztonsági autó pályára gördülését. Mindeközben Demoustier is elszenvedett egy defektet a DG Sport Compétition Opeljával.

A második futam nem hivatalos* végeredménye:

tcr_2017_salzburgring_r2.jpg

(* - A futamok végeredményei egyelőre nem tekinthetőek véglegesnek, mivel Lukoil Craft-Bamboo istálló fellebbezést nyújtott be Kajaia és Borkovic, valamint Homola és Jäger eredményei ellen, azzal az indokkal, hogy az Alfa Romeo és az Opel turbójának a mérete nem felel meg a szabályoknak. Az esetet már vizsgálják.)

A második futam közvetítése:

Ahogyan pedig említettük már, szünet nélkül folytatódik a TCR Nemzetközi Széria, amely a mostani hétvégén a Hungaroringen fogja tiszteletét tenni, a Német Túraautó Bajnokság (DTM) betétszériájaként! (Addig is, erre a linkre kattintva meg tudjátok tekinteni a pontversenyek állását.)

Azért is lesz különleges az előttünk álló hétvége, mert legalább négy magyar versenyzőt fogunk látni, három magyar csapat színeiben. A M1RA Tassi Attilát és Michelisz Norbit fogja csatasorba állítani, a Team Unicorse Alfa Romeójával Jedlóczky L. Márk fog rajthoz állni, míg a Zengő Motorsport Ficza Ferivel és ha minden igaz, néhány, még be nem jelentett versenyzővel fogja képviseltetni magát a TCR rajtrácsán.

Fotó: TCR Media

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5112588367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása