Először vezethetett Forma-1-es autót a BMW Sauber és a Renault korábbi versenyzője, Robert Kubica a 2011-es borzalmas ralibalesete óta.
Mint az ismeretes, 2006-ban vetette meg a lábát a Forma-1-ben a lengyel Robert Kubica a BMW Sauber színeiben, s tehetségét bizonyítva már pályafutása harmadik versenyén, Monzában felállhatott a dobogóra. 2007-ben egyszer sem tudta beverekedni magát a TOP-3-ba, de egy évvel később többször is, sőt, a Kanadai Nagydíjon első kelet-európai versenyzőként futamot nyert a száguldó cirkuszban, pályafutása első (és eddigi egyetlen) sikerét megszerezve. Ráadásul, 2008-ban sokáig a bajnoki címért is pariban volt, de végül 4. lett az összetettben Hamilton, Massa és Räikkönen mögött.
2009-re a BMW Sauber nem tudott igazán jó autóval előrukkolni, de a lengyel Belgiumban így is a 4., Brazíliában pedig a 2. helyen ért célba. 2010-ben, a BMW kiszállását követően átigazolt a Renault-hoz, amelynek színeiben háromszor is dobogóra állhatott, az összetettet pedig a 7. pozícióban zárta, 144 egységgel.
A lengyel a 2011-es szezonra is érvényes kontraktussal rendelkezett a Lotus-Renault-val, ám csak az előszezoni tesztelés első néhány napján tudott részt venni, mivel február 6-án brutális balesetet szenvedett a Ronde di Andora rali első szakaszán egy Skoda Fabia S2000-essel - az incidens derékba törte a pályafutását, ugyanis azt csak több műtéttel, valamint súlyos kézsérülésekkel úszta meg.
Aztán a lengyel 2013-ban visszatért a ralizáshoz, ám egy WRC2-es bajnoki szezont követően nem igazán jöttek az eredmények, így 2016 elején felhagyott a szakággal. Ezt követően, szép fokozatosan elkezdett visszatérni a pályaversenyzés világába: elindult a 12 órás mugellói GT-futamon, illetve részt vett Renault Sport Trophy spái fordulóján, amelyet a dobogón zárt. Eredetileg Kubica idén a WEC-ben versenyzett volna a ByKolles Racing privát LMP1-es csapatának színeiben, ám a két fél útjai még a silverstone-i szezonnyitó előtt különváltak. Azonban az elmúlt hetek folyamán további komoly technikákat próbált ki: egy GP3-as, egy LMP2-es és egy Formula-E-autót.
Tuesday 6th June 2017. Robert #Kubica. Our #E20. Enjoy � pic.twitter.com/boMsCARuWJ
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) 2017. június 6.
Robert complained about grip, understeer, downforce and had the biggest smile on after his 115 laps!! � #Kubica pic.twitter.com/dOqJCc0iez
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) 2017. június 6.
Ma, 2017. június 6-án egy sokak által régóta várt nap jött el, amikor is a 32 esztendős lengyel versenyző újra Forma-1-es autót vezetett, - a Boxutca számításai szerint - 2315 nap után először! Kubica korábbi csapata, a Renault egy korábbi gépét, a 2012-es évjáratú Lotus E20-ast próbálhatta ki a valenciai pályán. A lengyel egy igencsak átfogó teszten van túl: a másfél versenytávnak megfelelő 115 kör során teljesített hosszabb etapokat, időmérő-szimulációt, valamint rajtgyakorlatokat.
"Igaz, Ő valóban Robert Kubica. Hat év után visszatért az egyik autónkkal. Ez egy privát teszt volt Robert számára, de azt elmondhatjuk Nektek, hogy panaszkodott a tapadás, az alulkormányozottság és a leszorítóerő miatt, és 115 kör elteltével hatalmas mosoly volt az arcán." - írta a Renault a közösségi oldalán.
A motorsport.com megtudta, hogy Kubicának a jövőben is lesz lehetősége hasonló tesztek lebonyolítására. Vajon ez arra utal, hogy láthatjuk még a lengyelt a Forma-1-es rajtrácson? Igazi csoda lenne azután a borzalmas ralibaleset után!
Fotó: Renault Sport F1 Team
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.