F1 - VETTEL RÉVÉN MEGTÖRT A FERRARI MONACÓI ÁTKA
Forma-1 2017: Monacói Nagydíj - Futam

sebastian_vettel_f1_grand_prix_monaco_byqojv5wklcx.jpg

Sebastian Vettel idei harmadik győzelmét szerezte Monte Carlóban, ahol utoljára 16 évvel ezelőtt tudott győzni a Ferrari, még Michael Schumacher révén. Kimi Räikkönen második helyével pedig az olaszok 2010 után először arattak kettős győzelmet Forma-1-es futamon. A dobogó legalsó fokára Daniel Ricciardo ért oda a Red Bull-lal, Hamilton meg csak a hetedik helyen látta meg a kockás zászlót.

Magyar idő szerint vasárnap délután 14 órakor vághatott neki a mezőny az idei hatodik F1-es futamának, a Monacói Nagydíjnak. Az első rajtsorból idén másodjára a két Ferrari vághatott neki a versenynek, ám nem a megszokott felállásban, ugyanis Kimi Räikkönen 9 év után először szerzett pole pozíciót a száguldó cirkuszban, Sebastian Vettelt maga mögé utasítva. A második sorból a mercedeses Valtteri Bottas és a red bullos Max Verstappen várhatta az indulást, miközben Lewis Hamilton, a pontverseny második helyezettje csak a 13. rajtkockából az elbaltázott kvalifikációt követően.

sebastian_vettel_f1_grand_prix_monaco_d8aqdwvjjszx.jpg

A rajt egészen simán zajlott: Kimi Räikkönen az előző futamokkal ellentét most könnyedén el tudott rugaszkodni a rajtkockájából, így elsőnek fordult el a St. Devote-kanyarban, Vettel és a németet néhány másodperc erejéig támadó Bottas előtt. Hamilton a 13. rajtpozícióból indulva egy pozíciót nyert, a McLaren-Honda belgájával, Stoffel Vandoorne-nal szemben. És már az első kör végén megkezdődtek a taktikázások: Pascal Wehrlein és Jenson Button ultralágy, illetve szuperlágy gumikra váltott - bár, nem sokon múlt, hogy összeakadjanak a bokszutcában, ugyanis a Sauber ráengedte a 2009-es világbajnokra a német versenyzőjét. Emiatt Wehrlein kapott is egy 5 másodperces büntetést.

A következő körök nem nyújtották igazán nagy izgalmakat, mindenki szépen leszakadt az előtte haladóról, a gumikat óvva. Aztán a 17. körben egy műszaki hiba zavarta meg az állóvizet: Nico Hülkenbergnek kellett félrehúzódnia a füstölgő Renault-jával, váltóhiba miatt. Ezzel párhuzamosan kijött Sergio Pérez a pitbe a Force Indiával, ugyanis szüksége volt egy új orrkúpra a lötyögő helyett - valószínűleg valaminek nekikoccanhatott a mexikói.

Ezután újabb nyugodt körök jöttek egészen addig, amíg a 25-30. kör környékén meg nem kezdődtek a lekörözések, ugyanis ekkor közelebb kerültek egymáshoz az élmezőny tagjai: Räikkönent megközelítette Vettelt 1.5 másodpercre, majd Vettelt 3.5 szekundumra követte Bottas, aki mögött 1.5 másodpercre Verstappen, 3.6-ra pedig Ricciardo haladt, tehát a TOP-5 nagyjából 9 másodpercen belül volt.

A 32. körben pedig megkezdődtek a kerékcserék az élmezőnyben: előbb Verstappen, majd Bottas, utána pedig Räikkönen jött ki friss gumikért. A 38. körben Ricciardo is megejtette depózását, és az előtte futott gyors köreinek köszönhetően, és a Bottas - Verstappen duó elé tért vissza a pályára. Egy körrel rá Vettel is kijött, és az első helyre tért vissza, Räikkönent megelőzve. A 47. körben a mezőnyből utolsóként Lewis Hamiltonnál is történt egy gumiváltás, amelyet követően a 13. helyről induló háromszoros világbajnok a 7. helyre tért vissza, a toro rossós Carlos Sainz mögé.

A vonatozást legközelebb a 60. körben törtek meg, amikor ugyanis Pascal Wehrlein a Sauber-Ferrarival az oldalára borult a Portier-kanyarban, miután a McLaren-Hondával az egy futam erejéig visszatérő Jenson Button felöklelte. A német és a brit pilóta is kiesett a versenyből, a biztonsági autó pedig a pályára hajtott. A helyzetet többen (Verstappen, Massa, Pérez) is kihasználták, és friss ultralágy gumikkal fegyverkeztek fel a hátralévő bő 10 körre.

Ám a biztonsági autó a tervezettnél tovább maradt kint a pályán, ugyanis amikor a lekörözötteknek lehetőségük nyílt arra, hogy visszavegyék a körüket, a svéd Marcus Ericsson nekiment a gumifalnak a St. Devote-ban, és ezzel öt körön beül mindkét Sauber kiállt a versenyből.

De a 67. körben folytatódhatott a verseny, a mezőny eleje viszonylag rendben eljött, azt leszámítva, hogy Ricciardo érintőre vette a palánkot a Red Bull-lal. Azonban hátrébb újabb kalamajka történt: Sergio Pérez az egyes kanyarban bement a Force Indiával a belső íven megelőzte a McLaren-Honda belgáját, Stoffel Vandoorne-t, aki így a hideg gumikon a poros ívre került, és nekicsúszott a gumifalnak - emiatt kiesett, pedig sokáig pontszerző helyen autózott.

A 72. körben újabb ütközet történt: a Rascasse-kanyarban Sergio Pérez túlságosan optimistán vetődött be Daniil Kvyat mellé, és megtorpedózta, ami miatt a Toro Rosso orosz versenyzője kiállni kényszerült TOP-10-es helyről. Ezzel párhuzamosan Lance Stroll is feladta a küzdelmet, valószínűleg műszaki hiba miatt kiállt a garázsba a Williamsszel.

Eközben az utolsó körökben az élen Vettel ellógott, Räikkönenre pedig felkapaszkodott a Ricciardo - Bottas - Verstappen trió, a hatodik helyért meg Carlos Sainzot üldözte Lewis Hamilton, azonban helycsere már egyik csatában sem történt.

Sebastian Vettel megnyugtatóbb előnnyel nyerte meg a Monacói Nagydíjat, idei harmadik futamgyőzelmét besöpörve. A német négyszeres világbajnoka révén megtört a Ferrari 2001 óta tartó monacói nyeretlenségi szériája - akkor Michael Schumacher, a hétszeres világbajnok tudta győzelemre vinni a piros autót. Kimi Räikkönen, aki a dobogón láthatóan nem tűnt elégedettnek, befutott a második helyen, aminek köszönhetően az olasz istállónál egy másik negatív széria is véget ért, ugyanis a 2010-es (emlékezetes) Német Nagydíj óta először tett szert kettős győzelemre az. A dobogóra még a remekül taktikázó és jó versenyt produkáló Daniel Ricciardo állhatott fel: a Red Bull ausztrálja idén másodjára zárt a TOP-3-ban.

f1_grand_prix_of_monaco_q9neb-j3c88x.jpg

A Mercedes idén először teljesen leszorult a dobogóról: Valtteri Bottas a negyedik lett, a kármentésre játszó Lewis Hamilton pedig a hetedik pozícióban látta meg a kockás zászlót. A két Ezüst Nyíl között Max Verstappen zárt a Red Bull-lal, valamint Carlos Sainz, aki az idei legjobb eredményét érte el a Toro Rossóval. A pontszerző zónába még a két Haas-pilóta, Romain Grosjean és Kevin Magnussen, valamint a Williamsszel közéjük beékelődő Felipe Massa férkőzött be.

Jolyon Palmer a 11. helyen a Renault-val éppen csak lecsúszott a pontszerzésről. A brit mögött még a két Force India ért célba, Esteban Oconnal és Sergio Pérezzel - utóbbi dühből még megfutotta minden idők leggyorsabb, versenyben futott köridejét a 3.3 kilométeres pályán 1:14.820-al, de ez aligha fogja vigasztalni őt annak tudatában, hogy véget ért a 15 futam óta tartó pontszerző szériája.

A mostani futam alaposan megnőtt Sebastian Vettel előnye a pontversenyben, hiszen a 129 ponttal rendelkező német immár 25 egységgel előzi meg Lewis Hamiltont a tabellán, Valtteri Bottasnak pedig 75 pontja van a harmadik pozícióban.

Két hét múlva Kanadában folytatódik az idei Forma-1-es szezon.

A Monacói Nagydíj végeredménye:

f1_2017_monaco_futam.jpg

Fotó: Zimbio

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7512545989

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása