Thed Björk révén megvan a Volvo első pole pozíciója a Túraautó Világbajnokságon. A svédek öröme a MAC3-győzelemmel vált teljessé Monzában. Mindeközben az ETCC szezonja is elrajtolt.
Az aktuális hétvégén a Forma-1-ből már jól ismert, legendás monzai pályán zajlik a Túraautó Világbajnokság (WTCC) 2017-es idényének második versenyhétvégéje. Ami a szabadedzéseket illeti, az elsőt egy defekt ellenére a Hondás Tiago Monteiro nyerte meg 1:53.572-vel, míg a másodikat a volvós Thed Björk húzta be 1:53.160-val. A gyakorlások alapján azon következtetéseket lehetett levonni, hogy igencsak gyors a Volvo, de a Hondának is a vártnál kisebb a lemaradása a motorteljesítmény-centrikus pályán.
Ezután pedig kíváncsian vártuk, hogy miképpen alakul a Honda-Volvo párbaj a kvalifikáción, és a MAC3 néven futó csapatidőfutamon.
Q1
Az időmérő első szakaszát abszolút Volvo-dominancia jellemezte: 1:52.218-cal az argentin Nestór Girolami volt a leggyorsabb csapattársai, Thed Björk és Nicky Catsburg előtt. A három S60-as mögötte a márciusi monzai teszteken igencsak eredményesen szereplő Rob Huff zárt a Münnich Motorsport Citroënjével, valamint a gyári Hondával Tiago Monteiro. Michelisz Norbert a hetedik helyen jutott tovább.
Sajnos nem sikerült a Q2-be jutnia a Zengő Motorsportnak: Aurélien Panis a 2017-es technikával a 14., míg Nagy Dani a 2015-ös, és ezáltal az egyenesekben nagyjából 20 kilométer/órával lassabb Civic-kel a 16. helyre kvalifikálta magát. A zengős pilótákon kívül még John Filippi (Sebastien Loeb Racing-Citroën), valamint az RC Motorsport frissen igazolt versenyzője, az amerikai Kevin Gleason kényszerült még búcsúzni.
1.) Néstor Girolami - Volvo S60 - 1:52.218
2.) Thed Björk - Volvo S60 - +0.056
3.) Nicky Catsburg - Volvo S60 - +0.186
4.) Rob Huff - Citroën C-Elysée - +0.536
5.) Tiago Monteiro - Honda Civic - +0.704
...
7.) Michelisz Norbert - Honda Civic - +1.049
...
13.) John Filippi - Citroën C-Elysée - +1.905
14.) Aurélien Panis - Honda Civic - +2.003
15.) Kevin Gleason - Lada Civic - +2.760
16.) Nagy Dániel - Honda Civic - +2.822
Q2
A Volvo a Q2-ben is eléggé erősnek bizonyult, az 1:52.202-es köridőt futó Thed Björk vezetésével mind a három S60-as ott volt az első négyben: csupán a 2. helyre befurakodó hondás Tiago Monteiro rondított bele a svédek sormintájába. Rajtuk kívül még 2012 világbajnokának, Rob Huff-nak sikerült továbbjutnia a Münnich-Citroënnel. Michelisz Norbi éppen csak, alig több, mint 8 századdal csúszott le a Q3-as szereplésről.
Michelisz mögött Chilton lett a hetedik az SLR-Citroënnel, megelőzve a marokkói nyitófutam győztesét, a Campos-Chevrolet színeiben versenyző argentin Esteban Guerrierit, illetve Chilton csapattársát, a marokkói Mehdi Bennanit.
A fordított rajtrácsos nyitófutamra pole pozíciót érő 10. helyezést a ROAL Motorsport-Chevrolet versenyzője, a holland Tom Coronel szerezte meg, miután az utolsó pillanatokban letaszította onnan a gyári Honda-csapat harmadik versenyzőjét, a japán Ryo Michigamit.
Yvan Muller, a négyszeres WTCC-bajnok unokaöccse, Yann Ehrlacher valami miatt nem tudott mért kört futni az időmérő második szakaszában az RC Motorsport Lada Vestájával.
1.) Thed Björk - Volvo S60 - 1:52.202
2.) Tiago Monteiro - Honda Civic - +0.183
3.) Nicky Catsburg - Volvo S60 - +0.205
4.) Néstor Girolami - Volvo S60 - +0.286
5.) Rob Huff - Citroën C-Elysée - +0.321
6.) Michelisz Norbert - Honda Civic - +0.404
...
10.) Tom Coronel - Chevrolet Cruze - +1.476
Q3
Az öt továbbjutó számára egy-egy, ám tiszta pályás kört biztosító Q3-ban a Volvo svédje, Thed Björk megállíthatatlannak bizonyult: 1:52.505-tel szerezte meg saját maga és a csapata első pole pozícióját a WTCC-ben! Tőle három tizeddel kapott ki a gyári Hondával Tiago Monteiro, akitől 1.5 tizeddel maradt el a harmadik pozícióban végző Rob Huff-ot. A brit mögött a másik két Volvóval Nicky Catsburg, valamint a Roggia-sikánnál hibázó és emiatt másodperceket veszítő Nestór Girolami végzett.
"A fellegek felett járok ezzel az eredménnyel, a Q3-as körömmel a határon autóztam, és amikor megláttam a második helyezettel szembeni előnyömet, el voltam ragadtatva. Ideáig a WTCC-ben mindössze 25 pilóta tudott pole pozíciót szerezni - büszke vagyok arra, hogy hozzájuk csatlakozhattam. Semmi kétség afelől, hogy a holnapi futamokra biztató a tempónk." - nyilatkozta a pole pozíciós Björk.
1.) Thed Björk - Volvo S60 - 1:52.505
2.) Tiago Monteiro - Honda Civic - +0.316
3.) Rob Huff - Citroën C-Elysée - +0.463
4.) Nicky Catsburg - Volvo S60 - +0.508
5.) Néstor Girolami - Volvo S60 - +4.821
A kvalifikáció leintését követően sokáig kérdéses volt, hogy megmarad-e az esemény folyamán, a pályán lezajlott küzdelemben kialakult sorrend, ugyanis a versenybírák több versenyzőt is vizsgálták a pályahatárok be nem tartása miatt - ez pedig igencsak komoly vitát robbantott ki a pilóták között... Végül senkit sem szankcionáltak a stewardok, így minden marad a régiben!
Az időmérő edzés összesített végeredménye:
MAC3
A Volvo gyári WTCC-csapatát üzemeltető Polestar Cyan Racing örömét a MAC3-as győzelem tette teljessé: a Björk-Catsburg-Girolami trió a kétkörös 3:53.448-as idejével néhány ezreddel több, mint két másodpercet adott a Michelisz, Monteiro és Michigami által alkotott hondás hármasnak. Így a svéd manufaktúra a gyártók pontversenyében 6 pontos előnnyel átvette a vezetést a Hondától.
A MAC3 végeredménye:
Vasárnap 12:15-től pedig elrajtol a 9 körös nyitófutam, 14:15-től meg a 11 körös főfutam. Mindkét eseményt élőben fogja közvetíteni az Eurosport 1, Lantos András és Csuti László szakértő tolmácsolásában.
Mi történt az ETCC-ben?
Monzában elrajtolt a Túraautó Európa-Kupa (ETCC) idei szezonja is, s a mezőny már a kvalifikáción is túl van. Noha a teszteken és a szabadedzésen a cseh Petr Fulín, a Krenek Motorsport-SEAT tavalyi bajnoki második helyezettje dominált, a kvalifikáción a Rikli Motorsport Hondájával a svájci Peter Rikli volt a leggyorsabb 1:59.255-tel, a csapattársa, Christjohannes Schreiber, és a folyamatos pályaelhagyások miatt a legjobb körét elveszítő Fulín előtt.
Ami a magyar érdekeltségeket illeti, a Zengő Motorsport két SEAT-tal is ott volt a kvalifikáción: a 2015-ös TCR-kaland után a nemzetközi körforgásba visszatérő Szabó Zsolt a negyedik helyen végzett első ETCC-s időmérőjén, megelőzve csapattársát, Nagy Norbit.
Igaz, eleinte három autója is volt a Zengő Zoltán nevével fémjelzett csapatnak, ám az FIA technikai delegáltjai szombat reggel úgy döntöttek, hogy az üzemanyagtank szabálytalansága miatt az alakulat egyetlen női versenyzője, György Anett nem gördülhet pályára a hétvége további részében. (Ezzel az amúgy is eléggé karcsú mezőny létszáma 11-ről 10-re csökkent.)
"Mérhetetlenül csalódottak vagyunk, hogy egy szabályértelmezési vita felülírja az eddig elvégzett munkánkat és lehetetlenné teszi Anett bemutatkozását az Európa-Kupában. Nagyon nehéz feldolgozni, hogy az az üzemanyagtartály, ami más nemzetközi sorozatban és még a tegnapi nap folyamán is megfelelő, néhány órával később már nem vehet részt a hivatalos programokon. A tank cseréje itt a versenyhelyszínén biztonságosan sajnos nem kivitelezhető, mert egy teljesen új rendszer kiépítésére lenne szükség." - közölte szomorúan a hírt a Zengő Motorsport a Facebook-oldalán.
Az ETCC két versenye magyar idő szerint vasárnap délelőtt 9, illetve 10 órától fog majd elrajtolni, az Eurosport 2-n pedig élőben kísérhetjük figyelemmel az eseményeket.
Az időmérő edzés végeredménye:
Fotó: WTCC Media, Zengő Motorsport
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.