F1 - TÖBB FONTOS DÖNTÉS IS SZÜLETETT A STRATÉGIAI CSOPORT ÜLÉSÉN!
Viszlát, T-szárny, cápauszony és Halo! Helló, Pajzs!

2017_bahrain_gp_saturday_069.jpg

A keddi nap folyamán, Párizsban összeült a Stratégiai Csoport és a Forma-1 Bizottság: több fontos kérdésben is döntés született! Dióhéjban: 2018-tól tilos lesz a T-szárnyak és a cápauszonyok használata, elvetették a Halót a Pajzs javára...

Kedden nagyon fontos ülésre került sor Franciaország fővárosában, Párizsban, amelyen a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA), a Forma-1 Menedzsmentet (FOM) és a száguldó cirkusz hat legbefolyásosabb alakulatot magába sűrítő Stratégiai Csoport, illetve a Forma-1 Bizottság, sőt, az új elnök-vezérigazgató, Chase Carey is részt vett.  

Ezen a gyűlésen pedig több fontos, aktuális téma is megvitatásra került. Eldöntötték, hogy az új aerodinamikai szabályok miatt visszatérő cápauszonyok, illetve megszülető T-szárnyak használata 2018-tól tiltott lesz. Állítólag ezek az alkatrészek igencsak sok negatív véleményt kaptak a szurkolóktól, illetve Ross Brawntól és a Red Bull-tól például. Utóbbi csapat részéről talán nem is véletlenül: az előző hétvégén, Bahreinben leszakadt Valtteri Bottas Mercedeséről a T-szárny, amely körülbelül 50 ezer eurós kárt okozott Max Verstappen padlólemezén.

2016_italian_gp_friday_003.jpg

Azt is tisztázták, hogy az FIA-nak muszáj lépnie kell annak érdekében, hogy a csapatok ne tudják az olajkeverékeket üzemanyagként felhasználni - állítólag korábban ezzel a Mercedes trükközött a kvalifikációk során, de a címvédő alakulat mindent tagad. Ezen kívül az is rögzítésre került, hogy eseményenként egy adott teljesítményegységnél csak egy olajspecifikációt lehet felhasználni.

Döntést hoztak a fejvédők kapcsán is. A Stratégiai Csoport és a Forma-1 Bizottság elvetette a sokáig favoritnak tűnő Halót, és most a versenyzők számára néhány héttel ezelőtt bemutatott Pajzs tűnik a befutónak. Igaz, a többi fejvédelmet szolgáló eszközhöz hasonlóan ez is kapott hideget-meleget - Daniil Kvyat, valamint a Haas versenyzői, Romain Grosjean és Kevin Magnussen is komoly kritikával illette. Mindenesetre, az FIA szeretné elérni, hogy már idén tesztelhessék a versenyzők a megoldását, és 2018-tól élesben is bevetésre kerüljön.

További döntések is születtek az ülésen:

  • A Motorsport Világtanács elé bocsájtották azt a javaslatot, miszerint a jövő évtől kezdve minden futamon való piros zászlós megszakítást állórajt kövessen.
  • A Pirelli engedélyt és lehetőséget kapott arra, hogy 2018-tól az aktuális autókkal és gumiméretekkel tesztelje a gumiabroncsokat.
  • A Stratégiai Csoport és a Forma-1 Bizottság megkérte arra a csapatokat, tegyenek annak érdekében, hogy a Spanyol Nagydíjtól fogva az autókon legyenek láthatóbbak a rajtszámok és a versenyzők nevei.
  • Végül pedig arról is döntöttek, hogy mostantól azon csapatok képviselői is részt vehetnek ezeken az üléseken, amelyek nem tagjai a Stratégiai Csoportnak.

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1212454489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása