A keddi nap folyamán, Párizsban összeült a Stratégiai Csoport és a Forma-1 Bizottság: több fontos kérdésben is döntés született! Dióhéjban: 2018-tól tilos lesz a T-szárnyak és a cápauszonyok használata, elvetették a Halót a Pajzs javára...
Kedden nagyon fontos ülésre került sor Franciaország fővárosában, Párizsban, amelyen a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA), a Forma-1 Menedzsmentet (FOM) és a száguldó cirkusz hat legbefolyásosabb alakulatot magába sűrítő Stratégiai Csoport, illetve a Forma-1 Bizottság, sőt, az új elnök-vezérigazgató, Chase Carey is részt vett.
Ezen a gyűlésen pedig több fontos, aktuális téma is megvitatásra került. Eldöntötték, hogy az új aerodinamikai szabályok miatt visszatérő cápauszonyok, illetve megszülető T-szárnyak használata 2018-tól tiltott lesz. Állítólag ezek az alkatrészek igencsak sok negatív véleményt kaptak a szurkolóktól, illetve Ross Brawntól és a Red Bull-tól például. Utóbbi csapat részéről talán nem is véletlenül: az előző hétvégén, Bahreinben leszakadt Valtteri Bottas Mercedeséről a T-szárny, amely körülbelül 50 ezer eurós kárt okozott Max Verstappen padlólemezén.
Azt is tisztázták, hogy az FIA-nak muszáj lépnie kell annak érdekében, hogy a csapatok ne tudják az olajkeverékeket üzemanyagként felhasználni - állítólag korábban ezzel a Mercedes trükközött a kvalifikációk során, de a címvédő alakulat mindent tagad. Ezen kívül az is rögzítésre került, hogy eseményenként egy adott teljesítményegységnél csak egy olajspecifikációt lehet felhasználni.
Döntést hoztak a fejvédők kapcsán is. A Stratégiai Csoport és a Forma-1 Bizottság elvetette a sokáig favoritnak tűnő Halót, és most a versenyzők számára néhány héttel ezelőtt bemutatott Pajzs tűnik a befutónak. Igaz, a többi fejvédelmet szolgáló eszközhöz hasonlóan ez is kapott hideget-meleget - Daniil Kvyat, valamint a Haas versenyzői, Romain Grosjean és Kevin Magnussen is komoly kritikával illette. Mindenesetre, az FIA szeretné elérni, hogy már idén tesztelhessék a versenyzők a megoldását, és 2018-tól élesben is bevetésre kerüljön.
További döntések is születtek az ülésen:
- A Motorsport Világtanács elé bocsájtották azt a javaslatot, miszerint a jövő évtől kezdve minden futamon való piros zászlós megszakítást állórajt kövessen.
- A Pirelli engedélyt és lehetőséget kapott arra, hogy 2018-tól az aktuális autókkal és gumiméretekkel tesztelje a gumiabroncsokat.
- A Stratégiai Csoport és a Forma-1 Bizottság megkérte arra a csapatokat, tegyenek annak érdekében, hogy a Spanyol Nagydíjtól fogva az autókon legyenek láthatóbbak a rajtszámok és a versenyzők nevei.
- Végül pedig arról is döntöttek, hogy mostantól azon csapatok képviselői is részt vehetnek ezeken az üléseken, amelyek nem tagjai a Stratégiai Csoportnak.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.