F1 - MILYEN ÚJDONSÁGOK LESZNEK 2017-BEN?

2017_pirelli_test_24.jpg

Immár 2017-et írunk, ami azt is jelenti, hogy a száguldó cirkusz világában jön az új éra, amelynek révén bővelkedni fogunk az újdonságokban, melyeket a GPUpdate.net készséggel össze is gyűjtött.

Változnak a technikai szabályok: Az új szabályok révén nagyobb szerepet fog kapni az aerodinamika és a leszorítóerő, amellett, hogy az autók is jelentősen látványosabbak és gyorsabbak lesznek, de nehezebb is lesz vezetni őket. Az első szárnyak hossza 165 centiméterről 180-ra nő, az autók teljes szélessége pedig 180-ról 200-ra. A hátsó szárny magassága csökkent: a maximális érték immár csak 80 centiméter lehet a korábbi 95 helyett. Eközben a diffúzor magasabban fog elhelyezkedni, 125 helyett 175 milliméter magasan, a szélessége pedig 100 helyett 105 centiméter lesz. Az oldalszekrények szélessége is nő, 140 centiméter helyett 160 lesz. A kocsik is híznak két kilogrammot: 720 helyett 722 kilogrammosak lesznek.

image16x9_img_1024_medium_4.jpg

Szélesebb gumik: Az újfajta karosszériához pedig szélesebb abroncsok fognak társulni. A Pirelli kalkulációi szerint az első és a hátsó gumik nagysága is 25%-kal lesz nagyobb. Az első gumi szélessége 24.5 centiméter helyett 30.5 centiméter lesz, míg a hátsóé 32.5 helyett 40.5 centiméter. Fontos változás még, hogy az első öt futamon a csapatok nem határozhatják meg, hogy mely gumikeverékből hány szettet igényelnek az adott pilóta esetében, hanem a gumigyártó fogja megadni ezeket a mennyiségeket.

Az erőforrásokkal kapcsolatos változások: 2016-ban nem egy példa volt arra, hogy egy versenyzőnél egy versenyhétvégén több alkalommal is motort cseréltek, és gigantikus rajtbüntetéseket halmoztak fel - mindezt annak érdekében, hogy ne menjen gallyra az illetőnek több versenyhétvégéje is az esetleges hátrasorolások miatt. Ez viszont 2017-ben már nem lesz lehetséges, ugyanis az FIA-nál mindig csak a legutolsó motorcserét fogják érvényesnek elkönyvelni, a korábbi egységek pedig kiesnek a keretből. Emellett az idei évtől kezdve már szabad lesz a motorok fejlesztése a zsetonrendszer eltörlésének köszönhetően. Az ügyfélcsapatok pedig 1 millió euróval olcsóbban juthatnak hozzá az erőforrásokhoz. Miután pedig idén a 21 helyett már csak 20 futamot fognak rendezni, a büntetlenül felhasználható erőforrások számára ötről négyre redukálódik.

Mozgolódások a pilótapiacon: Jelenleg a motorsport világában minden szem a Mercedes háza tájára szegeződik, ugyanis már csak napok kérdése, és bejelenthetik Valtteri Bottast, mint a tavalyi világbajnok, Nico Rosberg utódja. Ez egyúttal azt is jelentené, hogy a Williamshez és a Forma-1-be még egy szezon erejéig visszatérne a brazil Felipe Massa. Emellett komoly változásnak könyvelhetjük el azt is, hogy hosszú évek után Nico Hülkenberg távozott a Force Indiától, és az idei évben már a Renault versenyzőjeként bizonyíthat. Az indiai-brit istállónál a német versenyző utódja pedig a Manor Racing csapatától érkező Esteban Ocon lesz. Hülkenberg pedig a Renault-nál annak a Kevin Magnussennek a helyét vette át, aki az idei évtől Romain Grosjean csapattársa lesz a Haas-Ferrarinál. Végül pedig hozzá kell tennünk azt, hogy a Manornál még van két üres ülés, és a Sauber-Ferrarinál is egy.

page3.jpg

Újabb fiatal tehetségek a mezőnyben: Folytatódik a generációváltás nagy erőkkel a Forma-1 világában. Ennek bizonyítékául szolgál az például, hogy Stoffel Vandoorne első teljes szezonját teljesítheti a Forma-1-ben, mégpedig a McLaren színeiben, mint a 2009-es világbajnok Jenson Button utódja. A GP2-es bajnokságot a 2015. évben fölényesen megnyerő belga mellett újoncként ott lesz a rajtrácson az a Lance Stroll is, aki a 2016-os évben a Forma-3-as Európa-bajnokság mezőnyét alázta porig. A 18 éves kanadai a Williamsnél fog versenyezni.

Új szintre léphet a "silly season": Idén eszméletlen sok olyan pletykára kell számítani, amely a 2018-as rajtrács alakulását firtatja, ugyanis több olyan nagy név lesz a mezőnyben, akinek a szerződése a 2017-es szezon végeztével jár le a jelenlegi csapatával. Elég csak felhozni példának Fernando Alonsót és a McLarent, valamint a Vettel - Räikkonen duót és a Ferrarit. Őrületes mozgolódás várható a pilótapiacon.

A Liberty átveszi a hatalmat: Az elmúlt évek legnagyobb politikai átalakulása zajlik a Forma-1-ben jelenleg, ugyanis a 2017-es év első negyedében végbemehet a Liberty Media átutalási tranzakciója, amely azt fogja jelenteni, hogy az amerikai médiaóriás lesz az új többségi tulajdonos. Igaz, ehhez előbb a részvényeseknek rá kell bólintaniuk ezen tervre a Liberty január 17-én esedékes ülésén.  Az amerikaiak érkezésével pedig még sok további változás következhet be a Forma-1-ben. Emellett az év későbbi időszakában pedig az FIA elnöki választása lesz műsoron - a jelenlegi elnök, Jean Todt már 2009 óta őrzi ezt a pozíciót, de azt még korántsem tudni, hogy lesz-e harmadik etapja is a franciának.

Milyen újdonság várható még?

  • Az idei évben a tavaly bemutatkozó bakui pálya immár nem az Európa Nagydíjat, hanem az Azerbajdzsáni Nagydíjat fogja megrendezni.
  • 21 helyett csak 20 futam lesz, ugyanis 2015 után újra nem kerül megrendezésre a Német Nagydíj.
  • Esős körülmények között nem lesz több biztonsági autós rajt. Megfelelő körülmények esetén állórajttal fog elindulni a mezőny.
  • 2017-től kezdve a pilóták egy futamon használhatnak az eredeti sisakukétól eltérő dizájnt.

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9212088017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása