F1 - HAMILTON DOMINÁLT AZ AMERIKAI NAGYDÍJON

f1_grand_prix_of_usa_uafh9vwbx7sx.jpg

Lewis Hamilton dominált az Amerikai Nagydíjon, így szinte játszi könnyedséggel szerezte meg negyedik austini, idei hetedik és pályafutása 50. győzelmét a Forma-1-ben, amellett, hogy a pontversenybéli hátrányát is 26 pontosra faragta le.

Magyar idő szerint vasárnap este 21 órától megrendezésre került a Forma-1-es Világbajnokság 2016-os szezonjának 18. futama, az Amerikai Nagydíj. A mezőnyt és helyszínre kilátogatókat kellemes, napos idő fogadta, az esőre semennyi esély nem volt.

f1_grand_prix_of_usa_3tnw6kbhx4tx.jpg

A pole pozícióból induló Lewis Hamilton a Mercedesszel jól kapta el a rajtot a piros lámpák kialvása után, így a második rajtpozícióból szintén jól induló riválisának, Nico Rosbergnek esélye sem volt a támadásra. Ellenben a németet az 1-es kanyar után meglepte Daniel Ricciardo a Red Bull-lal, azzal, hogy odaért mellé. Aztán a 2-es kanyarban helycsere is történt kettejük között, így Ricciardo beékelődött a Mercedesek közé. Kimi Räikkonen pedig a Ferrarival Max Verstappen Red Bull-ját autózta körbe az egyes kanyarban. Picivel hátrébb pedig Nico Hülkenberg koccant a ferraris Sebastian Vettellel, a német pedig visszapattant a Ferrariról, és ütközött Valtteri Bottas Williams-Mercedesével. A második ütközés pedig már végzetesnek bizonyult Hülkenberg autójának a verseny folytatásának szempontjából. Bottas pedig kapott egy jobb hátsó defektet.

Ezt követően az első körben Sebastian Vettel a Ferrarival kétszer is megpróbált elmenni Max Verstappennek, ám egyik manőver sem volt kifizetődő a négyszeres világbajnok számára, így a holland meg tudta őrizni az 5. helyet.

A Force India rémálma pedig nem ért véget Hülkenberg kiesésével, ugyanis Sergio Pérez autóját Daniil Kvyat megforgatta a 11-es kanyarban, így a mexikói veszített jó néhány pozíciót. Viszont ezután jó ütemben tudott felzárkózni, és a 6. körben már újra a kilökője előtt volt, aki a manőverért egy 10 másodperces büntetésben részesült.

A szuperlágy gumikon rajtolók, Ricciardo és Räikkonen pedig már viszonylag hamar, a 9. körben megejtették az első bokszkiállásukat, de ami még nagyobb meglepetésnek bizonyult, az az, hogy két-három körrel később már azok (Verstappen, Rosberg, Hamilton) is jöttek ki abroncsfrissítésre, akik az elvileg tartósabb, lágy gumikon kezdték meg az 56 körös viadalt.

f1_grand_prix_of_usa_6qf-9rhkxbtx.jpg

A kerékcseréjüket megejtők közül Rosberg egyedüliként döntött a közepes gumik mellett, így nem volt meglepő az, amikor hamarosan Kimi Räikkonen már a nyomában volt a lágy gumikkal felszerelt Ferrarival.

Az élbolyból Vettel húzta a legtovább: a Ferrari német versenyzője csak a 15. körben jött ki lecseréltetni a szuperlágy abroncsait, melyek helyett lágyakat kapott. Így a vezető csoportban tisztán kialakult a Hamilton, Ricciardo, Rosberg, Verstappen, Räikkonen, Vettel sorrend.

A 20. körre már 5 másodperces volt az élen álló Lewis Hamilton előnye, miközben Verstappen támadást indított Rosberg ellen a harmadik helyért, mondván, nem azért van itt, hogy negyedik legyen a végén.

Eközben a Ferrari házi csatája is kialakulóban volt: Vettel szépen csökkentette a hátrányát Räikkonennel szemben, akinek a rövid első etap miatt már a 25. körben ki kellett jönnie másodjára is a depóba. A kiállást követően Massa elé tért vissza a 2007-es világbajnok.

Rosberg pedig a 25. körre 1 másodperces belülre került Ricciardóhoz képest, tehát a mercedeses már nyithatta a DRS-t az ausztrál mögött autózva. Emiatt pedig a Red Bull ausztrálja hamar be is jött a pitbe, ahol közepes gumikat kapott annak reményében, hogy a hátralévő 30 körben már ne kelljen többször kijönnie.

A 27. körben némi kommunikációs baki lépett fel a Red Bull csapatánál, melynek következtében Max Verstappen úgy jött ki a depóba, hogy a csapata egyáltalán nem volt előkészülve. Ezzel pedig a holland egy jó 15 másodpercet veszített. Később kiderült, hogy az egyszeres futamgyőztes hibájából következett be a dolog, ugyanis félreértette a mérnöke egyik utasítását.

cvekq4ixyaaj_kj.jpg

Négy körrel később, a 31. körben pedig folytatódott Verstappen rémálma, ugyanis egyszer csak valami elromlott az autóban, és a 11-es kijáratánál lelassult az autó. A holland pilóta 18-as kanyarig döcögött el nagyjából 45 kilométer/órás sebességgel, végül pedig feladta viadalt. Verstappen eleinte motorhibára gyanakodott, de később a csapat megerősítette, hogy a sebességváltó mondott csütörtököt.

Viszont az RB12-es elszállításához szükség volt egy munkagépre, így elkerülhetetlen volt a virtuális biztonsági autó érvénybe léptetése. Így a Mercedesek kapásból kihasználták a lehetőséget arra, hogy kereket cseréljenek, így Hamilton és Rosberg is friss gumikon tehette meg a hátralévő 24 kört. Azonban mindez egy jókora pofon volt Ricciardo stratégiájának, mellyel az ausztrál a második helyet célozta meg. A kialakult szituációt pedig igencsak hamar konstatálta a Red Bull és Daniel Ricciardo is, utóbbi elégedetlenségének rendre hangot adott a csapatrádión.

Igaz, Rosberg majdnem elszúrta a VSC által nyújtott nagy lehetőséget, ugyanis a depó kijáratánál majdnem megelőzte az előtte lévő manoros Pascal Wehrleint, de a tabella éllovasa még időben kapcsolt, és így besorolt a DTM 2015-ös bajnoka mögé. Ennek köszönhetően a versenybíróság még csak vizsgálatot sem indított ellene.

Amikor pedig folytatódott a verseny, Hamilton 10 másodperccel vezetett Rosberg előtt, akit 4 szekundumra követett a három bokszkiállásos stratégiát követő Kimi Räikkonen nyomása alatt lévő Daniel Ricciardo.

cven0powcaqludo.jpg

Nemsokára azonban Kimi Räikkonent is utolérte a balsors, amikor a 40. körben kijött kerékcserére. Ugyanis ekkor a Ferrari szerelőgárdája nem rögzítette jól a jobb hátsó kereket, így a finn pilóta lehúzódott a depó kijáratánál, majd visszatolatott a pit végébe, és feladta a futamot. Az incidensért a Ferrari kapott egy 5000 eurós pénzbírságot.

A verseny utolsó etapjában pedig egy nagyon jó kis csata alakult ki az ötödik pozícióért Sainz Jr., Massa és Alonso között. Amikor pedig már csak 4 kör volt hátra, Alonso vérszemet kapva szúrt be az ajtót kinyitó, majd becsukó Massa mellé a 15-ös kanyarban, ám a csata kisebb koccanással zárult – Alonso tovább tudott menni a 6. pozícióban, de Massa két körrel később az eset miatt elszenvedett egy bal első defektet. Az esetet vizsgálták a versenybírók, de végül nem szankcionáltak senkit sem.

Az utolsó előtti körben pedig Fernando Alonso Carlos Sainz Jr.-t is levadászta a hátsó egyenesben, ezzel átvéve az ötödik pozíciót. Alonso nagyon örült az újabb eredményes előzésnek, úgyhogy örömében még egy „yee-haw!’-t is belekiabált a rádióba.

f1_grand_prix_of_usa_knrhk0suwe0x.jpg

Lewis Hamilton pedig az eseményekből semmit sem érzékelve, könnyedén nyerte meg az Amerikai Nagydíjat. Ez volt a brit negyedik austini, idei hetedik és pályafutása 50. győzelme. Az utóbbi számadat pedig olyan szempontból fontos, hogy így már csak egy győzelem választja el őt és Alain Prostot az örökranglista 2., valamint 3. pozíciójában. Nico Rosberg pedig egy második hellyel élte túl a Hamilton-pályaként megbélyegezett Austint, így csak 7 ponttal csökkent az előnye a pontversenyben, és még van 26 egységnyi előnye három fordulóval a szezon vége előtt.

Daniel Ricciardo be kellett, hogy érje a harmadik hellyel, a Red Bull-pilótát a ferraris Sebastian Vettel követte a negyedik pozícióban. Mögöttük Fernando Alonso a McLaren-Hondával ötödikként látta meg a kockás zászlót, Sainz Jr. és Massa előtt. Sergio Pérez remek kármentést abszolvált a Force Indiával, melynek eredményeként a 8. lett. Jenson Button pedig a 9. helyével biztosította be a McLaren kettős pontszerzését Austinban. A legjobb tízet pedig Romain Grosjean zárta a hazai versenyét teljesítő Haas csapat színeiben – ezzel az 1 ponttal pedig széppé vált a francia jubileuma, ugyanis ez volt a 100. rajtja a Forma-1-ben.

Eleinte Kevin Magnussen lett volna a 11. a Renault-val, ám a mögötte célba érő Daniil Kvyat pályán kívül való megelőzéséért 5 másodperces időbüntetésben (és két büntetőpontban) részesült, így Kvyat lett a 11., aki amúgy a Pérezzel való incidenséért, aki a korábbi időbüntetésén túl szintén kapott két büntetőpontot a licencébe. Jolyon Palmer lett a 13. a másik Renault-val, megelőzve a Saubereket, a williamses Valtteri Bottast és a két Manort.

A futamon összesen négyen estek ki: a cikk korábbi szakaszaiban említett Hülkenbergen, Verstappenen és Räikkonenen túl a haasos Esteban Gutiérrez is ki kellett állnia fékhiba miatt.

Ezúttal nincs szünet a Forma-1-ben, a hétvégén már Mexikóban csap össze a Forma-1 mezőnye.

Az Amerikai Nagydíj végeredménye:

f1_usa_vegeredmenye.jpg

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2511833899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása